Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Følte meg super lur når jeg fløy rundt i Hamar i joggedress og uggs og stoppa hvert femte minutt og holdt meg på magen for det var så vondt, hehe..
så fant ut att jeg nesten måtte komme meg hjem og begynne å ta tida på riene... Riene fortsatte jevnt hvert 5 minutt i ett par timer, så jeg ringte sykehuset og det ble bestemt att jeg skulle komme inn... Hva skjer? Joda, på vei til sykehuset begynner riene å dabbe av! Åhh kjære! Jeg var sikker på jeg kunne drept noen, hehe...
Men vi kom frem og jeg ble satt på ctg registrering.. Ctgen viste att jeg hadde masse rieaktivitet hele tida, så det var ikke rart jeg hadde vondt... Men riene var ikke effektive så det hadde ikke blitt noe mere åpning siden mandag
da begynte de plutselig med rier, åpna seg til 1,5cm og stoppa... i hvertfall.. Det ble da bestemt, som sagt, att jeg skulle bli lagt inn for å få sovemedisin så jeg i hvertfall skulle få noen timers søvn etter uka, alex var der sammen med meg
vi ble lagt på ett rom og jeg fikk også riedempende så det skulle bli lettere og sove, men de tablettene gjorde så jeg fikk skikkelig hjertebank og skjelvinger i stedet, så det ble ikke mere enn 1times søvn på meg den natta
Var ganske oppgitt da riene stoppa helt og jeg var helt sikker på det var falsk alarm igjen
MEN!!! Hoho.. Sovna klokka seks på morran og våkna igjen klokka 7 av att hele magen stramma seg og det gjorde skikkelig vondt! Jeg orka ikke håpe noe mere på det, men nå var det myyyye vondere enn lørdagen så jeg gikk å sa ifra til de som jobba der, og de skulle sjekke meg igjen etter de hadde hatt morra møte.. Okei tenkte jeg, ville jo ikke mase i tilfelle det bare var maserier igjen, og det tenkte jo de å, så de stressa ikke akkurat! Venta og venta, og tilslutt spurte jeg igjen da klokka ble ni om de snart kunne sjekke meg... Vel, det skjedde ikke før klokka 10.20 og DA HADDE JEG VONDT DA! Hehe
Og det var ikke rart sa jordmora for da hadde jeg nesten 4cm åpning! Herregud, jeg var så glad att jeg gråt for att det ENDELIG hadde skjedd noe! hehe
Da venta vi ca en halvtime før vi fikk fødestue, og enda en time til før jeg endelig fikk lystgass! Ohhh.. Da ble det bra! :D Den lystgassen redda livet mitt
Var så sinnsykt godt å kunne konsentrere seg om pustinga i stedet for riene... Tenkte lenge att jeg kunne klart meg med bare lystgassen
Men jeg hadde jo sagt jeg ville ha epidural på forhånd, så de hadde alt begynt å finne frem. Men, så kom de inn å sa de ikke fant igjen epidural pumpa! og de hadde bare to, og den andre hadde hu på fødestua ved siden av meg så de måtte prøve å finne igjen den pumpa da før jeg fikk epiduralen... det tok jo sin tid, men da de endelig hadde finni ut att de kunne blande epiduralen selv, og ringt anestisykepleiern som skulle sette epiduralen på meg så var hu plutselig ikke sikker på om jeg kunne få alikevell da pga tatooeringa mi! Faen asså, hehe.. For nå var plutselig riene mye vondere, og jeg var sliten etter nada søvn den uka så takla sikkert smertene litt dårligere pga det å.. Han overlegen kom da til slutt og viste hu dumme kjærringa hvor hu kunne stikke, så etter att hu hadde prøvd 5GANGER så ringte hu på overlegen igjen og sa han måtte komme å prøve.. Da prøvde han 3GANGER før de endelig fikk satt den! Auuuu! Det var faen ikke godt, jævlig ubehagelig, men glad jeg fikk den alikevell! Selv om den bare virka på den ene siden :P Jaja, bedre det enn ingenting, for på den andre side gjorde det VONDT! hehe.. Men nå var jeg altså på 6-7cm og etter det her slappa jeg bare av ei stund, før hu sjekka meg igjen og jeg hadde 8cm!
da spurte hu om jeg ville ha klyster! Vel.. Alex svarte ja (hadde jo sagt det til han da, att jeg ville ha), og klyster ble det! Hehe.. Æsj.... Men glad for det etterpå
Så fikk jeg middag!
satt og spiste og pusta lystgass omhverandre, før jordmora begynte å prate på att klokka 6 skulle hu sette riestimulerende drypp for pressinga.. nå var klokka 17.40.. Vel, det trengte hu ikke.. Bare ett par minutter etter hu hadde sagt det starta pressriene, og jeg trodde jeg skulle DØØØØ!!!!! Fy faen (for å si det rett ut) i helvette så vondt!!! Jeg lå å vrei meg og holdt på å kaste opp, og trodde jeg aldri kom til å overleve... Men jordmora fikk slengt meg over på ryggen og fjerna den siste "kanten" rundt hodet hans, og da begynte jeg å kjenne att hodet hans kom lenger ned.. Men det er seriøst det sykeste jeg noengang har vært med på, men jeg klarer ikke helt huske hvor vondt det var i dag :)) bare veit jeg synes det var jævlig da, hehe.. Husker jeg tok tak i jakka på jordmora og dro hu til meg, hehe... Jeg bare: LIV! hjelp meg da!!! hehe...
Men da ba hu meg kjenne og da kjente jeg hodet hans, og da tenkte jeg bare: nå skal han ut!!! hehe.. Så jeg pressa som faen, og trodde hele rompa mi skulle eksplodere (bla. derfor jeg var glad for klysteret :P ) men det var på en måte godt å kjenne att noe skjedde! Jeg så i hvertfall ned og det var ganske sykt å se hodet hans stå nesten helt ute! 
Alex gråt, og jeg var helt i sjokktilstand, hehe... Men sååå glad det var over! :D Og så lykkelig!
. Nathaniel ble med en gang tatt inn på et eget rom der de fikk vasket, veid og målt han. 3340gram, 52cm lang og 35cm rundt hodet var lille gullet mitt. Kristian fikk komme inn å se. nå ble jeg sydd sammen og Kristian kom ut til meg og en jordmor kom ut med Nathaniel, hun holdt han foran ansiktet mitt og det første jeg sa var “ han har jo masse hår”. Han var bare helt nydelig der han lå
. Mens jeg ble sendt opp på et overvåkningsrom holdt Kristian Nathaniel I armene sine. Etter to timer fikk Kristian komme opp til meg med Nathaniel og si god natt før han gikk hjem og Nathaniel ble tatt vare på av jordmødrene. Siden jeg var så sliten etter 16 timer med sterke rier, en operasjon og morfin så sovnet jeg fort.