Dag 17 - Vår vei mot 3 "tette".

CD12, og eggløsning nærmer seg med stormskritt, også i følge eggløsningstestene!

Med tydelig beskjed til mannen om at jeg er fertil de neste dagene, hoppet vi allikevel i høyet uten beskyttelse. Så, uavhengig om vi begge går frem og tilbake på hva vi ønsker, tar vi heller ingen skritt for å forebygge en mulig graviditet heller.

Er så nervøs at jeg nesten får gåsehud, for jeg vet fremdeles enda ikke helt hva jeg vil. Lar vel universet bestemme akkurat nå, siden vi selv er så ubesluttsomme. For alt vi vet, så kunne det tatt ett år før vi hadde blitt gravide uavhengig om vi forsøkte aktivt eller ei.

På én måte føler jeg det er litt , eller aldri for min del. Jeg vet ikke om jeg orker tanken på å bli helt ferdig med våkenetter, bleier, pottetrening osv., for så å måtte begynne helt på nytt om noen år. Nå som vi allerede er i småbarnsbobla, og er innforstått med alt det innebærer av glede og utmattelse, føler jeg at vi er mer "preppet" til det å ønske en liten en til velkommen.

Tror jeg aldri 100% klarer å bestemme meg for verken eller. Foreløpig lar vi universet bestemme :Heartred
Så spennende å lese! Gleder meg til å følge deg videre :love7
 
Dag 21 - Vår vei mot 3 "tette".

CD16, og positiv eggløsningstest på lørdag! Søndag var den blitt negativ igjen, så da regner jeg med egget slapp :)

"Aksjer" ble lagt inn torsdag, fredag og lørdag. Men, bare halvveis fredag og lørdag, så er ganske sikker på at jeg ikke vil få noen positiv test denne måneden. Noe som i og for seg er greit, da jeg ikke ønsker å føde i juli. Har fremdeles traumer etter å ha gått høygravid på sommeren med nr. 1!

Tar første graviditetstest førstkommende søndag, da er jeg 8 DPO. Samme tid som jeg fikk positiv test med andremann!

Hvilken syklus dag er du på nå?
 
Dag 23 - Vår vei mot 3 "tette".

CD18, 4 DPO. Rart hvordan man blir så årvåken og sensitiv på alle kroppslige tegn som man ellers ikke legger merke til, så snart man er prøver.
Egget har ikke en gang kommet nederst i egglederen (se vedlagt bilde), men jeg føler allerede at kroppen viser tegn til graviditet.

Murringer, press i livmoren, strålende følelse i brystene og hoven på magen under navelen. Tegn som like mye kan tilhøre kommende menstruasjon, men som hjernen min forsøker å innbille meg at er tegn på at jeg er blitt befruktet. Jeg er jo ikke dum, jeg vet at det ikke er tilfellet ..

4 dager igjen til første test, og det kjennes ut som en evighet til. Vil bare vite om jeg er gravid eller ikke!

Hvilke symptomer opplevde du før første positive test?
Har vel selv aldri hatt noe særlig symptomer på graviditet før i uke 6-7 :smiley-ashamed005
 

Vedlegg

  • fallopian_tube.jpg
    fallopian_tube.jpg
    35,1 KB · Visninger: 26
Da er vi foreløpig like langt! Håper å holde meg til 8dpo, men vi får se hvor lenge jeg greier :hilarious:
Jeg blir sinnsykt emosjonell, gråter av vitsene til mannen:laughing021 sånn jeg fant ut sist gang, da sa mannen bare; gratulerer du er gravid :laughing021
Og sykt trøtt!
 
Dag 37 - Vår vei mot 3 "tette".

Mensen kom en dag for sent, og jeg brukte en halv formue på graviditetstester. Men, nei, ingen spire. Mensen kom dagen etterpå, og gjorde opp for dagen den var sen (for å si det sånn!).

Hadde ingen forventing om at det skulle gå første PP, og på en måte er jeg veldig glad for det da jeg egentlig ikke ønsket å føde i juli.
Med førstemann fødte jeg i slutten av juni, og den tiden frem til fødsel var grusom med masse vann i kroppen, uutholdelig varme og sprengt kapasitet på alle sykehus. Så, jeg er på sett og vis fornøyd :)

Jeg ser for meg maks 3 måneder med prøving, og om det ikke går, vil vi vente til høsten 2024 med nye prøveperioder. Erfaringsmessig er det dumt med barn født fra oktober-april, med tanke på barnehagestart. Ikke at man alltid kan planlegge, men det er jo lov å forsøke :Heartred

I går ble jeg ferdig med mens, og neste uke begynner testing for EL igjen.

