Dag 156 - Vår vei mot 3 "tette".
Etter jul la vi prøveprosjektet på hyllen. Vi følte det var så mye mer som veide i mot, enn for, en familieforøkelse. Vi bestemte oss for å bruke våren og sommeren for å tenke grundig igjennom hva vi egentlig ønsket oss, veie opp og ned i forhold til hva det ville bety for oss selv personlig, for oss som ektepar og for de to små barna våre.
Om vi skulle bestemt oss for å prøve, ville det ikke blitt før til høsten i år.
Du har kanskje hørt eller lest dette før:
5 dager før eggløsning, var siste dag vi "babydanset". Sjansen for å bli gravid var så liten, men så skjedde det altså oss. Jeg som har brukt "Natural Cycles" som prevensjonsmetode i 2 år å unngått å bli gravid, ble gravid den ene gangen vi hadde samleie på første fertile dag i syklusen. Hver måned tester jeg for graviditet for sikkerhets skyld, men vanligvis ikke før dagen før IKM.
Men, fra 5 DPO merket jeg at jeg ble usigelig trøtt rundt da barna legger seg, og jeg hadde murringer her i fra til månen.
7 DPO luktet jeg lukter ingen andre luktet, noe som gjorde at jeg valgte å ta en test på ettermiddagen etter jobb. Jeg la yngste i badekaret, og rigget meg til på do med kopp og graviditetstest. Da jeg snudde meg fikk jeg sjokk! Hver måned i 2 år har den vært helt blank, men der var det en liten mysestrek.
I skrivende stund er jeg 9 DPO, så det er fremdeles flere dager til ventet mens. Derfor roper jeg ikke høyt hurra, med tanke på historikken vår med 3 SA før vi fikk førstemann. Men, bare det at ClearBlue ukesindikator slo ut allerede 8 DPO må vel være et godt tegn?
Uansett er jeg i dag; Gravid!
Så får vi se hva de neste ukene måtte bringe.
Etter jul la vi prøveprosjektet på hyllen. Vi følte det var så mye mer som veide i mot, enn for, en familieforøkelse. Vi bestemte oss for å bruke våren og sommeren for å tenke grundig igjennom hva vi egentlig ønsket oss, veie opp og ned i forhold til hva det ville bety for oss selv personlig, for oss som ektepar og for de to små barna våre.
Om vi skulle bestemt oss for å prøve, ville det ikke blitt før til høsten i år.
Du har kanskje hørt eller lest dette før:
“If you want to make God laugh, tell Him about your plans.”
Vel, Han ler mest sannsynlig godt nå.5 dager før eggløsning, var siste dag vi "babydanset". Sjansen for å bli gravid var så liten, men så skjedde det altså oss. Jeg som har brukt "Natural Cycles" som prevensjonsmetode i 2 år å unngått å bli gravid, ble gravid den ene gangen vi hadde samleie på første fertile dag i syklusen. Hver måned tester jeg for graviditet for sikkerhets skyld, men vanligvis ikke før dagen før IKM.
Men, fra 5 DPO merket jeg at jeg ble usigelig trøtt rundt da barna legger seg, og jeg hadde murringer her i fra til månen.
7 DPO luktet jeg lukter ingen andre luktet, noe som gjorde at jeg valgte å ta en test på ettermiddagen etter jobb. Jeg la yngste i badekaret, og rigget meg til på do med kopp og graviditetstest. Da jeg snudde meg fikk jeg sjokk! Hver måned i 2 år har den vært helt blank, men der var det en liten mysestrek.
I skrivende stund er jeg 9 DPO, så det er fremdeles flere dager til ventet mens. Derfor roper jeg ikke høyt hurra, med tanke på historikken vår med 3 SA før vi fikk førstemann. Men, bare det at ClearBlue ukesindikator slo ut allerede 8 DPO må vel være et godt tegn?
Uansett er jeg i dag; Gravid!
Så får vi se hva de neste ukene måtte bringe.