Vaksine og 3mnd kontroll

Her var snuppa 5315 gr og 62.5 cm lang..

Så hun er lang og tynn... Gråt når hun ble stikket, men roet seg fort og sovnet i armene mine. Så får vi se om det kommer noe feber over de neste dagene...

Sent from my iPhone using BV Forum

Vært på kontroll i dag :) Han veier nå 7kg og 63,5cm lang. Stor og flott gutt :) Vaksiner ble det også, så nå er han ikke helt i form stakkar. Er han som broren så varer det en dag eller to så er det over. Håper det:)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Vi har en todelt 3mnd kontroll. I dag var det veiing, måling og generell undersøkelse av lege.
1/5 50cm 34cm 3830g Nyfødt(8 dager overtid)
5/8 63cm 40cm 7470g 13 uker og 5 dager

Vi har time den 28 og er veldig spente :)

Synes gutten har blitt merkbart tyngre og på 6-ukersen veide han 5200 og var 58 lang

Målte han selv for 14 dager siden (9 uker) da var han ca 62 lang.

Tipper på ca 64 cm og 6500 kg :) -Alle vi møter sier at han ligner mer enn baby på 4 mnd :p

4880g og 59 cm på 3mnd kontrollen. HS er ikke fornøyd med vektoppgangen hennes så til uka må vi til barnelegen :/ jeg tror den dårlige vektoppgangen kommer av all (sprut)gulpinga hennes kombinert med at hu bare er ei lita jente. Barn er forskjellig. Vaksina gjorde hun litt sutrete gjennom dagen og veeeldig trøtt så hu sov mye.

Har ikke veid eller målt - men fikk ta vaksine i dag. Huffameg så vondt det gjør når de små griner :( Vondt langt inn i hjerteroten. Men det ser ut til at det går helt bra med han ❤️

Har ikke veid eller målt - men fikk ta vaksine i dag. Huffameg så vondt det gjør når de små griner :( Vondt langt inn i hjerteroten. Men det ser ut til at det går helt bra med han ❤️

Det var en vond opplevelse, å se babyen sin skrike av smerte !
Gruer meg allerede til 5mnd'ern....

Da har vi tatt vaksiner i dag. Litt sutring etter første sprøyte, gråt etter andre sprøyte, men tok bare noen sekunder med opp og gå og beroligende ord fra mammaen sin, så var hun blid som en sol! Hun oppdaget er fargerik boks på gulvet som vi lekte med, som resulterte i hennes første latterkrampe!!! <3
Resten av dagen har vært grei, hun har sovet en del, og var litt ekstra suttrete når vi skiftet til pysjamas og vasket litt. Men så var det pupp pupp sovne. Spent på reste av kvelden og natta.

Sprøytene unnagjort her også i dag. Skrek bare i det de ble satt og ellers vært litt sutrete i kveld, men ellers bra:)

Godgutten var blitt 6770 g og 63 cm, akkurat passe perfekt spør du meg;)

Vi skal på 3mnd kontroll på onsdag, er veldig spent!
Sist vi veide var 17 juli, da var han litt over to mnd og da veide han 5800gr, så tipper han er kommet på 6500gr ca :) gruer meg til sprøytene.. Oppdaterer senere om hvordan det har gått og hvordan tippingen min traff :)

Vi skal imorgen:-) Gleder meg til å se hvor mye hun har vokst:-)

Mamma til to prinsesser<3

Da har vi vært på kontroll.. Å jeg irriterer meg over HS!! På 6 ukers kontrollen veide snuppa 4390 og nå veide hun 5350... Vet det er lite vektoåpgang, men hun er laang, og alltid våken. Kanskje det har noe å si at hun er mye våken og aktiv? Ja, hun spiser hele tiden, men hun vil jo ikke ha flaske.. What to do?? Jeg ser jo at jenta mi er frisk og som regel fornøyd.. Hadde hun vært sulten, hadde hun jo spist flaske for harde livet de gangene vi prøver å tilby?? Så nå stresset HS meg med at hun er undervektig og at vi må komme på kontroll sjekk av vekten om to uker..:-/ Kan legge til at hun er 63 lang!

Skjønner din frustrasjon! Men som du sier så lenge jenta di er fornøyd og ikke går ned i vekt skal du ikke bekymre deg! Det er det jeg får som svar! Jeg har en liten gutt dom nesten ikke vil spise og legger derfor dårlig på seg!

Skjønner din frustrasjon! Men som du sier så lenge jenta di er fornøyd og ikke går ned i vekt skal du ikke bekymre deg! Det er det jeg får som svar! Jeg har en liten gutt dom nesten ikke vil spise og legger derfor dårlig på seg!

Takk for svar:-) Jeg bekymrer meg jo egentlig ikke i det hele tatt, men HS stresser meg ved å si det hun sier... Fader altså!

Da har jeg 5 minutter til å sjekke litt her, kommer tilbake senere ikveld og høhø!
Men, alt gikk bra på kontroll! Tippet skikkelig bra på vekta hans også; han veier nå 6540gr og er 64,5cm lang :)
Ble noe gråt da sprøytene ble tatt, men roet seg fortere enn jeg forventet. Ingen annen reaksjon enda, litt slapp bare :)

Her var vi på 3 mnd kontroll 6 august ( hun er født 11 Mai )
Hun veide 5970, var 61 cm lang og var 40 cm rundt hodet !

Merket ikke noe særlig til vaksinene, annet enn at hun var mer sliten enn vanlig. Ikke feber eller noe, men dog veldig øm i lårene ..

Dagen etter merket vi ingenting. Alt var som før ! :)

Back
Topp