Hvilken prøveperiode, og hvilken CD er du på i dag? :D
 
Hei! Vil bare si takk for denne dagboken og temaet som blir tatt opp:Heartred Det er superrelevant for meg som venter nr 3, og jeg kjenner meg sånn igjen i både det du skriver og det andre har kommentert. Det hjelper på å lese om andre som har samme følelser, tanker og evt problemstillinger. Jeg skal ikke si så mye mer enn det, da jeg fortsatt går veldig opp og ned. Er straks 5 uker påvei, og tror alt blir mer ekte når jeg har vært på tidlig ultralyd. Har likevel en magefølelse på at dette er rett, og tenker at det skal gå bra, selv om det er skummelt innimellom:love017
 
Hei! Vil bare si takk for denne dagboken og temaet som blir tatt opp:Heartred Det er superrelevant for meg som venter nr 3, og jeg kjenner meg sånn igjen i både det du skriver og det andre har kommentert. Det hjelper på å lese om andre som har samme følelser, tanker og evt problemstillinger. Jeg skal ikke si så mye mer enn det, da jeg fortsatt går veldig opp og ned. Er straks 5 uker påvei, og tror alt blir mer ekte når jeg har vært på tidlig ultralyd. Har likevel en magefølelse på at dette er rett, og tenker at det skal gå bra, selv om det er skummelt innimellom:love017
Hei Samsum,
Siste tiden har bestått av mye sykdom, så denne meldingen gikk meg rett og slett hus forbi.

Gratulerer så mye med svangerskapet! Et barn på vei er uansett en velsignelse :Heartred
 
Dag 51 - Vår vei mot 3 "tette".

CD 20, 7 DPO.

Siste tiden har vært ekstremt utmattende med mye sykdom, og å bytte på å være hjemme med "sykt barn"-dager.
Da jeg stod i speilet på morgenen i dag for å gjøre meg klar til å gå på jobb, hadde jeg et barn som bare skulle bæres, og et annet som sang "Kaptein Sabeltann" for full hals (du vet på den måten hvor det er mer skriking enn sang).
Da kjente jeg på en stor følelse av overveldelse, og litt sånn; "Er dette riktig avgjørelse?". Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg hadde gjort om testen viste positiv denne uken, om jeg hadde blitt glad eller deprimert. Livredd tror jeg kanskje jeg heller mer mot.

Jeg ønsker et barn til, men jeg begynner å tvile på min egen dømmekraft og om det egentlig er så lurt å prøve nå i den kanskje verste delen av småbarnsfasen. Blir utmattet av min egen tvil, og vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre.

Om ikke testen er positiv denne syklusen, tror jeg rett og slett vi venter til neste høst med å prøve igjen. Jeg vil så gjerne være den beste mammaen for mine små nå, og ikke la et eventuelt svangerskap gå utover dem på nåværende tidspunkt.
Om det skulle vise seg at jeg er gravid, så må jeg stå i det valget og gjøre det beste ut av det. I utgangspunktet er jeg jo en ressurssterk kvinne, og jeg har taklet hver eneste kasteball mot meg opp gjennom tidene. Det beste i livet mitt, er tross alt barna mine :Heartred
 
Dag 51 - Vår vei mot 3 "tette".

CD 20, 7 DPO.

Siste tiden har vært ekstremt utmattende med mye sykdom, og å bytte på å være hjemme med "sykt barn"-dager.
Da jeg stod i speilet på morgenen i dag for å gjøre meg klar til å gå på jobb, hadde jeg et barn som bare skulle bæres, og et annet som sang "Kaptein Sabeltann" for full hals (du vet på den måten hvor det er mer skriking enn sang).
Da kjente jeg på en stor følelse av overveldelse, og litt sånn; "Er dette riktig avgjørelse?". Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg hadde gjort om testen viste positiv denne uken, om jeg hadde blitt glad eller deprimert. Livredd tror jeg kanskje jeg heller mer mot.

