Vaksine og 3mnd kontroll

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Nå begynner vi snart å nærme oss 3 mnd kontroll og babyene skal få sin første vaksine.
Gud så fort det har gått !

Tenkte vi kunne legge ut info her, hvordan babyene ligger ann i lengde og vekt, siden de nå vil bli strekt for første gang , pluss at det hadde vært moro å høre hvordan babyene reagerer på vaksinen.

Lykke til alle sammen:)
Vi skal inn på tirsdag- blir spennende !

Føler fortsatt jeg hører til her selv om jeg fødte i april (termin 17.mai). Så vi har hatt 3 mnd kontrollen og da kan jo jeg begynne:
Lille snupp var 3790 g og 56,5 cm på kontrolldagen som også var 3 mndsdagen :)
Ble skikkelig sinna av vaksinene, men roa seg så fort ho fikk litt pupp - satt klar med puppen :p
Ble litt over ett døgn med feber, mye mer soving enn normalt og mindre grining enn normalt.
Ser ut til at ho bikker 5 kg innen ho er 4 mnd 3. August. Skal på kontroll den dagen også så er veldig spent :D

Ja det er morro å følge med! Vi har time 4august, gleder meg til å måle vekt og lengde. Men gruer meg til vaksinen. Storebro ble alltid slapp og fikk feber i to dager etter vaksiner :/

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Føler fortsatt jeg hører til her selv om jeg fødte i april (termin 17.mai). Så vi har hatt 3 mnd kontrollen og da kan jo jeg begynne:
Lille snupp var 3790 g og 56,5 cm på kontrolldagen som også var 3 mndsdagen :)
Ble skikkelig sinna av vaksinene, men roa seg så fort ho fikk litt pupp - satt klar med puppen :p
Ble litt over ett døgn med feber, mye mer soving enn normalt og mindre grining enn normalt.
Ser ut til at ho bikker 5 kg innen ho er 4 mnd 3. August. Skal på kontroll den dagen også så er veldig spent :D
Så moro med oppdatering fra dere som allerede har vært på kontrollen :)

Kan jeg spørre hvor stor jenta var ved fødsel og lengde ?

Last edited:
Vi var på 3.måneders-kontroll sist mandag. Hun var da 5200 g og 59 cm. Vekten sto nesten stille en stund, men den begynte endelig å fyke oppover den siste uka, så hun skal til ny kontrollveiing om 2 uker.
Hun var 3466 g og 48 cm ved fødsel.

Snuppa skvatt mer enn det gjorde vondt under vaksinene, så det var fort gjort å gjøre henne blid igjen med en smokk :) Det ble kun 1/2 grad i feber om natta, som sank da vi kledde av henne og hu fikk ligge i bleia ut natta.

Tror jeg har en stor baby :smiley-ashamed008
Gruer meg nesten til kontrollen...
Haha huff ! :laughing021

Ved 6 uker var hun 5,5 kilo, tipper hun er er ca 6,5 - 7 kg nå:eek: Og det høres fryktelig mye ut synes jeg...:confused005:confused004

Selv var jeg 8,2 kg når jeg var 1 år....
Men det var kanskje "mindre" babyer på den tiden? :confused004:confused004:confused013

Vi skal på kontroll den 4/8. Da er hun også akkurat 3 mnd. Her er snuppa ikke så stor i kg, men lang. Så veldig spent på lengden, og vekten da. Om hun legger på seg nok...

Sent from my iPhone using BV Forum

Det fine med å fullamme er at høy vekt ikke har noe å si. Og fint er det da min er en blubb :D Tipper rundt 7 kilo jeg ja.

