Vaksine- hva slags reaksjoner fikk barna deres?

Helsesøsteren min sa at jeg kunne gi paracet om feberen bikket 38 og han virket plaget. Hun sa så lenge man vet hvorfor de får feber, som f.eks at de har fått vaksine, er det ingenting i veien for å gi paracet ved 38 grader. Om barnet derimot skulle få feber i en annen anledning er det viktig å observere å avvente med paracet før feberen er over 39 siden da kan paraceten kamuflere andre sykdomssymptomer som er viktige å få med seg når man ikke vet hvorfor barnet har feber :)
Håper lillegutten din er bedre nå og at dere har hatt en grei natt :)

Lillegutt 5/3-14 <3
Den teorien der hørtes fornuftig ut:) Feberen har gudsjelov gått ned i dag. I dag er han bare sårbar og trøtt.. Snakka til han med min vanlige grumsete morgenstemme istad, da så han livredd ut og begynte å gråte flere ganger. Men nå har han sovna igjen. Kanskje jeg kan benytte meg av muligheten med litt lengere periode med sammenhengende søvn.. Selv om jeg vet det er vaksinen, er det ikke stas å se at de små ikke har det bra.

Den teorien der hørtes fornuftig ut:) Feberen har gudsjelov gått ned i dag. I dag er han bare sårbar og trøtt.. Snakka til han med min vanlige grumsete morgenstemme istad, da så han livredd ut og begynte å gråte flere ganger. Men nå har han sovna igjen. Kanskje jeg kan benytte meg av muligheten med litt lengere periode med sammenhengende søvn.. Selv om jeg vet det er vaksinen, er det ikke stas å se at de små ikke har det bra.
Godt han ikke har feber i dag da! Lillegutt her ble også veldig søvnig, sov mye den dagen han fikk vaksinen og en del dagen etter også. God bedring til han :)

Lillegutt 5/3-14 <3

kidden min fikk sprøyte i dag.. han har nå 38 i feber..Helsesøster sa til meg at jeg ikke måtte gi før feberen var oppi 39 - 39,5.. <og at de ikke kaller det feber før den er oppe i 38.. Hadde dere gitt febernedsettende ved 38?

Jeg ga ikke. Tenkte å se det litt ann.

Back
Topp