Jeg ønsker et barn til, men jeg begynner å tvile på min egen dømmekraft og om det egentlig er så lurt å prøve nå i den kanskje verste delen av småbarnsfasen. Blir utmattet av min egen tvil, og vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre.

Om ikke testen er positiv denne syklusen, tror jeg rett og slett vi venter til neste høst med å prøve igjen. Jeg vil så gjerne være den beste mammaen for mine små nå, og ikke la et eventuelt svangerskap gå utover dem på nåværende tidspunkt.
Om det skulle vise seg at jeg er gravid, så må jeg stå i det valget og gjøre det beste ut av det. I utgangspunktet er jeg jo en ressurssterk kvinne, og jeg har taklet hver eneste kasteball mot meg opp gjennom tidene. Det beste i livet mitt, er tross alt barna mine :Heartred
Jeg har følt på akkurat det samme igjen og igjen, men sannheten er at livet vil gå opp og ned uansett hvor gamle barna blir. Vi hadde nylig en runde med omgangssyken, da kjente jeg meg nesten deprimert for at vi hadde valgt å få en til for akkurat der og da var jeg så sliten at jeg klarte ikke tanken på å få et til barn, men i realiteten så tror jeg at om jeg først hadde hatt 3 barn istedenfor 2 som lå å kastet opp så hadde vi klart det.

Jeg merker at følelsene mine for baby nr.3 varierer veldig ut fra dagsform, og enkelte dager tenker jeg på hvordan jeg kan gjøre dette mot familien min, de to barna mine som fortjener min fulle oppmerksomhet og ikke skulle måtte dele den med et søsken til, men så ser jeg hvor fint de leker sammen (innimellom) og hvor glade de er i hverandre også tenker jeg på at de også kommer til å bli glade i lillesøster og at de 3 sammen (når vi kommer over babyfasen) kommer til å stortrives sammen!

Ville egentlig bare si at du er ikke alene om å få de følelsene i tøffe perioder, men jeg tror at det hadde vært like tøft med to som tre, for man blir jo totalt utslitt uansett.
 
TAKK, Starflower :Heartred
Jeg tror ikke du forstår hvor mye jeg trengte å lese dette akkurat nå!

De aller fleste småbarnsforeldre kjenner vel på det å føle seg utilstrekkelig og utslitt. Det er bare så overveldende i perioder at man ikke kan se for seg å dra enda en inn i det pågående kaoset :nailbiting:
Jeg kjenner bare så veldig på at jeg ønsker et søsken til, samtidig som disse motstridende tankene kommer om at jeg er egoistisk.
Legger min skjebne i universets hender, så får vi bare se hva livet bringer.
 
TAKK, Starflower :Heartred
Jeg tror ikke du forstår hvor mye jeg trengte å lese dette akkurat nå!

De aller fleste småbarnsforeldre kjenner vel på det å føle seg utilstrekkelig og utslitt. Det er bare så overveldende i perioder at man ikke kan se for seg å dra enda en inn i det pågående kaoset :nailbiting:
Jeg kjenner bare så veldig på at jeg ønsker et søsken til, samtidig som disse motstridende tankene kommer om at jeg er egoistisk.
Legger min skjebne i universets hender, så får vi bare se hva livet bringer.
Jeg kjente meg så sykt igjen i alt du skrev :Heartred Det er utrolig hvordan hverdagen påvirker følelser rundt alt dette!
 
Dag 51 - Vår vei mot 3 "tette".

CD 20, 7 DPO.

Siste tiden har vært ekstremt utmattende med mye sykdom, og å bytte på å være hjemme med "sykt barn"-dager.
Da jeg stod i speilet på morgenen i dag for å gjøre meg klar til å gå på jobb, hadde jeg et barn som bare skulle bæres, og et annet som sang "Kaptein Sabeltann" for full hals (du vet på den måten hvor det er mer skriking enn sang).
Da kjente jeg på en stor følelse av overveldelse, og litt sånn; "Er dette riktig avgjørelse?". Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg hadde gjort om testen viste positiv denne uken, om jeg hadde blitt glad eller deprimert. Livredd tror jeg kanskje jeg heller mer mot.

