Vaksine RS virus

Jeg får den gratis her i England, det er nytt siden sist svangerskap, så jeg sa ja takk til det. Skal ta den i begynnelsen av april, da er jeg 28+6. Anbefales å ta den i uke 28 her.

Hva koster den i Norge?
2460 kr ca :hilarious:

Det var dyrt ja. Det var vel ca det vi betalte for å gi datteren vår vannkoppvaksinen i høst - tre måneder før den ble gratis for alle barn :hilarious:
Ikkesant :hilarious: RS-virus vaksinen kommer nok inn i gravidprogrammet her i Norge etter hvert også, men det blir forbi min tid som gravid :shy:

Sniker fra oktober… jeg ville tatt den. Minste hadde et 10-dagers sykehusopphold når han var under året grunnet RS. Det var grusomt! Så om jeg kan minimere risikoen noe så gjør jeg det.

Jeg leste på FHI at av barn under 1 år blir ca 1-2% med RSV innlagt, det er en veldig lav prosentandel. Det er utenfor sesong i juni og vaksinen garanterer ikke at man unngår innleggelse heller. Jeg er helt trygg på valget mitt om å stå over vaksinen.

Men jeg skjønner jo man er bekymret, har selv sett andres barn være inn og ut av legevakt og sykehus pga. luftveisinfeksjoner.

Jeg får den gratis her i England, det er nytt siden sist svangerskap, så jeg sa ja takk til det. Skal ta den i begynnelsen av april, da er jeg 28+6. Anbefales å ta den i uke 28 her.

Hva koster den i Norge?
Her koster den mellom 2500kr-2600kr. Så fint den har blitt gratis i England :happy: Syns det er så merkelig at Norge henger så bak mange andre land på dette

Back
Topp