Vaksine Covid-19

Villemo1

Flørter med forumet
Har begynt å få tanker rundt vaksinering nå mens man er i forsøk. Er helsepersonell, så det er jo rett rundt hjørnet.
Andre som har noen tanker rundt dette?

Klinikken fortalte meg at når det gjaldt influensavaksinen (den årlige vanlige), måtte jeg ta den tidligst en måned før stimulering og nytt forsøk. Forstod det slik at det hadde noe med det å tilføre virus til kroppen og at det kunne være negativt for eggkvaliteten. Man skulle heller ikke ta vaksinen under fryseforsøk, men i god tid før forsøket. Jeg tolker derfor at det samme gjelder Covid-19 vaksinen.

Dette har jeg også lurt litt på. Er helsepersonell og har hørt noe snakk om at man ikke bør ta den hvis man kanskje kan være gravid etc :bookworm: spennende å høre hva de svarer

Har begynt å få tanker rundt vaksinering nå mens man er i forsøk. Er helsepersonell, så det er jo rett rundt hjørnet.
Andre som har noen tanker rundt dette?

Best å gjøre det før du blir gravid.. pr nå ingen anbefalinger på denne vaksinen til gravide. Trolig heller ikke testet på gravide hellet. Barn under 18 vil og mest sannsynlig ikke få vaksinen grunnet manglende dokumentasjon.(det er ikke gjort kliniske forsøksstudier på de.) Er selv helsepersonell, men må trolig vente en stund selv om jeg hele tiden jobber 35cm unna munn og nese til pasienter.

Om du er allikevel i tvil, ville jeg nok forsøkt og undersøkt muligheten for å jobbe med ffp2 /n95 og vanlig munnbind over+visir = min hverdag. Du vil være godt beskyttet mot smitte

Influensavaksinen (den årlige) tok jeg en mnd etter innsett av egg. Var veldig skeptisk til det siden det jeg hadde hatt 3 mislykkede forsøk og var redd den skulle ødlegge for det forsøket. Men alt gikk heldigvis bra. Covid 19 vaksinen ville jeg tatt før forsøk eller eventuelt etter graviditet.

Back
Topp