Væskeansamling

Forglemmegei8

Betatt av forumet
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Marshmallows2021
Hei dere kloke mennesker.
Var på OUL idag, der fant de væsker på steder det ikke skal være væsker.. Rundt magen og rundt lungene til fosteret. De var ærlige på at dette kunne de ikke nok om, men måten de snakka på var alt annet en lovende.. Ble henvist til Riksen. Sitter egentlig bare å venter på at de skal ringe.. Har klart å ikke google ennå, men vet jeg ikke klarer det lenge.
Er det noen som har hørt om dette før..? Var på ul på volvat uke 12, da såg alt fint ut.
 
Hei dere kloke mennesker.
Var på OUL idag, der fant de væsker på steder det ikke skal være væsker.. Rundt magen og rundt lungene til fosteret. De var ærlige på at dette kunne de ikke nok om, men måten de snakka på var alt annet en lovende.. Ble henvist til Riksen. Sitter egentlig bare å venter på at de skal ringe.. Har klart å ikke google ennå, men vet jeg ikke klarer det lenge.
Er det noen som har hørt om dette før..? Var på ul på volvat uke 12, da såg alt fint ut.
Har ikke erfaring med dette, og har helt ærlig ikke hørt om noe sånt før. Men dersom sykehuset ikke visste nok om det, så er det også kanskje stor sjans for at et googlesøk heller ikke vil føre deg til riktig type informasjon? Tenker at om dette hadde vært en "vanlig" oppdagelse, så hadde de nok hatt nok kunnskap på sykehuset til å fortelle deg litt i det miste.

Jeg hadde ventet på telefon fra Riksen, og unngått googling om du klarer det. :Heartred
 
Hei dere kloke mennesker.
Var på OUL idag, der fant de væsker på steder det ikke skal være væsker.. Rundt magen og rundt lungene til fosteret. De var ærlige på at dette kunne de ikke nok om, men måten de snakka på var alt annet en lovende.. Ble henvist til Riksen. Sitter egentlig bare å venter på at de skal ringe.. Har klart å ikke google ennå, men vet jeg ikke klarer det lenge.
Er det noen som har hørt om dette før..? Var på ul på volvat uke 12, da såg alt fint ut.

Prøv å unngå å google. Det er sikkert aller best å høre fra legene som kan forklare hva dette kan skyldes, og eventuelle konsekvenser. Du må bare fokusere på å ta best mulig vare på deg selv og mini i mellomtiden! Husk det kan også være helt ufarlig, ikke ta sorgene på forskudd <3
 
Håper at du får komme inn på riksen raskt og at det er helt ufarlig:Heartred
 
Ikke hørt om, men du gjør klokt i å ikke google, dere vil nok få gode svar og oppfølging om det trengs av de rette, masse lykke til, håper alt er bra med den lille! :Heartred
 
Lykke til! Håper det går bra med deg og baby :)
 
Håper Rikshospitalet ringer snart så du får noen svar! ❤️
 
Takk for alle svar :) fått time på riksen nå på fredag. Tenker det verste såklart, jeg har hatt en dårlig følelse hele veien.. Men heldigvis at jeg fikk time så raskt, slipper vertfall å gå i uvisse så veldig lenge.
 
Takk for alle svar :) fått time på riksen nå på fredag. Tenker det verste såklart, jeg har hatt en dårlig følelse hele veien.. Men heldigvis at jeg fikk time så raskt, slipper vertfall å gå i uvisse så veldig lenge.
Så bra at det gikk så raskt! :)
 
Last edited:
Håper dere får god hjelp på riksen, de er jo de beste :Heartbigred
 
Uff, så utrolig ekkelt å få en sånn beskjed :( Veldig bra at du får komme på Riksen kjapt. De er så flinke og grundige der, så du kommer helt sikkert til å føle deg godt tatt vare på i det minste ❤️ Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig ❤️❤️
 
Venninna mi fikk beskjed om at babyen hadde væske ved ryggraden da hun var på oul. Ble sjekket ved et større sykehus, og det var ingenting å bekymre seg for! Nå har hun en frisk og fin 1,5åring. Så håper det blir sånn for deg og!
Masse lykke til! Godt du fikk time såpass raskt :happy7
 
Kan skyte inn at ene tvillingen min hadde litt væske rundt hjertet på OUL, men det var visst ikke så mye, så det betydde ikke noe. Vet ikke hvor det kommer fra, men virket som at det ikke var så veldig uvanlig.
Vært på ul etter oul også, ingenting å si på hjertet.

Masse lykke til på fredag! :Heartred
 
Venninna mi fikk beskjed om at babyen hadde væske ved ryggraden da hun var på oul. Ble sjekket ved et større sykehus, og det var ingenting å bekymre seg for! Nå har hun en frisk og fin 1,5åring. Så håper det blir sånn for deg og!
Masse lykke til! Godt du fikk time såpass raskt :happy7
Det var godt å høre! Krysser fingrene :)
 
Takk for alle svar :) fått time på riksen nå på fredag. Tenker det verste såklart, jeg har hatt en dårlig følelse hele veien.. Men heldigvis at jeg fikk time så raskt, slipper vertfall å gå i uvisse så veldig lenge.
Hvordan gikk det i dag? :Heartred
 
En liten oppdatering.. det gikk dessverre ikke bra. De fant ingen hjerteaktivitet. Mye væske. Hydrops foetalis kalte de det. Uhyre skjelden, umulig å si hva som forsårsaket det før de har tatt obduksjon.

Er nå tilbake på mitt lokale sykehus og venter på å få den første pillen for å sette igang fødselen. Mitt verste mareritt og det jeg har fryktet fra dag en.

Lykke til videre alle dere, det blir mange fine oktober babyer :)
 
En liten oppdatering.. det gikk dessverre ikke bra. De fant ingen hjerteaktivitet. Mye væske. Hydrops foetalis kalte de det. Uhyre skjelden, umulig å si hva som forsårsaket det før de har tatt obduksjon.

Er nå tilbake på mitt lokale sykehus og venter på å få den første pillen for å sette igang fødselen. Mitt verste mareritt og det jeg har fryktet fra dag en.

Lykke til videre alle dere, det blir mange fine oktober babyer :)
Så trist :( Sender deg en stor klem!
 
En liten oppdatering.. det gikk dessverre ikke bra. De fant ingen hjerteaktivitet. Mye væske. Hydrops foetalis kalte de det. Uhyre skjelden, umulig å si hva som forsårsaket det før de har tatt obduksjon.

Er nå tilbake på mitt lokale sykehus og venter på å få den første pillen for å sette igang fødselen. Mitt verste mareritt og det jeg har fryktet fra dag en.

Lykke til videre alle dere, det blir mange fine oktober babyer :)
Å nei.... Varm klem til deg :Heartbigred
 
Back
Topp