Være på barselavdeling eller barselhotel etter fødsel??

Barselhotellet er såå fint! Og det føles ikke som om du er på sykehuset, mer privatliv. Og hjelp og råd når du trenger det, rett ned i gangen ;-) pumperom og alt, de hjelper til med det meste der altså. Har ligget på vanlig barsel før også, og kan si at barselhotell var ti ganger bedre! Du slipper å ligge med flere mødre og barn på ett trangt rom, ikke minst - og pappaen kan bo der sammen med deg og babyen. Anbefales veldig! Kjempefint på sus. Sniker forresten fra mai 15 :D

Har vært på barselhotellet med begge mine og synes de er helt fantastisk der <3 Veldig glad for at det ikke har vært noe i etterkant og krysser alt jeg har for at jeg er over på hotellet få timer etter fødselen slik som med de to andre! :D Med de to andre lå jeg bare 1,5-2 timer før fødsel og var på hotellet etter 4-5 timer :) Er hjemme lengst mulig før jeg drar på sykehuset å, det har gått helt fint for min del ;)

Jeg fikk ikke valget på Sus. Rett på hotellet, 18 år og første barnet. Men gikk kjempe greit, fikk hjelp når jeg trengte og de kom inn å så til oss ofte :-)
...samme med de to neste ;-)

...var forresten på hotellet for 8 år siden første gang....

Har vært på barselhotellet med begge mine og synes de er helt fantastisk der <3 Veldig glad for at det ikke har vært noe i etterkant og krysser alt jeg har for at jeg er over på hotellet få timer etter fødselen slik som med de to andre! :D Med de to andre lå jeg bare 1,5-2 timer før fødsel og var på hotellet etter 4-5 timer :) Er hjemme lengst mulig før jeg drar på sykehuset å, det har gått helt fint for min del ;)
Jeg fikk ikke valget på Sus. Rett på hotellet, 18 år og første barnet. Men gikk kjempe greit, fikk hjelp når jeg trengte og de kom inn å så til oss ofte :-)
...samme med de to neste ;-)

...var forresten på hotellet for 8 år siden første gang....
Så bra at dere også er fornøyde med hotellet :-) jeg håper jeg får det like fint, og at jeg også er fornøyd med å være på hotellet etter fødsel når jeg har et så stort ønske om være der :-)

Vært på barselhotell med de to første, men da har jeg fødd på andre sykehus enn hva jeg skal nå.
I Molde er det 4mannsrom, og jeg kjenner jeg gruer meg!

Barselhotell er gull!!

Ville ikke anbefalt barselhotell før 1 gangs fødende (jeg var der etter 3 dager, barnet lå på nyfødt. Veldig lite oppfølging).. Jeg lurer litt på familierom denne gangen, men kommer til å reise hjem så fort jeg kan :-)

Ville ikke anbefalt barselhotell før 1 gangs fødende (jeg var der etter 3 dager, barnet lå på nyfødt. Veldig lite oppfølging).. Jeg lurer litt på familierom denne gangen, men kommer til å reise hjem så fort jeg kan :-)
Har hørt mye postivt om barselhotellet så jeg velger å stole på det og heller får mine egne erfaringer :-) er det ikke sånn jeg så for meg så velger jeg nok heller barselavdelingen med neste :-)

Har hørt mye postivt om barselhotellet så jeg velger å stole på det og heller får mine egne erfaringer :) er det ikke sånn jeg så for meg så velger jeg nok heller barselavdelingen med neste :)

Deler bare min erfaring siden du spurte om andres erfaringer :-) Du må jo velge det du føler er best :-D

Ville ikke anbefalt barselhotell før 1 gangs fødende (jeg var der etter 3 dager, barnet lå på nyfødt. Veldig lite oppfølging).. Jeg lurer litt på familierom denne gangen, men kommer til å reise hjem så fort jeg kan :)

Trodde ikke at man ble overført på hotellet når det er noe spesielt med barnet. I alle fall ikke vanlig her, blir på barsel da, til alt er i orden og man blir sendt hjem. Det er ikke mye medisinsk utstyr på hotellene, så er meningen at de som klarer seg mest mulig selv skal være der. Men her var det jormødre som kom inn to ganger om dagen + at det bare var å plinge på for både informasjon, smertestillende og avlastning.