Jeg ønsker et barn til, men jeg begynner å tvile på min egen dømmekraft og om det egentlig er så lurt å prøve nå i den kanskje verste delen av småbarnsfasen. Blir utmattet av min egen tvil, og vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre.

Om ikke testen er positiv denne syklusen, tror jeg rett og slett vi venter til neste høst med å prøve igjen. Jeg vil så gjerne være den beste mammaen for mine små nå, og ikke la et eventuelt svangerskap gå utover dem på nåværende tidspunkt.
Om det skulle vise seg at jeg er gravid, så må jeg stå i det valget og gjøre det beste ut av det. I utgangspunktet er jeg jo en ressurssterk kvinne, og jeg har taklet hver eneste kasteball mot meg opp gjennom tidene. Det beste i livet mitt, er tross alt barna mine :Heartred
Må nesten bare le :hilarious: Har sånne øyeblikk hver eneste dag. Senest i ettermiddag da det raknet for de da de kom hjem trøtte og slitne etter bhg så tenkte jeg hva er det vi har gjort?! :facepalm: For et par uker siden hadde vi også omgangssyke og da jeg satt på do med bøtte i fanget midt på natten med en baby som hadde party i magen tenkte jeg bare «kill me now!»:dead: Men for oss er det ingen vei tilbake. Innen 14 dager er tredjemann hos oss❤️ Da har vi fått 3 barn på litt under 4,5 år. Det kommer aldri til å passe og man må bare hoppe i det og følge hjertet. Livet vil alltid by på opp og nedturer, men å se disse to små jeg har fra før gå å glede seg til å møte lillebroren sin og den kjærligheten de har for han allerede gjør alt verdt det ❤
 
Dag 56 - Vår vei mot 3 "tette".

CD 25, 11 DPO. Denne syklusen har jeg surret det skikkelig til, da jeg fikk positiv EL-test tidlig på dagen, og negativ senere på ettermiddagen. Noe som vil si at egget slapp i løpet av de timene. Det var vanskelig for appene mine å forstå tydeligvis, så jeg har antatt at jeg var kommet lenger i DPO-land, enn jeg egentlig var. Ikke rart jeg fikk blenda tester, uavhengig om jeg var/er gravid, siden jeg da begynte å teste 5 DPO :hilarious:

Uansett er nå mannen og jeg 100% enige om at vi begge ønsker et tredje barn! Det er så godt å vite at jeg ikke er ensom i ønsket, og at vi er to om å drømme om en liten bylt full av kjærlighet :Heartred

Det beste hadde dog vært om vi ble gravide neste høst/vinter, men jeg ønsker ikke la sjansen gå fra oss selv om vi ikke aktivt skal prøve. Man vet jo aldri, kanskje jeg mister 3 ganger på veien slik som før vi fikk førstemann. Da kan plutselig neste høst være her allerede.

Som jeg tidligere skrev her i et innlegg, legger vi skjebnen i universets hender. I mens skal jeg ta vitaminer, mineraler og folsyre, fokusere på å hvile i mellom slagene og å holde styr på syklus, eggløsning og menstruasjon.

Spørsmål; Til dere som aktivt var prøvere, hvor lang tid brukte dere på å bli gravide med tredjemann?
 
Dag 56 - Vår vei mot 3 "tette".

CD 25, 11 DPO. Denne syklusen har jeg surret det skikkelig til, da jeg fikk positiv EL-test tidlig på dagen, og negativ senere på ettermiddagen. Noe som vil si at egget slapp i løpet av de timene. Det var vanskelig for appene mine å forstå tydeligvis, så jeg har antatt at jeg var kommet lenger i DPO-land, enn jeg egentlig var. Ikke rart jeg fikk blenda tester, uavhengig om jeg var/er gravid, siden jeg da begynte å teste 5 DPO :hilarious:

Uansett er nå mannen og jeg 100% enige om at vi begge ønsker et tredje barn! Det er så godt å vite at jeg ikke er ensom i ønsket, og at vi er to om å drømme om en liten bylt full av kjærlighet :Heartred

Det beste hadde dog vært om vi ble gravide neste høst/vinter, men jeg ønsker ikke la sjansen gå fra oss selv om vi ikke aktivt skal prøve. Man vet jo aldri, kanskje jeg mister 3 ganger på veien slik som før vi fikk førstemann. Da kan plutselig neste høst være her allerede.

