2500,- caJeg får den gratis her i England, det er nytt siden sist svangerskap, så jeg sa ja takk til det. Skal ta den i begynnelsen av april, da er jeg 28+6. Anbefales å ta den i uke 28 her.
Hva koster den i Norge?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
2500,- caJeg får den gratis her i England, det er nytt siden sist svangerskap, så jeg sa ja takk til det. Skal ta den i begynnelsen av april, da er jeg 28+6. Anbefales å ta den i uke 28 her.
Hva koster den i Norge?

Det var dyrt ja. Det var vel ca det vi betalte for å gi datteren vår vannkoppvaksinen i høst - tre måneder før den ble gratis for alle barn2500,- ca![]()

2460 kr caJeg får den gratis her i England, det er nytt siden sist svangerskap, så jeg sa ja takk til det. Skal ta den i begynnelsen av april, da er jeg 28+6. Anbefales å ta den i uke 28 her.
Hva koster den i Norge?

Men tror det er verdt det altså!2460 kr ca![]()
IkkesantDet var dyrt ja. Det var vel ca det vi betalte for å gi datteren vår vannkoppvaksinen i høst - tre måneder før den ble gratis for alle barn![]()
RS-virus vaksinen kommer nok inn i gravidprogrammet her i Norge etter hvert også, men det blir forbi min tid som gravid 
Her koster den mellom 2500kr-2600kr. Så fint den har blitt gratis i EnglandJeg får den gratis her i England, det er nytt siden sist svangerskap, så jeg sa ja takk til det. Skal ta den i begynnelsen av april, da er jeg 28+6. Anbefales å ta den i uke 28 her.
Hva koster den i Norge?
Syns det er så merkelig at Norge henger så bak mange andre land på detteJeg funderer på å gjøre det sammeJeg fikk anbefalt å ta vaksinen i uke 36 med tanken på å strekke beskyttelse effekt nærmere høsten
Bare viktig å bemerke seg at vaksinen bør settes 2 uker før baby blir født for å aktivere antistoffer hos mor og barn. Man vet jo ofte ikke når fødsel blir, men er jo greit å ta det med i vurderingen av hvor lenge man «tør» å venteJeg fikk anbefalt å ta vaksinen i uke 36 med tanken på å strekke beskyttelse effekt nærmere høsten

Ja stemmer det sa jordmor til meg også.. kanskje en mellomting da, uke 35Bare viktig å bemerke seg at vaksinen bør settes 2 uker før baby blir født for å aktivere antistoffer hos mor og barn. Man vet jo ofte ikke når fødsel blir, men er jo greit å ta det med i vurderingen av hvor lenge man «tør» å vente
Jeg for min del tør nok ikke å vente lenger enn uke 34. Det har også kommet ny forskning nå som indikerer at vaksinen beskytter lenger enn antatt, og vaksinen skal i utgangspunktet skulle kunne gi beskyttelse hos baby i ca 6 måneder etter fødsel fra før.

Takk. Kanskje jeg og bør vurdere uke 35Bare viktig å bemerke seg at vaksinen bør settes 2 uker før baby blir født for å aktivere antistoffer hos mor og barn. Man vet jo ofte ikke når fødsel blir, men er jo greit å ta det med i vurderingen av hvor lenge man «tør» å vente
Jeg for min del tør nok ikke å vente lenger enn uke 34. Det har også kommet ny forskning nå som indikerer at vaksinen beskytter lenger enn antatt, og vaksinen skal i utgangspunktet skulle kunne gi beskyttelse hos baby i ca 6 måneder etter fødsel fra før.
Ooh, er vannkoppvaksinen gratis?? Kanskje ta den på mine som ikke har hatt det da?Det var dyrt ja. Det var vel ca det vi betalte for å gi datteren vår vannkoppvaksinen i høst - tre måneder før den ble gratis for alle barn![]()
Den ble gratis i England i år. Tror ikke den er del av vaksinasjonsprogrammet i Norge ennå dessverreOoh, er vannkoppvaksinen gratis?? Kanskje ta den på mine som ikke har hatt det da?
Jeg tenker å ta RS vaksine. Risikerer ikke RS på nyfødt med to barn i barnehage