Våre innkjøp

Ja, så den gjor det bra med tester osv. Hvirdan er det i forhold til å feste på vogn ol?
Det er problematisk for tror babydelen må være tilkoblet strøm. Vi tenkte egentlig å kjøpe en helt enkel en til bruk for vogn når det blir aktuelt og så bruke den med kamera når vi er inne :)

Har ikke kjøpt enda og vet ikke om vi kjøper før fødsel, men har tenkt til å kjøpe det en eller annen gang i alle fall:p ser ikke for meg at vi trenger det de første ukene, men litt etterhvert. Jeg vil ha uten kamera da

Hadde ikke til de to første, men har en denne gangen uten kamera. Kall meg paranoid, men blir bare skremt av alle babycamaraer som blir hacket :bag:
Har ikke hatt behov med de to første da vi bodde i en leilighet i starten, vi bor nå i er større hus og da er det ikke like lett å høre fra ene ssiden til andre

Men har det kommet frem at de blir hakket i Norge? Syns det i såfall er rart om det ikke er mer advarsel rundt det… Jeg er kanskje litt lite skeptisk igjen, tenker at det er begrenset hva de kan se på de kamera bildene om noe i det hele skulle finne ut at de ville hakke den?

Har ikke hatt med kamera på babycaller tidligere, men skal ha det denne gang. Mest fordi vi nå har to sære katter jeg er redd skal legge seg oppå eller noe :pompus: og så er jeg nok mer hønemor nå :rolleyes:

Men har det kommet frem at de blir hakket i Norge? Syns det i såfall er rart om det ikke er mer advarsel rundt det… Jeg er kanskje litt lite skeptisk igjen, tenker at det er begrenset hva de kan se på de kamera bildene om noe i det hele skulle finne ut at de ville hakke den?

Jeg slår et slag for babycall uten kamera! Du lærer deg til å kjenne igjen lyder.

Mannen min er dataingeniør, og jobber med digitalisering og it-sikkerhet. Han hadde ett krav til babycall - at den ikke kobles til wifi. Hvor mellomlagres filmene? Når slettes det? Hva om dere er på reis og ikke har tilgang til wifi? Om den kobles til åpne wifi (eks hotell eller feriehus) og flere er på samme nett, kan andre få tilgang til filmen? Og ja, du kan begrense hva andre kan se, men det er likevel ditt barns personvern du veier opp risikoen for.

Dette var ikke ment som en moralpreken, men mer som ting du kan tenke over dersom du er i tvil ;) Skulle jeg kjøpt ny babycall hadde jeg forøvrig definitivt valgt den med lengst batteritid og med mulighet til å koble på søskenenhet dersom dere vurderer flere ;)

Jeg slår et slag for babycall uten kamera! Du lærer deg til å kjenne igjen lyder.

Mannen min er dataingeniør, og jobber med digitalisering og it-sikkerhet. Han hadde ett krav til babycall - at den ikke kobles til wifi. Hvor mellomlagres filmene? Når slettes det? Hva om dere er på reis og ikke har tilgang til wifi? Om den kobles til åpne wifi (eks hotell eller feriehus) og flere er på samme nett, kan andre få tilgang til filmen? Og ja, du kan begrense hva andre kan se, men det er likevel ditt barns personvern du veier opp risikoen for.

Dette var ikke ment som en moralpreken, men mer som ting du kan tenke over dersom du er i tvil ;) Skulle jeg kjøpt ny babycall hadde jeg forøvrig definitivt valgt den med lengst batteritid og med mulighet til å koble på søskenenhet dersom dere vurderer flere ;)
Jeg har kjøpt neonate sin med kamera, men et av mine kriterier var også at den ikke skulle kunne kobles til wifi eller mobil av samme grunner som din mann har;)

Etter å ha ammet i litt under en uke ble jeg lei av å skru av og på nattlampen eller mobil for å få lys. I tillegg syns jeg det ble for mye lys. Endte med å kjøpe dette ammelyset. Har brukt det for første gang i natt og det er helt supert!! Anbefales på det sterkeste! :)
https://babylys.no/nettbutikk/4-nattlys/9-fravita-pebble-nattlys/
Den var fin! Det lyset jeg hadde sist var egentlig litt for lyst, syns du styrkene fungerer fint? Ser man kan justere litt på denne

Den var fin! Det lyset jeg hadde sist var egentlig litt for lyst, syns du styrkene fungerer fint? Ser man kan justere litt på denne
Ja, og det er kjempe enkelt å justere!:) Du trykker bare lett med en finger på og det justeres fra helt av til ganske lyst alt etter hvor lenge du holder:)

Etter å ha ammet i litt under en uke ble jeg lei av å skru av og på nattlampen eller mobil for å få lys. I tillegg syns jeg det ble for mye lys. Endte med å kjøpe dette ammelyset. Har brukt det for første gang i natt og det er helt supert!! Anbefales på det sterkeste! :)
https://babylys.no/nettbutikk/4-nattlys/9-fravita-pebble-nattlys/
Kjøpte denne i gave til ei venninne (etter å ha sett anbefaling fra en influenser:hilarious:), og ho elska det. Så vi har også kjøpt!

Bestilte de siste tingene i dag, naturebond og litt andre småting fra apoteket :) babyolje og d-dråper

I dag kom ny vogn til storesøster som skal brukes til soving i barnehage så lillebror kan overta stokkevogna hun har brukt til nå. Da tror jeg at vi er i mål med innkjøp bortsett fra at jeg vurderer å bytte ut ammeputa fra sist. Har egentlig lyst på cozyfix

Vi vurderer å kjøoe inn en vogn to til by/shopping bruk som kan ligge i bilen. Ikke liggende, kun til bilstol/sittedelen når den tid kommer. Har sett på Cybex Gazelle S, da denne virker ganske praktisk med stor kurv og natt under, og lett å slå sammen og sette opp. Noen som har gått for denne, har erfaring fra den? Den virker grei som søsken og også om enn skulle få to tett(vår plan)..

Hadde ikke til de to første, men har en denne gangen uten kamera. Kall meg paranoid, men blir bare skremt av alle babycamaraer som blir hacket :bag:
Har ikke hatt behov med de to første da vi bodde i en leilighet i starten, vi bor nå i er større hus og da er det ikke like lett å høre fra ene ssiden til andre

Det gjelder vel bare kameraer som må være koblet til wifi? Vi har bevist valgt en som ikke kobles til noe nettverk, og har antatt at det er trygt. Ville dog aldri vært foruten kamera på babycallen, men det er nok en vanesak :)

Endelig kom «fødetrusene» mine i posten:p Allerede lagt i fødebagen. Det var på tide at de kom nå, fryktet en stund at jeg måtte ut i fysisk butikk og kjøpe for å slippe å komme på sykehuset med bare stringtruser. Fikk naturebond også i posten i dag, tror det blir greit å ha :)

Vurderer å kjøpe Voksi vognpose på salg. Noen andre som har gjort det? Tenkte på den tykk til vinteren igjen, regner med enn får godt bruk for den alt til høsten?

Back
Topp