Vaksinasjon

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Stjal denne fra januar;)

Skal dere vaksinere den lille som kommer?hvorfor/hvorfor ikke?

Selv er jeg veldig for vaksinasjon da det er babyer/barn som av spesielle grunner ikke KAN vaksineres, og da mener jeg at de som kan bør gjøre det :)

Dette er et veldig hett tema for mange, men ønsker å høre deres ærlige mening :)
 
Kommer til å følge vaksinasjonsprogrammet. Ser absolutt ingen grunn til å la vær og som du sier er det noen som ikke kan og da bør vi andre stille opp for å opprettholde flokkimmumiteten vi har i dag.
Den dagen det dukker opp troverdige rapporter som viser at det kan være skadelig skal jeg kanskje ta det opp til vurdering.
 
Vi kommer til å følge vaksineprogrammet foruten den vaksinen mot diarre og farrang. Men det er pga jeg mener at den er for ny til å stole på, og bivirkningene som kan kan dukke opp ikke er verdt for to års virkning:nailbiting:
 
Vi kommer til å følge programmet. Har gjort det selv og synes det er viktig.
Har medlemmer av familien som dessverre ikke kan Og de er avhengige av at resten av oss tar ansvar.
Tar ikke vaksine mot influensa og sånt, da må det i såfall ligge en annen grunn bak.
Er også nøye med å gi beskjed om evnt symptomer både barn og voksne har slik at andre som må ta forhåndsregler får gjort det.
 
Tenker det er selvsagt at barna skal følge barnevaksinasjonsprogrammet. Så ja, her blir det vaksiner.
 
Uten tvil. Alle de tre jeg har fra før har fulgt vaksinasjonsprogrammet, aldre tenkt noe annet.
 
Skal følge vaksinasjonsprogrammet. For meg er det en selvfølge :)
 
Ingen tvil, her blir det vaksinasjon!
Noe annet er, etter min mening, uansvarlig!
 
Ja, selvfølgelig skal barnet vaksineres! Noe annet er HELT uaktuelt.
 
Så godt å se at vi alle så langt er enige om å vaksinere! :D
Jeg kommer også til å gjøre det.
Alt annet er for min del helt totalt uforståelig!
(om det ikke er sykdom som hindrer det, og da er det jo enda mer viktig for disse barna at alle andres blir vaksinert)
 
Jeg var faktisk litt spent på meningen til folk, men resultatet er foreløpig som jeg håpet på :) jeg svarte på et spm om vaksine/ikke vaksine på Facebook og havnet i DEN diskusjonen med noen :p det blir for lettvint for motsatt part å si "man trenger ikke vaksinere, det har gått helt fint med mine barn", syns jeg :nailbiting:

Jeg ser at mange her skriver at det er en selvfølge, men jeg har også sett at for noen er det ikke en selvfølge (noe jeg syns er veldig synd, da det som regel er "svakere" barn det fort går ut over) :)
 
Skal også selv ta influensavaksine i år, etter råd fra legen :)

Legen min har også anbefalt det på de sterkeste... så jeg må vel. Selvom jeg aldri har tatt den før [emoji53] Og ikke kan huske sist jeg hadde influensa, om jeg noensinne har hatt det.
Men alt for babyene [emoji171]
 
Legen min har også anbefalt det på de sterkeste... så jeg må vel. Selvom jeg aldri har tatt den før [emoji53] Og ikke kan huske sist jeg hadde influensa, om jeg noensinne har hatt det.
Men alt for babyene [emoji171]

Jeg også sa det samme til min lege. Aldri hatt influensa.
Men skal man ha uflaks og få det, så skjer det sikkert nå, så da tar jeg vaksinen jeg også :)
Den skal jo også beskytte barnet i 3måneder eller mer etter fødsel, og det er jo kjekt når man har vinterbarn :)
 
Jeg var faktisk litt spent på meningen til folk, men resultatet er foreløpig som jeg håpet på :) jeg svarte på et spm om vaksine/ikke vaksine på Facebook og havnet i DEN diskusjonen med noen :p det blir for lettvint for motsatt part å si "man trenger ikke vaksinere, det har gått helt fint med mine barn", syns jeg :nailbiting:

Jeg ser at mange her skriver at det er en selvfølge, men jeg har også sett at for noen er det ikke en selvfølge (noe jeg syns er veldig synd, da det som regel er "svakere" barn det fort går ut over) :)

Det skjønner jeg godt! At det går bra med barna som får vaksine kan være fint, men det setter jo alle andre som ikke kan ta vaksinen i stor fare.
Har en venninne som har fått transplantasjon i år. Så alle vaksiner hun tok som barn er nå borte og hun kan ikke ta de igjen.
Om folk slutter å vaksinere kan hun bli en av de første som dør. Ikke barna som ikke får vaksinen :nailbiting:
Skummelt altså!
 
Jeg også sa det samme til min lege. Aldri hatt influensa.
Men skal man ha uflaks og få det, så skjer det sikkert nå, så da tar jeg vaksinen jeg også :)
Den skal jo også beskytte barnet i 3måneder eller mer etter fødsel, og det er jo kjekt når man har vinterbarn :)

Ja, det var det legen sa også. Så gjør det selvsagt for barna [emoji5][emoji1360]
Bare veldig spent på hvordan jeg reagerer på vaksinen.
 
For oss er det en selvfølge at barnet skal vaksineres, hvis barnet kan vaksineres vel og merke. Takknemlig for at andre og tenker sånn hvis en får et barn som ikke kan vaksineres. Det vet man jo aldri.
 
Ja, det var det legen sa også. Så gjør det selvsagt for barna [emoji5][emoji1360]
Bare veldig spent på hvordan jeg reagerer på vaksinen.

Jepp, helt klart :)
Jeg også. Siste jeg tok vaksine var det booster fra de vi tar i barndommen.
Armen var vondt i tre dager. Så jeg er forberedt på litt bivirkninger/smerter i armen i allefall.
 
Back
Topp