~ Vårt største ønske ~

36 + 4


Termin -
18 April 2016
På vei - 36 + 4
Måned - Kalendermåned 9 og graviditetsmåned 10
Igjen til termin - 27 dager
Trimester - Tredje trimester
Neste kontroll - 30 Mars hos jordmor
Ultralyd - Ikke vært siden oul
Kjønn - Gutt
Utålmodig - Ja ! Begynner å bli lei alt av plager, og kan nesten ikke gå ut av huset lenger fordi det enten gjør vondt overalt eller fordi jeg ikke får på meg sko pga alt vannet i kroppen
Nye innkjøp - Nå er endelig alt på plass :)
Utstyr så langt - Vogn med tilbehør, stellekommode med tilbehør, seng og vugge med tilbehør, bilstol og base, tripptrapp med newborn seat, babycall, babynest, ammepute, vippestol, bæresele, babygym, alt av kluter og håndduker, stelleprodukter, ammebher og topper, brystpumpe, klær og masse krimskrams :p
Utstyr som gjenstår - Ny bil !
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Gravidpilates en gang i uka
Mage - Ja, tipper snart fremover :p
Vektendring - 20 kg opp, men heldigvis er mesteparten vann !
Melk i brystene - Ikke melk, men noen dråper råmelk av og til
Aktivitet i magen - En god del aktivitet hver dag, men det merkes at det har blitt trangere da han dulter mye mer enn han sparker. Har også merka en del hikking siste tiden
Tungt - Ja, klarer ikke gå skikkelig lenger, og magen begynner å bli tung å bære så det går utover ryggen
Kynnere - En del kynnere, men heldigivis ingen vonde enda
Hodet festet - Nei, men han ligger med hodet ned
Barnerom - Det fremtidige barnerommet blir per i dag brukt som kontor, og det kommer det nok til å bli frem til han skal flytte ut fra vårt rom. Jeg har iallefall planene klare for hvordan det skal se ut :)
Matkick - Ikke noe spesielt jeg bare må ha, men alt som er søtt smaker desverre litt for godt og melk går ned på høykant :p
Plager - Mye plaget med bekkenet og klarer ikke gå skikkelig. Klarer heller ikke å gjøre så mye i hverdagen da for mye gåing og styring sliter meg ut. Finner heller ingen gode stillinger å sove i. Ellers har jeg ekstremt mye halsbrann og får heller ikke sove pga det, og det er fint lite som virker mot det, annet enn å ta flytende gaviscon hver andre - tredje time. Jeg har også fått mye vann i kroppen så alle sko er trange og fingrene mine har svulma veldig opp. Verker mye i hendene og har fått det såkalte carpal tunnel syndromet, som gjør at jeg har mista følelsen i nesten alle fingrene. Først på den ene hånda, og nå den andre også. Smertene blir bare verre og verre, og jeg får ikke sove om nettene fordi de verker sånn. I tillegg har jeg nå fått tegn på svangerskapsforgiftning, men ikke fått "diagnosen" da blodtrykket fortsatt ligger under normalen. Blir heldigvis nøye fulgt opp :)
Humør - Stort sett bra, men begynner å bli lei alle vondtene og følelsen av å være lat og ubrukelig. Vil jo så gjerne gjøre alt !
Sykehusbagen - Pakket det meste, men mangler noe småtterier
Høygravid - Ja
Tanker om fødselen - Litt vanskelig å tenke så mye om det når jeg ikke aner hva jeg går til, men vil jo aller helst føde mest mulig naturlig. Veldig spent på hvordan fødselen og hele opplevelsen blir. Hvilken type smerte, hvordan både jeg og sambo takler det, hvor lang tid fødselen tar, når han kommer i forhold til termin osv. De tilbyr også vannfødsel her, men jeg tror jeg bare vil bruke badekaret som smertelindring under riene. Begynner iallefall å bli veldig klar, og er mer spent enn redd :)
 
Høres ut som du har fått det skikkelig tungt nå mot slutten av svangerskapet. Godt det ikke er så lenge igjen. Snart er han her, tenk det ❤❤❤ God påske, og lykke til med innspurten ❤
 
Høres ut som du har fått det skikkelig tungt nå mot slutten av svangerskapet. Godt det ikke er så lenge igjen. Snart er han her, tenk det ❤❤❤ God påske, og lykke til med innspurten ❤

Ja jeg synes nesten det er litt urettferdig siden alt har vært så bra gjennom stort sett hele svangerskapet, men heldigvis er det ikke lenge igjen, og det er uansett verdt det ❤️ God påske til deg også, og tusen takk ❤️ Følger spent med i dagboken din også, og håper du har det bra ❤️
 
Ikke lenge igjen nå ♡ plutselig er han her!! Stå på nå i siste innspurt :)
 