Som jeg tidligere skrev her i et innlegg, legger vi skjebnen i universets hender. I mens skal jeg ta vitaminer, mineraler og folsyre, fokusere på å hvile i mellom slagene og å holde styr på syklus, eggløsning og menstruasjon.

Spørsmål; Til dere som aktivt var prøvere, hvor lang tid brukte dere på å bli gravide med tredjemann?
Jeg har vært aktiv prøver siden slutten av juni (er igang med pp7) og håper på positiv test snart :shy: Ungene her er dog eldre enn dine (født april 2016 og desember 2017) og jeg selv er 34 :wacky:
 
Dag 70 - Vår vei mot 3 "tette".

Tredje syklus med det jeg vil betegne som halvveis prøving :hilarious:
Jeg tester etter EL, vi babydanser her og der, ikke fordi vi må/burde; Men, fordi vi har lyst.

I går fikk jeg positiv EL-test, og i dag er den negativ. Kroppen jobber intenst, og jeg kjenner godt at egget har sluppet. Det murrer og murrer, og kroppen skriker etter å bli tatt på. Sikkert flere som kan kjenne på en stor økning i lyst rundt denne tiden i syklusen :angelic:

IKM er 31.12, altså på selveste nyttårsaften! Tenk, så gøy å kunne vise frem en positiv test rett før nyttårskysset :Heartblue
 

Vedlegg

  • thumbnail_image0.jpg
    thumbnail_image0.jpg
    371,9 KB · Visninger: 13
Dag 84 - Vår vei mot 3 "tette".

Eggløsning kom, og gikk. Det samme med dagene i DPO-land.
Da mensen ikke kom på morgenen på IKM, fikk jeg et ørlite håp om at det kanskje var en liten spire som var årsaken. Men, senere samme kveld, nyttårsaften vel og merke, kom den som en strøm. Jeg ble verken skuffet eller glad, bare tom.

Juleferien var kaotisk, og jeg kjente flere ganger på følelsen av å være ekstremt overveldet og sliten. Det er beintøft å ha to små såpass tett i alder, og jeg undrer meg over at jeg i det hele tatt fortsetter å ønske meg en til. Hver dag går jeg gjennom de samme tankene, både at jeg ønsker meg en liten en til, og at jeg har fult opp med de to vi allerede har.

Jeg tror kanskje at lengselen er så stor, fordi jeg hadde to såpass tette graviditeter og fødsler. 6 måneder etter at nr. 1 kom til verden, ble jeg gravid på ny (planlagt) og jeg ammet første frem til neste kom. Alt gikk slag i slag, og jeg følte at svangerskapene og barseltiden var samlet i én lang periode. Rakk liksom ikke å kjenne på det å være foreldre til én baby av gangen på ordentlig.

Jeg lengter etter å kjenne liv på innsiden av magen, alle milepæler, ultralyder og ikke minst den første tiden. Jeg lengter etter det første smilet, den første latteren og de første skrittene. Jeg føler jeg mangler en brikke i hjertet mitt, og jeg klarer ikke å legge det fra meg uansett hvor hardt jeg prøver.

Nå prøver vi, uten å prøve. Men, jeg har et indre ønske om å vente med å prøve aktivt frem til høsten igjen, da det er så utrolig mye som skjer dette året. Barna sover endelig natten gjennom, vi har gode rutiner i hverdagen og mulighet for barnevakt om vi skal noe. Jeg vet at dette kommer til å bli en større utfordring om vi får nummer 3. At familielivet blir mer en livsstil så snart man bikker A4-familien med 2 voksne og 2 barn.
I sommer skal vi en del ut og reise, og jeg vil ikke at en graviditet skal stå i "veien" for opplevelsene vi skal ha sammen.

Allikevel kjenner jeg at jeg er litt bekymret over å vente så lenge, da jeg har alvorlig grad av endometriose.
Før vi fikk førstemann, mistet vi 3 ganger. Det tok nesten knekken på meg, og i de to påfølgende graviditetene var jeg livredd hver eneste dag for å miste. For å få førstemann, måtte jeg opereres for å få fjernet endo på flere indre organer, få brent vekk arrvev og å få skylt eggstokkene. Først 6 måneder etterpå ble jeg gravid på ny, og denne gangen gikk det fint. Da vi ble gravide "naturlig" med søsken, kjentes det ut som et mirakel.
Nå kjenner jeg at smertene og mengde blødning har økt, og er på nesten samme nivå som før vi fikk førstemann. Da kan det være at det blir vanskelig å bli gravide på ny om vi venter for lenge.

