Vaksine

Jeg tar den når jeg har kommet meg over i 2.trimester. Tar hvert år pga kronisk sykdom og jeg jobber som helsepersonell, men fastlegen ville ikke sette den i 1.trimester ☺️
 
Det er fordi man har en del større sjanse for å bli smittet som helsepersonell enn andre voksne i befolkningen :)

fikk fortsatt beskjed av kollegaer og de som vaksinerte at jeg ikke skulle ta i 1. trimester. Selv om jeg jobber på sykehus.
 
Tok den i 12+6, så jeg tenker at det er helt innafor.
 
Jeg planlegger også å ta den når jeg er over 12 uker. Jobber også som helsepersonell og får den dekket
 
Den personen kan ikke vært veldig opplyst. Er bare å lese pakningsvedlegget til vaksina og se at den er trygg i alle trimester. :)

tar ingen sjanser når så mange sier nei, når fastleger ikke vil sette i 1. trimester engang. men tenker ta i 2. trimester da.
 
tar ingen sjanser når så mange sier nei, når fastleger ikke vil sette i 1. trimester engang. men tenker ta i 2. trimester da.
Grunnen til at de ikke vil sette den i 1. trimester er for at det er så mange som aborterer, og som da vil skylde på vaksinen :) men det skal ikke være farlig for fosteret :)
 
Jeg har tatt den. Tok den noen dager før jeg var 12 uker. Fikk beskjed om at det gikk fint :)
 
Nei, jeg kommer ikke til og ta.

Hvorfor? Jeg vaksinerer meg aldri mot noe jeg absolutt ikke må, jeg har aldri hatt influensa før og jeg har aldri hørt om nyfødt baby med influensa (folk bruker det som et argument. Baby er beskyttet første 6 mnd).

Jeg følger vaksineprogram for mine barn bare så det er klart :D
 
Grunnen til at de ikke vil sette den i 1. trimester er for at det er så mange som aborterer, og som da vil skylde på vaksinen :) men det skal ikke være farlig for fosteret :)

Åja, hadde jeg aldri kommet på å gjøre :p
Bedre sent enn aldri da! Tenker ta neste uke :)
 
Jeg skal ta den til uka.
Har nettopp hatt influensa nå i 3 uker!! Og det er ikke å anbefale i kombinasjon med kvalme, oppkast, hodepine, trøtthet ++ Har alltid pleid å ta den til vanlig og ser ingenting annet enn fordeler med å ta den nå
 
Den vi har tatt på jobben, er trygg å ta i alle stadier av graviditeten, i følge felleskatalogen. :)
 
Back
Topp