Sent from my LG-D855 using BV Forum mobile app

Var på 3 mnd kontroll i dag. Han var 4190g og 52cm ved fødsel, nå var han 6540g og 65cm (!!). Så en lang og fin gutt! :-) han veide egentlig litt lite i forhold til lengde, men siden d snart er tid for å introdusere grøt så gjorde d ikke noe.
Jeg syntes utrolig synd i gutten da han fikk vaksinen! Han hadde så vidt roet seg etter den første sprøyta å så kom den andre. Han ble illsint!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Ved 6 uker var hun 5,5 kilo, tipper hun er er ca 6,5 - 7 kg nå:eek: Og det høres fryktelig mye ut synes jeg...:confused005:confused004

Men det var kanskje "mindre" babyer på den tiden? :confused004:confused004:confused013
Det stabiliserer seg jo litt utover, når babyene blir mer aktive. Er "normalt" å legge på seg 150-250g i uka frem til ca 4 mnd. Nevøen min veide 8kg fra 4 til 8 mnd. Snella mi er nok opp mot 7kg nå, har kontroll 5 aug.

Jeg er spent, skal på kontroll på onsdag...og på torsdag får vi besøk, og til helgen kommer vi til å få flere overnattingsbesøkende, da blir det 8 stk på besøk, så blir fult hus da! Så håper ikke det blir for mye skrik da...

Mi er heller ikke så liten, var 5kg ved seksukerskontrollen, og sist hun var på vekten så var hun 6,1kg med body og bleie. Tror hun da var ca 60/61cm lang (ikke så lett å estimere med en sprelsk baby ;) brukte bare øyemål på hvor langt hun sparket)

Veide og målte mi i dag, 7 uker gammel. Hun var 5.7 kg og 59.5 lang. Hun var stor i utg.pkt, nesten 4.7 kg.

Til sammenligning var storebror 5.8 ved 3 uker og snuppa kun 5 kg. Han var 40 g lettere ved fødsel.

Leeeenge til vår 3 mndkontroll [emoji12]

Da er 3 mnd kontrollen overstått :)

Hun skvatt veldig på første sprøytestikket stakkars, og det var vondt i et mammahjerte:(
Heldigvis gikk det fort over, og alt virker bra igjen nå.

Hun veide 6230 og var 62 cm lang.
Hodeomkrets 40,7.

Gjennomsnittslengden på jentebaby er 59,2 fikk vi høre- så hun ligger litt foran.
Vekten sto fint i stil til høyden.
Hun vokser godt og holder en jevn kurve.

Last edited:

High five!
Mi var 5700 da hu var 7 uker!

Syns hu har blitt merkbart tung di siste ukene så jadda.... Har hatt 2 store babyer fra før da, bare 100 g som skiller, så mine babyer er vel bare sånn :) valkete, runde og gode! Nå er di tynne som streker så det har nok ikke mye å si :) mine er flaskebarn alle mann da, så det har vel litt å si kanskje..

Her har vi vært på 3 mnd kontrollen for 2 uker siden, og jammen er han ikke lik faren sin ja, for på dem sin side så har alle babyene vært store :P Og da kunne jo selvfølgelig ikke lillemann være noe dårligere, så når vekta viste 8.7kg så holdt jeg på å stupe :O Hahah :P Men han var 60.5 cm lang, men ser ut som han har strekt seg ut mer nå, for han ser tynnere ut nå og er 15 uker i morgen :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Her har vi vært på 3 mnd kontrollen for 2 uker siden, og jammen er han ikke lik faren sin ja, for på dem sin side så har alle babyene vært store :P Og da kunne jo selvfølgelig ikke lillemann være noe dårligere, så når vekta viste 8.7kg så holdt jeg på å stupe :O Hahah :P Men han var 60.5 cm lang, men ser ut som han har strekt seg ut mer nå, for han ser tynnere ut nå og er 15 uker i morgen :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥
Skulle på 3mnd kontrollen i dag egentlig....men noen forsov seg... :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥
Vet ikke hvorfor det plutselig ble quote der....

Skulle på 3mnd kontrollen i dag egentlig....men noen forsov seg... :P

Heheh, det er så fort gjort det ;) Merker det selv at det er tungt å stå opp på morningen hvis ikke lillemann er våken :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Back
Topp