Æsj, vet ikke. Vet ingenting føles det ut som :rolleyes:
Jeg er bare så redd for at jeg aldri skal få oppleve det å få et barn til, samtidig som at jeg er redd for at det er en dårlig avgjørelse.
Takk Gud for den dagboken her, hvor jeg kan øse ut med alle de forvirrende tankene mine.

Ønsker uansett alle som orket å lese dette, et riktig godt nytt år! :Heartred
 
Dag 84 - Vår vei mot 3 "tette".

Eggløsning kom, og gikk. Det samme med dagene i DPO-land.
Da mensen ikke kom på morgenen på IKM, fikk jeg et ørlite håp om at det kanskje var en liten spire som var årsaken. Men, senere samme kveld, nyttårsaften vel og merke, kom den som en strøm. Jeg ble verken skuffet eller glad, bare tom.

Juleferien var kaotisk, og jeg kjente flere ganger på følelsen av å være ekstremt overveldet og sliten. Det er beintøft å ha to små såpass tett i alder, og jeg undrer meg over at jeg i det hele tatt fortsetter å ønske meg en til. Hver dag går jeg gjennom de samme tankene, både at jeg ønsker meg en liten en til, og at jeg har fult opp med de to vi allerede har.

Jeg tror kanskje at lengselen er så stor, fordi jeg hadde to såpass tette graviditeter og fødsler. 6 måneder etter at nr. 1 kom til verden, ble jeg gravid på ny (planlagt) og jeg ammet første frem til neste kom. Alt gikk slag i slag, og jeg følte at svangerskapene og barseltiden var samlet i én lang periode. Rakk liksom ikke å kjenne på det å være foreldre til én baby av gangen på ordentlig.

Jeg lengter etter å kjenne liv på innsiden av magen, alle milepæler, ultralyder og ikke minst den første tiden. Jeg lengter etter det første smilet, den første latteren og de første skrittene. Jeg føler jeg mangler en brikke i hjertet mitt, og jeg klarer ikke å legge det fra meg uansett hvor hardt jeg prøver.

Nå prøver vi, uten å prøve. Men, jeg har et indre ønske om å vente med å prøve aktivt frem til høsten igjen, da det er så utrolig mye som skjer dette året. Barna sover endelig natten gjennom, vi har gode rutiner i hverdagen og mulighet for barnevakt om vi skal noe. Jeg vet at dette kommer til å bli en større utfordring om vi får nummer 3. At familielivet blir mer en livsstil så snart man bikker A4-familien med 2 voksne og 2 barn.
I sommer skal vi en del ut og reise, og jeg vil ikke at en graviditet skal stå i "veien" for opplevelsene vi skal ha sammen.

Allikevel kjenner jeg at jeg er litt bekymret over å vente så lenge, da jeg har alvorlig grad av endometriose.
Før vi fikk førstemann, mistet vi 3 ganger. Det tok nesten knekken på meg, og i de to påfølgende graviditetene var jeg livredd hver eneste dag for å miste. For å få førstemann, måtte jeg opereres for å få fjernet endo på flere indre organer, få brent vekk arrvev og å få skylt eggstokkene. Først 6 måneder etterpå ble jeg gravid på ny, og denne gangen gikk det fint. Da vi ble gravide "naturlig" med søsken, kjentes det ut som et mirakel.
Nå kjenner jeg at smertene og mengde blødning har økt, og er på nesten samme nivå som før vi fikk førstemann. Da kan det være at det blir vanskelig å bli gravide på ny om vi venter for lenge.

Æsj, vet ikke. Vet ingenting føles det ut som :rolleyes:
Jeg er bare så redd for at jeg aldri skal få oppleve det å få et barn til, samtidig som at jeg er redd for at det er en dårlig avgjørelse.
Takk Gud for den dagboken her, hvor jeg kan øse ut med alle de forvirrende tankene mine.

