Være inntil etter fødsel

En tråd i 'Desember 2018' startet av Nutteputt, 10 Aug 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Tulipan:) Elsker forumet Desemberlykke 2018 Vårspirene 2021 Januarlykke 2019

Har ikke erfaring med den enda, men har kjøpt en chicco next2me bedside crib. ser bra ut og de jeg kjøpte den av var veldig fornøyd! ;)

• Liker Liker x 1
  2. NutteputtVenter#3♥️ Gift med forumet ♡Julekulene 2021♡ Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Jeg er glad for at tidene har forandret seg, altså!!

Med førstemann hadde vi en helt vanlig sprinkelseng hvor vi tok av ene langveggen og monterte den provisorisk, men skikkelig, til vår seng. I mellom la vi en stor pute, slik at det ble en jevn overgang mellom sengene.
    Fungerte som bare det, og slik blir det denne gangen også [emoji5]
    Kos å dra ungen inntil seg om natten, gi pupp, for så å legge bebisen tilbake mett og fornøyd.
    Forskjellen denne gangen blir nok mer bruk av babynest, fordi vi har større dobbeltseng.

3. Mammatil1håperpå2 Elsker forumet Desemberlykke 2018

Tja, vi som er flergangsfødende har jo lov å dra hjem relativt kjapt, så hvorfor ikke. Jeg syns egentlig det var så greit å være der at jeg gjerne tar et par netter.. trenger ikke å tenke på noe annet en babyen :happy: ingen middagslaging, husarbeid etc :happy: på st.Olavs er det snakk om at man skal få lov å reise hjem 6 timer etter fødsel nå o_O regner med det gjelder flergangsfødende, men jeg hadde nok ventet litt mer enn 6 timer selv :rolleyes:

4. Lena94 Flørter med forumet

Jeg fødte og var på barsel på storken på kk i bergen i oktober 17. Der var det relativt store senger og jeg ble tvingt til å samsove. Syns det var forferdelig der og da, men i ettertid så skjønner jeg at de bare mente det i beste mening. På dagtid måtte jeg holde han hele tiden, så de at han lå i sengen og sov så fikk jeg kjeft. Vi samsovet litt når vi kom hjem, men kun når vi begge sovnet under amming.
    Jeg husker jeg syns det presset med samsoving var ubehageligt, men babyen klarte ikke å få kroppstemperaturen over 36 grader medmindre vi lå hud mot hud om natten, så var derfor de presset sånn på det.

5. Amaryllis85 Glad i forumet

Jeg hadde et ønske om samsoving før førstemann kom til verden. Men når hun ble født, ble jeg skikkelig nervøs for å legge meg på hun. Heldigvis var det en jordmor på barsel som oppmuntret meg til samsoving!
    Hun gav meg tips om å legge den lille høyt oppe i sengen, sånn at min dyne ikke kunne komme over hodet på babyen. Og hun garanterte meg at jeg ikke kom til å rulle på den lille, det ligger i oss mødre. Det hjalp veldig å bruke babynest den første tiden og, da følte jeg at hun var mer beskyttet.
    Ja til samsoving :)

6. Terne Rugeklar!! *MIA* Maiblomstene 2016 Novemberlykke 2018

Hm ja syns selv at flere av de i Bergen er veldig påtvingende og belærende, men har ikke erfaring fra andre sykehus. Både på barsel med de to og på barnesykehus med minste (1 uke gammel) var det veldig mye tvang av mor ute og gikk

7. NutteputtVenter#3♥️ Gift med forumet ♡Julekulene 2021♡ Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Hvorfor kan de ikke la nybakte mødre få bruke sine instinkter, iallfall gi folk en sjanse?? Det hørtes slitsomt ut!

Jeg hadde samme type opplevelse, men det var i forhold til amming. Jeg fikk så kjeft fordi jeg la ham til for ofte. Brystene mine tålte det helt fint, og jeg fikk satt i gang maskineriet pokker så fort. Riktig sugeteknikk fra start er selvfølgelig viktig.
    Han var stor gutt, så han var konstant sulten første uka. Gikk veeeeldig fint!

8. Terne Rugeklar!! *MIA* Maiblomstene 2016 Novemberlykke 2018

Ja var amming det gikk i med meg óg, men holdningen er jo den samme.

9. Ceres Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Med første var jeg usikker og fikk dårlig hjelp fra barsel, så han tror jeg ikke lå sammen med meg. Med nr 2 var jeg tryggere selv, så hun lå inntil :)
    Denne gang vil jeg også la babyen styre og da blir det bok mye inntil :)

10. smilejenta78 Glad i forumet Oktoberskattene 2015 Desemberlykke 2018

Med første lå hun i babynest mellom oss på familierom.. nå regner jeg med jeg får enkeltsenh så vet jammen ikke om det er plass til nest? Også litt redd for å legge meg på babyen.. men blit jeg som sist så sov jeg ikke første natta for var så full av adrenalin..

11. NutteputtVenter#3♥️ Gift med forumet ♡Julekulene 2021♡ Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Samme tenker jeg, for jeg vil helst ha henne inntil, da pappaen antakelig får beskjed om å reise hjem uansett.
    Skal få til en omvisning på barsel, så skal jeg høre med vedkommende som følger oss rundt.
    Kan enkeltseng og antakelig dobbeltrom på oss... Spørs hvor mange som er inne i jula [emoji256]

12. Søring Forelsket i forumet Desemberlykke 2018

Ja nå har jeg vært å kjøpt sprinkelseng på Ikea. Den ene veggen kunne byttes med en list nederst. Passet perfekt. Nå er det bare å ruge noen mnd til.

• Liker Liker x 1
  13. NutteputtVenter#3♥️ Gift med forumet ♡Julekulene 2021♡ Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Så flott, grattis [emoji4]
    Vi skal også kjøpe snart!

14. Veivalsa Forumet er livet Marshmallows2021 Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Fødte i januar, og alle på barsel anbefalte meg samsoving. Det var sengehestee på begge sider av sengen, og den ene var oppe :)

15. NutteputtVenter#3♥️ Gift med forumet ♡Julekulene 2021♡ Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Det er koselig! Håper det er slik i Drammen nå [emoji5]

• Liker Liker x 1

Del denne siden