Vaksine

Løvungen

Betatt av forumet
Septemberlykke 2015
Sommerfuglene 2017
I disse vaksinediskusjonstider lurer jeg på om noen av dere har tatt, eller skal ta influensavaksinen? Jm anbefalte meg det, men har ikke bestilt time enda. Hva mener du? :-)

Jeg har tatt. :)

Jeg er i ferd med å bli frisk fra influensa nå så satser på at jeg slipper noe mer av den på en god stund ;) Men hvis lege eller jordmor anbefaler det så vil jeg vurdere det.

Det har eg ikkje tenkt på - har aldri tatt før, bruka egentlig å gå klar kvart år. Men hvis jm seie eg bør ta, så tar eg :)

Har egentlig ikke tenkt noe på det, men blir jeg anbefalt det, så tar jeg den :)

Jeg skal ikke. Jeg hadde aldri hatt influensa i mitt liv, tok svineinfluensa vaksinen og hva skjedde?? Jo, jeg fikk svineinfluensa... Så da går jeg for det som tydeligvis har funket :P

Jeg kommer ikke til å ta vaksinen. Aldri hatt influensa eller vært syk på noen som helst måte. Tenker å fortsette slik. :D

Nei har aldri tatt og heller ingen planer om å ta noen vaksine når jeg er gravid. Mener man bør ha i seg minst mulig når man er gravid, av alt som ikke er naturlig.

Aldri tatt og skal ikke ta. Tok ikke svineinfluensavaksina heller. Alle helsepersonell må vel anbefale å ta disse, etter hva jeg har hørt. Personlige meninger er ikke tillatt i jobbsammenheng eller no?

Jobber på sykehus og fikk ta influensavaksinen i høst. Har egentlig vært skeptisk til den vaksinen, men bedriftshelsesøster sa at det var null risiko å ta den. Fortalte henne at vi planla å bli gravide, og da mente hun at jeg værtfall burde ta den. Et foster kan ta mer skade av influensa og feber, enn av en veldig utprøvd og trygg vaksine som influensavaksinen er (sa helsesøster).

Har i grunnen ikke tenkt på det engang - har ingen planer om å ta den.
Har ikke hatt influensa siden -97 *bankibordet* så jeg håper jeg styrer klar i år også ;)

Sniker fra mai.

Jeg tok denne i høst, og jordmor sa at hun har hatt flere veldig syke gravide i vinter, flere enn vanlig, og sykere enn vanlig. Var visst ei som måtte legges inn i jula blant annet! Da kjente jeg at jeg er glad jeg slipper unna...

Nei, ikke når jeg er tidlig-gravid nå på vinteren. Var mer aktuelt sist, da jeg hadde 3. Trimester midt på vinteren Og i influensaens høysesong. Forferdelig å være skikkelig influensa -syk når man har tungt å puste fra før pga magen.
Oh yes, jeg ble nettopp det. :-/

Jeg kommer nok ikke til å ta..er helt for å følge vaksineprogrammet men alle disse ekstra vaksinene for influensa ser jeg ikke på noe som er et "must" å ta..

Back
Topp