Ønsker uansett alle som orket å lese dette, et riktig godt nytt år! :Heartred
Godt nyttår til dere også :Heartred Skjønner virkelig alle tankene dine, at du vil vente, men samtidig ikke. Har du fått sjekket hvor ille endometriosen har blitt igjen i forhold til å bli gravid igjen? Kan det sjekkes uten inngrep? Ferier er ofte ganske stressende merker vi også, med en gang rutiner brytes så blir det kaos i hvert fall her i heimen. Nå har jeg nettop lagt mine troll som nektet å sove fordi leggetiden har vært helt på tur i ferien og jeg kunne godt ha trøkka begge to oppi en lydtett boks. Noen dager er ille, men jeg prøver å fokusere på de fine tingene, hvordan eldste snakker mer og mer normale setninger og hvordan minsten får flere og flere ord sånn at det faktisk går ann å ha en mini samtale med han. Hvordan de er gode med hverandre og deler og ler sammen. Hvordan de gir mer kos når de er glade og hvor enthusiastiske de er når de får til noe de ikke trodde de klarte. De små gledene gjør for meg absolutt alt slit verdt det. Hvis pokker er det stress, men livet mitt hadde vært så fattig uten, så jeg håper bare at det blir enda rikere av baby nr. 3. selv om jeg innimellom fint kunne tenkt meg å være litt barnløs, men aldri for mer enn en dag eller to. Utrolig egentlig hvor mye man kan lengte til noe som gjør deg så sliten og frustrert:hilarious:

Jeg håper virkelig at ting faller litt mer på plass for deg og at testen blir positiv på perfekt tidspunkt i forhold til alle planer og at du ikke får det så vanskelig som med første med å bli gravid!
 
Godt nyttår til dere også :Heartred Skjønner virkelig alle tankene dine, at du vil vente, men samtidig ikke. Har du fått sjekket hvor ille endometriosen har blitt igjen i forhold til å bli gravid igjen? Kan det sjekkes uten inngrep? Ferier er ofte ganske stressende merker vi også, med en gang rutiner brytes så blir det kaos i hvert fall her i heimen. Nå har jeg nettop lagt mine troll som nektet å sove fordi leggetiden har vært helt på tur i ferien og jeg kunne godt ha trøkka begge to oppi en lydtett boks. Noen dager er ille, men jeg prøver å fokusere på de fine tingene, hvordan eldste snakker mer og mer normale setninger og hvordan minsten får flere og flere ord sånn at det faktisk går ann å ha en mini samtale med han. Hvordan de er gode med hverandre og deler og ler sammen. Hvordan de gir mer kos når de er glade og hvor enthusiastiske de er når de får til noe de ikke trodde de klarte. De små gledene gjør for meg absolutt alt slit verdt det. Hvis pokker er det stress, men livet mitt hadde vært så fattig uten, så jeg håper bare at det blir enda rikere av baby nr. 3. selv om jeg innimellom fint kunne tenkt meg å være litt barnløs, men aldri for mer enn en dag eller to. Utrolig egentlig hvor mye man kan lengte til noe som gjør deg så sliten og frustrert:hilarious:

Jeg håper virkelig at ting faller litt mer på plass for deg og at testen blir positiv på perfekt tidspunkt i forhold til alle planer og at du ikke får det så vanskelig som med første med å bli gravid!
Tusen, tusen takk for dette :Heartred

Etter jul tok jeg meg en lang pause, og vi satt prøvingen på vent. Vi bestemte oss for at vi skulle bruke våren og sommeren på å tenke grundig gjennom om vi ønsket et tredje barn eller ei. Virkelig veie for og i mot, på vegne av oss alle fire. Om vi ble enige om å prøve, skulle det bli til høsten.

Nå sitter jeg her, uplanlagt gravid med nr. 3 :)
 
Tusen, tusen takk for dette :Heartred

Etter jul tok jeg meg en lang pause, og vi satt prøvingen på vent. Vi bestemte oss for at vi skulle bruke våren og sommeren på å tenke grundig gjennom om vi ønsket et tredje barn eller ei. Virkelig veie for og i mot, på vegne av oss alle fire. Om vi ble enige om å prøve, skulle det bli til høsten.

Nå sitter jeg her, uplanlagt gravid med nr. 3 :)
Gratulerer såå mye med graviditeten ❤️
 
Back
Topp