Vaksine

AlleGodeTingErFem

Elsker forumet
Novemberbarna 2021
Maisløyfene 2024
Jeg er så glad!!! Jeg får vaksine 6.mai❤️ Nå føler jeg at jeg skal klare å slappe av i svangerskapet. Har så mange risikoer som veier opp for alle ulempene.
Får Pfizer :)

flere som skal ta den?
 
Jeg håper jeg får, men får se etterhvert. Mulig det ikke blir før i 2. trimester.
 
Jeg er så glad!!! Jeg får vaksine 6.mai❤️ Nå føler jeg at jeg skal klare å slappe av i svangerskapet. Har så mange risikoer som veier opp for alle ulempene.
Får Pfizer :)

flere som skal ta den?
Gratulerer:)
Jeg får den nok ikke før etter ammeslutt isåfall. Er ikke i risikogruppe
 
Så kjekt! Var den jeg skulle ta no rett før påske. Men siden jeg var gravid fikk jeg ikke. Og får ikke før etter babyen er kommet ut :dontknow
Her fikk jeg beskjed at gravide ikke fikk ta vaksinen :confused1
 
Så kjekt! Var den jeg skulle ta no rett før påske. Men siden jeg var gravid fikk jeg ikke. Og får ikke før etter babyen er kommet ut :dontknow
Her fikk jeg beskjed at gravide ikke fikk ta vaksinen :confused1
Hvis legen har anbefalt å ta den så får du ta den. Men om du ikke er i noe risiko så får du ikke.
 
Skal ikke ta den før etter graviditeten, med mindre legen anbefaler noe annet. Er ikke i noen risikogrupper, utenom overvekt.
 
Så bra du får tatt den snart:happy::happy: Jeg gledet meg veldig til å få tatt den, men nå blir det etter fødsel. Spurte legen min om hva hun syntes....og hun anbefalte å ikke ta den før ungen er ute, (selv om jeg er overvektig) så da venter jeg da:rolleyes:
 
Så bra du får tatt den snart:happy::happy: Jeg gledet meg veldig til å få tatt den, men nå blir det etter fødsel. Spurte legen min om hva hun syntes....og hun anbefalte å ikke ta den før ungen er ute, (selv om jeg er overvektig) så da venter jeg da:rolleyes:
Sa legen noe om amming? Kan man ta den når man ammer?
 
sniker
Det jeg har fått beskjed om er at amming ikke skal være noe problem.
Så bra! Men nå kom jeg på hvordan samboer reagerte på Moderna. Første dose gikk fint, bare litt vondt i armen. Andre dose ble til frostrier i et halvt døgn og tre dager feber. Jeg tror ikke jeg orker å gå gjennom noe sånt med et spedbarn å ta meg av:hilarious: Da må familie til for avlastning. Tenker jo over fordeler og ulemper. Jeg vil heller ha vaksine enn senvirkninger (kanskje livet ut) av korona. En frisk ung person i familien døde av det. Jeg vil ikke dø fra barnet heller. Selv om det nok er lite sannsynlig. Jeg har blodtype 0 som visst er de som det er færrest innlagt av på sykehuset
 
Det gis vaksiner til gravide i mange land allerede, som usa tror jeg. Etterhvert som resultatene på hvordan det har gått kommer inn blir det sikkert åpnet for at gravide utenfor risikogruppene også får tatt den. Vi kan jo håpe det blir til sommeren.
 
USA, Canada og UK anbefaler at gravide blir vaksinert. De første undersøkelsene viser at om mor har fått vaksine i svangerskapet blir baby født med antistoffer. Blir spennende å se hva anbefaling blir etterhvert
 
Hell no. Jeg skal ikke være noe forsøkskanin som gravid på den vaksinen der:stop:
 
Det gis vaksiner til gravide i mange land allerede, som usa tror jeg. Etterhvert som resultatene på hvordan det har gått kommer inn blir det sikkert åpnet for at gravide utenfor risikogruppene også får tatt den. Vi kan jo håpe det blir til sommeren.
Ja, Pfizer igangsatte et forskningsprosjekt i februar som er ventet resultater fra i november. Det hjelper ikke oss så mye, da:p
 
Ja, Pfizer igangsatte et forskningsprosjekt i februar som er ventet resultater fra i november. Det hjelper ikke oss så mye, da:p

Nei, det var litt lenge til. Vi får vel heller være forsiktige og håpe flest mulig tar vaksinen. Så er vi så trygge som vi kan bli.
 
Jeg tar gjerne vaksinen. Hvis de anbefaler den som gravid, tar jeg den da. Hvis ikke venter jeg til etter fødsel, alt eftersom. Er ikke i noen risikogruppe, men min yngste sønn er der.
 
Jeg er litt bekymret for at jeg ikke kan ta vaksinen nå. Jeg jobber på en barneskole og har derfor godt over 50 daglige nærkontakter som alle kan være en smitterisiko og som heller ikke kan vaksinere seg. :rolleyes:
 
Jeg er litt bekymret for at jeg ikke kan ta vaksinen nå. Jeg jobber på en barneskole og har derfor godt over 50 daglige nærkontakter som alle kan være en smitterisiko og som heller ikke kan vaksinere seg. :rolleyes:
Ville tatt dette opp med fastlegen, så kan han/hun vurdere det. Fult mulig du kan få da :happy:
 
Back
Topp