Lå på barsel sist, men da uten sønnen min siden han var på prematuravd. Ble fort utskrevet derfra siden det var tungt psykisk å være rundt andre mødre som fikk være med babyene sine. Men ble veldig godt tatt vare på, så har ikke noe negativt å si om barselavd. Håper å få komme på hotelle denne gang hvis alt er bra med meg og babyen:) litt bedre å få besøk der av storebror kan jeg tenke meg..

Jeg føder på abc på Ullevål, og der føder jeg og har barselopphold på samme gang. Får hjelp med amming og hva enn jeg skulle trenge og kan bli i over 48 timer dersom jeg ønsker det :)

Jeg fødte på ahus for 3 år siden og endte opp på barselhotellet. Vi var kjempe fornøyde med oppholdet der og fikk hjelp med en gang vi ringte og lurte på noe :) Jeg håper at det blir barselhotell denne gangen også :)

jeg trodde det var slik at man havnet på hotellet dersom det er plass der og man er i god nok stand til å ligge der? :) Jeg har født to ganger tidligere på SUS, og første gang lå jeg på barsel pga alderen min og andre gang var jeg på hotellet :) Hadde jeg mistet mer blod måtte jeg ha ligget på barsel, men slapp heldigvis det md nr.2. Jeg fikk ikke med meg noenting på barselavdelingen.. Visste ikke en gang at man fikk servert mat der, og tenkte ikke på mat. Noe som resulterte i ca 2 døgn uten mat for min del..:p spiste ikke før min mor spurte hva vi fikk servert, og jeg sa at jeg hadde visst ikke spist noe.. så ikke så god oppfølging der, men det er nå 6 år siden :) lå på barselhotellet for litt over 1 år siden med minstemann, og følte meg litt i veien der også når jeg ikke var inne på rommet mitt.. jeg ble med inn da lillegutt skulle veies og kontrolleres og fikk litt på følelsen av at jeg helst ikke trengte å være med.. og følte også at hele opplegget var litt «rullebåndspreget» om man kan kalle det for det ;)

Barselhotellet var helt fantastisk, nesten en grunn til å få en unge til :p Behjelpelige ansatte som ikke gikk og maste, men som var der hvis jeg trengte de. De tilbød seg til og med å passe lillemor på natta hvis jeg hadde behov for det, noe som ikke kom på tale da jeg lå på barsel. Nå ville ikke jeg det da, men utrolig godt å ha muligheten :)

Kan dele mine erfaringer :-)

Med førstemann lå jeg den første natten på barselavdelingen, og opplevde ikke å få noe hjelp.
De var travelt optatt og hadde mange andre "pasienter " å ta seg av.
Dag 1 og 2 + hele oppholdet med nr 2 lå jeg på barselshotellet, og fikk super hjelp og veiledning med amming og stell.
Samt de tittet innom rommet ved vaktbytter, tilbød seg og passe babyen når jeg ble sliten/om natta når h*n hadde skrikeøkter osv.

Hadde uten tvil valgt hotell igjen :-)

På st.olavs tror jeg ikke man kan velge. Hvis fødsel og alt er normalt blir man sendt automatisk til pasienthotellet...

Som førstegangsfødenede tror jeg jeg ville vært på barsel. Som annengangsfødende tror jeg hotellet kan være greit:)

Sniker fra mai 2015. Lå på barselhotell med første mi, da jeg var 19 år. Fikk valget hvor jeg ville. Angrer ikke, mannen fikk være der så mye vi ville, alltid hjelp å få, og jeg slapp og ha andre mødre/babyer på samme rom ;-)

Back
Topp