37 + 5

Termin - 18 April 2016
På vei - 37 + 5
Måned - Kalendermåned 9 og graviditetsmåned 10
Igjen til termin - 19 dager
Trimester - Tredje trimester
Neste kontroll - 7 april hos jordmor
Ultralyd - Ikke vært siden oul
Kjønn - Gutt
Utålmodig - Ja ! Begynner å bli lei alt av plager, og kan nesten ikke gå ut av huset lenger fordi det enten gjør vondt overalt eller fordi jeg ikke får på meg sko pga alt vannet i kroppen. Alt er også helt klappet og klart, så nå kan du bare komme lille venn ❤️
Nye innkjøp - Nå er endelig alt på plass :)
Utstyr så langt - Vogn med tilbehør, stellekommode med tilbehør, seng og vugge med tilbehør, bilstol og base, tripptrapp med newborn seat, babycall, babynest, ammepute, vippestol, bæresele, babygym, alt av kluter og håndduker, stelleprodukter, ammebher og topper, brystpumpe, klær og masse krimskrams :p
Utstyr som gjenstår - Ny bil !
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Gravidpilates en gang i uka
Mage - Ja, tipper snart fremover :p
Vektendring - 21 kg opp, men heldigvis er mesteparten vann !
Melk i brystene - Ikke melk, men noen dråper råmelk av og til
Aktivitet i magen - En god del aktivitet hver dag, men det merkes at det har blitt trangere da han dulter mye mer enn han sparker. Har også merka en del hikking siste tiden
Tungt - Ja, klarer ikke gå skikkelig lenger, og magen begynner å bli tung å bære så det går utover ryggen
Kynnere - En del kynnere, men heldigivis ingen vonde enda
Hodet festet - Nesten, jordmor kunne bevege hodet såvidt, så satser på han fester seg snart :) Uansett ingen krise om fødselen starter nå, siden han ligger der han skal
Barnerom - Det fremtidige barnerommet blir per i dag brukt som kontor, og det kommer det nok til å bli frem til han skal flytte ut fra vårt rom. Jeg har iallefall planene klare for hvordan det skal se ut :)
Matkick - Ikke noe spesielt jeg bare må ha, men alt som er søtt smaker desverre litt for godt og melk går ned på høykant :p
Plager - Mye plaget med bekkenet og klarer ikke gå skikkelig. Klarer heller ikke å gjøre så mye i hverdagen da for mye gåing og styring sliter meg ut. Finner heller ingen gode stillinger å sove i. Ellers har jeg ekstremt mye halsbrann og får heller ikke sove pga det, og det er fint lite som virker mot det, annet enn å ta flytende gaviscon hver andre - tredje time. Jeg har også fått mye vann i kroppen så alle sko er trange og fingrene mine har svulma veldig opp. Verker mye i hendene og har fått det såkalte carpal tunnel syndromet, som gjør at jeg har mista følelsen i nesten alle fingrene. Først på den ene hånda, og nå den andre også. Smertene blir bare verre og verre, og jeg får ikke sove om nettene fordi de verker sånn. I tillegg har jeg nå fått tegn på svangerskapsforgiftning, men ikke fått "diagnosen" da blodtrykket fortsatt ligger på normalen. Blir heldigvis nøye fulgt opp :)
Humør - Stort sett bra, men begynner å bli lei alle vondtene og følelsen av å være lat og ubrukelig. Vil jo så gjerne gjøre alt !
Sykehusbagen - Pakket det meste, men mangler noe småtterier
Høygravid - Ja
Tanker om fødselen - Litt vanskelig å tenke så mye om det når jeg ikke aner hva jeg går til, men vil jo aller helst føde mest mulig naturlig. Veldig spent på hvordan fødselen og hele opplevelsen blir. Hvilken type smerte, hvordan både jeg og sambo takler det, hvor lang tid fødselen tar, når han kommer i forhold til termin osv. De tilbyr også vannfødsel her, men jeg tror jeg bare vil bruke badekaret som smertelindring under riene. Begynner iallefall å bli veldig klar, og er mer spent enn redd :)
 
Hvordan går det med deg nå? :) nærmer seg :)

Det går veldig bra ! Har ikke fått oppdatert her enda, men lille gutten vår kom til verden den 4 april etter litt dramatikk, skal prøve å få oppdatert snarest, men vi har det helt supert alle sammen ❤️
 
Det går veldig bra ! Har ikke fått oppdatert her enda, men lille gutten vår kom til verden den 4 april etter litt dramatikk, skal prøve å få oppdatert snarest, men vi har det helt supert alle sammen ❤️
Ååå Gratulerer så mye ♡♡ godt å høre at dere har det bra til tross for dramatikk! Spent på oppdatering :)
 
Det går veldig bra ! Har ikke fått oppdatert her enda, men lille gutten vår kom til verden den 4 april etter litt dramatikk, skal prøve å få oppdatert snarest, men vi har det helt supert alle sammen ❤️
Nææææh, har du født?? Ååååh, gratulerer så mye!! ❤️
 
Åå, gratulerer så mye, Alvea :D :D ❤❤
 
Gratulerer så mye med den lille:)
 
For en skremmende opplevelse, men såå deilig at alt gikk bare godt:) Jeg fikk helt tårer i øya når jeg leste om pappan som ble stående utenfor, men fikk møte lille i et rom på siden! Kos dere så mye i tiden fremover, må være helt fantastisk<3
 
For en skremmende opplevelse, men såå deilig at alt gikk bare godt:) Jeg fikk helt tårer i øya når jeg leste om pappan som ble stående utenfor, men fikk møte lille i et rom på siden! Kos dere så mye i tiden fremover, må være helt fantastisk<3

Ja er rart å tenke på, men godt det finnes mange flinke leger :) Huff ja, han visste ikke hva som skjedde stakkar, og ante ikke om babyen hadde det bra, før han hørte han skrike i det han kom ut, så tror nok opplevelsen av det hele ble verre for han enn for meg :( Ja du har såå mye å glede deg til ❤️
 
Back
Topp