Våre tester

Hvor mange tester pleier folk å ta? Jeg burde kanskje trappe opp testingen, eller har dere spesielle grunner til at dere tar mange?

Jeg tok en 4+3 og slo meg egentlig til ro med den, men hadde en 2-pk liggende og tok ny, digital i dag 5+1 bare for.. vet ikke. Kanskje for å være helt, helt sikker på at det er sant. Det er ikke strips så jeg får ikke sammenlignet styrke på strek eller noe, men det er kanskje det som er vanlig?
Med første tok jeg en test hos legekontoret. Ble positiv på sekundet. Brukte Nuvaring, og var helt uanede, men legen ville at jeg skulle ta en.

Andre svangerskap 1-2 ganger.

Med andremann, tok jeg sikkert 10. da jeg testet var det så svakt at jeg tok 3 på en og samme gang, for å se om det var skygge eller ei. Hadde nok testet så tidlig som det var mulig. Han var jo planlagt på en måte, hadde tatt ut spiralen kort tid før, men en veldig stressende tid, og hadde ikke hatt noe tegn på eggløsning, så det ble en overraskelse. Så siden testene var så svake så ble det et lite testekjør.

Nå, egentlig det samme, testene var svake, og da må jeg bare. Bare nå visste jeg at jeg var gravid. Testet negativt en dag, og svakt positivt neste, og jeg har nok av tester, så da ser jeg innimellom om det blir sterkere.

Har hatt både kjemisk, spontanabort og missed abortion tidligere, og med første blødde jeg så mye at det ble nevnt truende abort flere ganger, så det er jo en liten trygghet i å se testene øke, men etter uke 5-6, så ser jeg personlig ingen grunn til å teste. Testene er gjerne sterke da, og kan få «the hook effect» når man har mye HCG.

Last edited:
Hvor mange tester pleier folk å ta? Jeg burde kanskje trappe opp testingen, eller har dere spesielle grunner til at dere tar mange?

Jeg tok en 4+3 og slo meg egentlig til ro med den, men hadde en 2-pk liggende og tok ny, digital i dag 5+1 bare for.. vet ikke. Kanskje for å være helt, helt sikker på at det er sant. Det er ikke strips så jeg får ikke sammenlignet styrke på strek eller noe, men det er kanskje det som er vanlig?
Sist svangerskap tok jeg bare én test. Denne gangen har jeg tatt tre, men egentlig bare for å se at de ikke ble svakere. Ga meg deretter med testingen. Jeg merker jeg blir nervøs av for mye testing. Har ikke tatt noen digital.

Jeg tar minst to hver dag, de første dagene maaaaange flere. Jeg roet ned på testingen da jeg fikk 2-3, for da kunne jeg senke skuldrene litt. Føler det gir meg en viss kontroll over en situasjon jeg ikke har kontroll over :)

Jeg melder meg forsiktig inn her, ca 13 DPO ❤️ Hadde en spontanabort for 3,5 uke siden og det ser ut som det klaffet på nytt… (testet blendahvit for en uke siden). Nå er jeg bare veldig bekymret for at det ikke er nok stigning, men skal prøve å roe ned teste-trangen

Vedlegg

• IMG_D6C6654D-0DF1-4967-9761-5B8874776CD2.jpeg
    IMG_D6C6654D-0DF1-4967-9761-5B8874776CD2.jpeg
    555,6 KB · Visninger: 11
Jeg melder meg forsiktig inn her, ca 13 DPO ❤️ Hadde en spontanabort for 3,5 uke siden og det ser ut som det klaffet på nytt… (testet blendahvit for en uke siden). Nå er jeg bare veldig bekymret for at det ikke er nok stigning, men skal prøve å roe ned teste-trangen
Velkommen hit :) :Heartpink håper at spiren sitter hele veien denne gangen!

Testet veldig svakt positivt etter ivf på fredag, 11 dpo. Nå er jeg bare stresset for fortsatt svake tester og relativt lite stigning. Noen som har hatt lignende hvor det har gått bra? Bilder fra 11 og 12 dpo, 14 dpo og i dag 15 dpo.
*sniker* opplever at ms-testene varierer veldig i styrke utfra hvilken batch. Har tre ulike, og alle er forskjellig på samme urin. Den ene er skikkelig dårlig!

19 dpo /4+5, og testene blir bare sterkere ❤️ Tok en digital i går, selv om jeg visste den ikke ville vise mer enn 2-3 fortsatt og det gjorde den. Så nå må jeg på apoteket I dag, for det var siste clearbluen jeg hadde liggende. Har bestilt en på nettet, men pga påske så er ikke den kommet enda.
20260404_084214.jpg

19 dpo /4+5, og testene blir bare sterkere ❤️ Tok en digital i går, selv om jeg visste den ikke ville vise mer enn 2-3 fortsatt og det gjorde den. Så nå må jeg på apoteket I dag, for det var siste clearbluen jeg hadde liggende. Har bestilt en på nettet, men pga påske så er ikke den kommet enda.
Vis vedlegget 481477
Herlig :Heartred
De selger digital på flere Spar-butikker også om du har en i nærheten, 129,- for en.

Back
Topp