Vaksine- hva slags reaksjoner fikk barna deres?

Datteren min ble hadde vondt samme dag, slapp dagen etterpå og hadde mareritt og sov ikke ordentlig på 5 dager. Gruer meg til 5md vaksinen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikke merket noe på han enda, tok i går.

Februar-14 mamma <3

Hvor vanlig er egentlig disse bivirkningene? Noen som vet sånn i prosent? Tenker da mest på disse krampene :s vi skal ut på en 45 min flytur samme kveld... begynner å skikkelig grue meg :s

Nikolai 13.02.14 <3
fra appen

Hvor vanlig er egentlig disse bivirkningene? Noen som vet sånn i prosent? Tenker da mest på disse krampene :s vi skal ut på en 45 min flytur samme kveld... begynner å skikkelig grue meg :s

Nikolai 13.02.14 <3
fra appen
De mest alvorlige bivirkningene kommer innen en halv time, derfor du må sitte ut tiden hos HS. De kan få feberkramper, men selv om det er veldig skremmende er det ikke farlig. Mest sannsynlig skjer det ingenting:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hun ble vaksinert i går, var utrolig utilpass og grinete på kvelden. Veldig trøtt og slapp. Har sovet i hele dag, bare våknet og fått mat. Jeg kjenner jevnlig på henne, passer på at hun ikke er for varm for hun er definitivt ikke i form, lille jenta mi.

Sent from my iPad using BV Forum

Ble veldig sutrete å ekstra mammadalt å ville bare ha kos å bli holdt av meg å sov helt inntil meg hele natta :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jenta vår hadde litt feber i to dager. Da hadde hun ekstra kontaktbehov, var slapp og ekstra trøtt,

Fikk vaksinene i dag tidlig kl 09, har enda ikke merket noen reaksjoner! Er 13 timer siden så regner med at hvis hun hadde reagert på de så hadde eg merket det allerede. Eller kan det komme i natt, så lang tid etter?

Min lille pike ❤️

Her ble det ingen reaksjoner, hadde 37,9 i temp på kvelden dag to bare. Men virket i fin form og tempen sank raskt tilbake til normalt :)

Mai-Eline gråt en del den dagen og dagen etter. Hun gråter så sjelden, så vi ble litt redde. Hun hadde 38°c da jeg målte på kvelden, men valgte å ikke gi paracet selv om den lå klar i stellekommoden hennes. Hun var ekstra kosete i dagene etter.

kidden min fikk sprøyte i dag.. han har nå 38 i feber..Helsesøster sa til meg at jeg ikke måtte gi før feberen var oppi 39 - 39,5.. <og at de ikke kaller det feber før den er oppe i 38.. Hadde dere gitt febernedsettende ved 38?

kidden min fikk sprøyte i dag.. han har nå 38 i feber..Helsesøster sa til meg at jeg ikke måtte gi før feberen var oppi 39 - 39,5.. <og at de ikke kaller det feber før den er oppe i 38.. Hadde dere gitt febernedsettende ved 38?
Jeg hadde sett an ungen.. Hadde ikke gitt ved 38 om formen var som normalt, men hadde han virket plaget så hadde jeg vurdert å gi.

Februar-14 mamma <3

Vi fikk beskjed av helsesøster at dersom det ble høy feber etter vaksina skulle vi ta ho med til legen. Var det bare litt skulle vi ikke gi ho noe, bare følge med ho at den ikke ble høyere.
Ho fikk ikke noen bi virkninger, kanskje litt varmere og sov mye dagen etter

Ja leste gjennom retningslinjene til helseinformatikk nå.. Det står hvis man får 39 i feber bør lege kontaktes, fordi det skal ikke skje av den vaksinen.

Hvis du føler deg usikker kan du fint gi han paracet :)

Februar-14 mamma <3
Jeg gav han jeg.. Så slipper jeg å være så bekymra og opp å måle første del av natta hverfall.. Han ligger bare å sover, også halvsover på stellebordet og det er ikke typisk han.. Men begynner å kjennes mye kaldere ut nå hverfall:)

Jeg gav han jeg.. Så slipper jeg å være så bekymra og opp å måle første del av natta hverfall.. Han ligger bare å sover, også halvsover på stellebordet og det er ikke typisk han.. Men begynner å kjennes mye kaldere ut nå hverfall:)
Helsesøsteren min sa at jeg kunne gi paracet om feberen bikket 38 og han virket plaget. Hun sa så lenge man vet hvorfor de får feber, som f.eks at de har fått vaksine, er det ingenting i veien for å gi paracet ved 38 grader. Om barnet derimot skulle få feber i en annen anledning er det viktig å observere å avvente med paracet før feberen er over 39 siden da kan paraceten kamuflere andre sykdomssymptomer som er viktige å få med seg når man ikke vet hvorfor barnet har feber :)
Håper lillegutten din er bedre nå og at dere har hatt en grei natt :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Back
Topp