Vaksinasjon

Jepp, helt klart :)
Jeg også. Siste jeg tok vaksine var det booster fra de vi tar i barndommen.
Armen var vondt i tre dager. Så jeg er forberedt på litt bivirkninger/smerter i armen i allefall.

Jeg har ikke boosta de fra barndommen [emoji85]
Uff... jaja.
Vondt i armen i 3 dager skal jeg overleve [emoji5] så lenge jeg slipper influensa-symptomer

For oss er det en selvfølge å vaksinere barna. Vi er heldige som har vaksiner [emoji106]

Legen min har også anbefalt det på de sterkeste... så jeg må vel. Selvom jeg aldri har tatt den før [emoji53] Og ikke kan huske sist jeg hadde influensa, om jeg noensinne har hatt det.
Men alt for babyene [emoji171]

Har heller aldri tatt influensavaksinen før, men tar ikke risikoen å bli veldig syk i siste trimester. Et pluss at det også beskytter mini :) hadde influensa for to år siden og det var HELT JÆVLIG[emoji43]

selvfølgelig skal også dette barnet følge vaksinasjonsprogrammet. det har blitt utviklet og forsket på i mange år og vi har det for en grunn. Vi er heldige som har vaksiner og jeg mener det er min plikt som forelder å beskytte ikke bare mitt eget barn mot dødelige sykdommer men også de barna som av helsemessige årsaker ikke kan ta vaksiner. Man vet aldri hvordan ett barn vil reagere på en sykdom heller, det har vi smertelig fått oppleve da vi havna på isolat på ahus med ene jenta da hun fikk vannkopper, hun fikk så sinnsyk reaksjon og er allergisk disponert så tørr ikke tenke på hva som kunne skjedd om hun fikk meslinger eller noe annet, men tviler på at det hadde gått bra. så jeg risikerer ikke mine barns liv.

Har heller aldri tatt influensavaksinen før, men tar ikke risikoen å bli veldig syk i siste trimester. Et pluss at det også beskytter mini :) hadde influensa for to år siden og det var HELT JÆVLIG[emoji43]

Jeg kommer nok til å ta den jeg også, som du sier så vil jeg ikke risikere å bli syk for barnas del.
Men når tar man den? I starten av 3. trimester?

Vi vaksinerer :)

Vi følger! Er en grunn til at det er anbefalt :)

Jeg kommer nok til å ta den jeg også, som du sier så vil jeg ikke risikere å bli syk for barnas del.
Men når tar man den? I starten av 3. trimester?
Legen min ba meg bare følge med i media utover høsten, for det kommer alltid saker om influensavaksinen når det er aktuelt, og bestille time da :) så blir vel i oktober en gang.

Jeg tar influensavaksinen hvert år, og tar den selvsagt i år også. Har astma, og blir helt slått ut i to uker av en vanlig forkjølelse.. Jeg vil VIRKELIG ikke ha influensa. Så det er like mye for min egen del som for babyen.

Her følger vi selvfølgelig vaksinsjonsprogrammet! Har familiemedlem som ikke kan ta vaksiner pga transplantasjon så vi rundt må ta ansvar og beskytte oss!

Back
Topp