Vaksine og 3mnd kontroll

Lillegutt var 6770g og 62,5cm på kontrollen idag. Skrek som en stukket gris og fælt var det, litt mammakos og han roet seg tilslutt.

Såklart kom tidenes bæsjebleie rett etter stikka typisk, her bæsjer han bare 1 gang i uka. Det kommer alltid når det passer minst. F.eks på flyet, 2 uker siden siste og det må skje mens vi sitter på ett fly. Haha 30 min inne på trange flydoen for å få ungen rein...

Lillegutt var 6770g og 62,5cm på kontrollen idag. Skrek som en stukket gris og fælt var det, litt mammakos og han roet seg tilslutt.

Såklart kom tidenes bæsjebleie rett etter stikka typisk, her bæsjer han bare 1 gang i uka. Det kommer alltid når det passer minst. F.eks på flyet, 2 uker siden siste og det må skje mens vi sitter på ett fly. Haha 30 min inne på trange flydoen for å få ungen rein...
Haha, sånn er det hos oss også. Kan aldri bæsje hjemme , men ALLTID når det passer dårligst! Haff!!

Høres ut som din lille vokser fint da, stor og sterk:)
Håper alt går bra i mammahjertet også.

Last edited:
I dag var vi også vært på 3 mnd-kontroll. Han er riktignok straks 3,5 mnd da. Han er nå 6530 gram og 62,5 cm lang. Mye mindre enn jeg trodde. :-)

Sprøytene gikk fint. Gråt ikke på første. Litt irritert på andre. Men gikk fort over:-)

Han var også langt framme i utviklingen. Godt å vite da hjertebarn noen ganger ligger en del etter. Men han her er nok like kjapp som storebroren :-)

Sent from my LG-D855 using BV Forum mobile app

Da har vi også vært på 3 mnds kontroll idag. Snuppa veier 6370 gram og 62,5 cm lang. Hun hylgråte idet vaksinene ble tatt men roet seg fort ned igjen. Hun er mer urolig under duppene på dagtid ellers alt fint. Ikke fått feber foreløpig.

6800 gram, 65 cm, helt etter kurven sin :)

Ropte litt da han ble stukket, men ble fort stille i pappas armer igjen.

Sov verdens lengste lur når vi kom hjem og har for en gangs skyld ikke hørt på helsesøster og nekter å ta puppen selv om han maser aldri så mye :(

Kontrollen på fredag viste 6700 gram (sånn ca-husker ikke i hodet akkurat nå) og 64 cm, fikk kommentar over hvor lang hun var :-) Skreik såklart med stikket, men ble fort stille og ingen bivirkninger :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kontroll og vaksine igår! Han er 7190 g, 65 cm lang. Ved fødsel var han 3596 g og 52 lang... Så en skikkelig plugg :)
Han reagerte ikke spesielt på vaksinen. Gråt i 1/2 min kanskje. Litt sutrete på kvelden, men sov hele natten som vanlig! :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Var på kontroll idag (14+2), han var 6745gr å 64cm lang slank å flott gutt! Var 42,5cm rundt hode men bestefaren og onkelen er også store i hodet. Han var 3360gr å 50cm ved fødsel.

Sent from my iPhone using BV Forum

Var på kontroll idag (14+2), han var 6745gr å 64cm lang slank å flott gutt! Var 42,5cm rundt hode men bestefaren og onkelen er også store i hodet. Han var 3360gr å 50cm ved fødsel.

Så og si akkurat like stor som Viktor nå. Tror liksom han er stor, jeg, men nå er jo nesten alle like stor som han ;)

Da har vi vært på kontroll.. Å jeg irriterer meg over HS!! På 6 ukers kontrollen veide snuppa 4390 og nå veide hun 5350... Vet det er lite vektoåpgang, men hun er laang, og alltid våken. Kanskje det har noe å si at hun er mye våken og aktiv? Ja, hun spiser hele tiden, men hun vil jo ikke ha flaske.. What to do?? Jeg ser jo at jenta mi er frisk og som regel fornøyd.. Hadde hun vært sulten, hadde hun jo spist flaske for harde livet de gangene vi prøver å tilby?? Så nå stresset HS meg med at hun er undervektig og at vi må komme på kontroll sjekk av vekten om to uker..:-/ Kan legge til at hun er 63 lang!

Mamma til to prinsesser<3

Min er akkurat like lang og stor som din. Vi har vært på vektkontroll hver 14 dag, hs stresser ikke men vil følge med. Snuppa bruker å legge på seg ca 110 gr i uka, så hun ligger i den nedre skalen, men er aktiv og fornøyd!!

Min er akkurat like lang og stor som din. Vi har vært på vektkontroll hver 14 dag, hs stresser ikke men vil følge med. Snuppa bruker å legge på seg ca 110 gr i uka, så hun ligger i den nedre skalen, men er aktiv og fornøyd!!

Så godt å høre!! Vi skal til kontroll nå på fredag! Blir spennende å se.....

Da var kontrollen unnagjort her også. Lengde 63,5 - Vekt 6880 -ho 42 cm
Født: 52,5 - Vekt 3810 -ho 37,8 (hoven gr. Vakuum)

Merket ikke den første sprøyta, verre med den andre :p Fikk raskt roet han med kos og fargerike leker. Virker som om han slapp billig unna, like kvikk og våken som ellers. Spent på kvelden :)
Tipper på ca 64 cm og 6500 kg :) -Alle vi møter sier at han ligner mer enn baby på 4 mnd :p

61cm veide 6210 :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Min var på 6 ukers kontroll i uke 8. Han var då 4900g. eg målte lengden hans hjemme og han var då 61 cm uken etter. lang å tynn gutt. Skal på 3 mnd kontroll i morgen. Skikkelig spent :)

Var på kontroll på onsdag - er 3 mnd i dag :-) 6610 gram 64 cm, og rundt 42 rundt hodet :-)

Alle babyene er blitt så store nå:)

Pakket vekk alt tøy i str 62 i går, og frem med 68. Litt vemodig men koselig på samme tid:)

Oppdaterer her jeg, etter kontroll-
Frida veide for 2 uker siden: 5350, og hode: 39.5
Idag veide hun: 5675, og hode: 40.5
Hun ligger nå tilbake på midten igjen<3 puh***

Blei irritert på hele helsesøster i dag. Var ikkje min vanlige hs. Han var kun gått oppfra 4900 -5380 siden uke 8. Nå er han 12. og var 53, 5 lang. Følte heller ikkje de tok seg tid til å lese av skikkelig. For når vi kom hjem veide eg han sjøl. Då va han 5600..Min vanlige hs har alltid sagt han holder seg på den nedre del men er ikkje bekymret fordi han strekker seg så fort. Småen har spist ofte i det siste. Men sovnet hele tiden og fått i seg kun formelk. Dette fortalte hs meg på tirsdag på babygruppen. Så eg har endret på dette og han virker fornøyd og det går no 3 timer i stede for 1time mellom måltidene. Likevel ville hu dama i dag at eg skulle begynne med nan etter 4 av måltidene , noe som gjør meg stressa!! Kjente eg ikkje trengte det no når eg følte det gikk bedre. .

Back
Topp