Våknet av smerter

Nå må du ta det med ro og bare ruge litt!
Ja. Æsj. Må bare bo på sofaen/senga de neste dagene. Fikk ikke en gang lov til å gå tur.
Litt furt nå. Men viktigste er at fødselen ikke setter i gang eller at den lille kan bli skadet
 
Ja. Æsj. Må bare bo på sofaen/senga de neste dagene. Fikk ikke en gang lov til å gå tur.
Litt furt nå. Men viktigste er at fødselen ikke setter i gang eller at den lille kan bli skadet

Vet nøyaktig hvor kjedelig og frustrerende det er. Du får bare prøve å gjøre det beste ut av det. Ta det som en liten ferie og kos deg så godt du kan.
 
Ja. Æsj. Må bare bo på sofaen/senga de neste dagene. Fikk ikke en gang lov til å gå tur.
Litt furt nå. Men viktigste er at fødselen ikke setter i gang eller at den lille kan bli skadet
Sånn hadde jeg det de første tolv ukene, fikk ikke lov til en dritt
 
Så utrolig bra at alt stod bra til med babyen og at det ikke var blindtarmsbetennelse ❤️ Kan skrive under på at det er skikkelig gørr å måtte ta det helt med ro, men du får tenke at det heldigvis bare er for en kort periode :p Håper smertene gir seg :)
 
Bra at alt sto bra til da ❤️ Ta det rolig de neste dagene, nyt d-play :p
 
Bedre å kjede seg enn å tenke «hva hvis» om noe går galt :) det minner jeg meg selv på daglig :hilarious:
 
lydbøker, d-play. Lær å strikke eller hekle :D
 
Åå så ekkelt, godt alt er bra med den lille. Prøv å nyt et par dager i ro, slapp av med god samvittighet og nyt dplay :)
 
Oi, det har vært en skummel natt og morgen for deg ser jeg. Nå håper jeg det gir seg med litt ruging og hvile :HeartbigredGodt at den lille har det bra!
 
Dere som har vært hos jordmor... hvor ofte jobber deres jordmor?
Tenkte å bestille en time for en ekstra kontroll. Men det var ikke så lett. Fikk beskjed om at jordmor ringer meg på torsdag for å avtale time.
Første time hos jordmor ga jeg opp, da hun ikke kunne tilrettelegge for at jeg jobbet et stykke unna. Slik at jeg må ta over 1/2 dag fri
 
Dere som har vært hos jordmor... hvor ofte jobber deres jordmor?
Tenkte å bestille en time for en ekstra kontroll. Men det var ikke så lett. Fikk beskjed om at jordmor ringer meg på torsdag for å avtale time.
Første time hos jordmor ga jeg opp, da hun ikke kunne tilrettelegge for at jeg jobbet et stykke unna. Slik at jeg må ta over 1/2 dag fri
Hos oss har hun én dag i uka på helsestasjonen. Ellers jobber hun på sykehuset. :)
 
Dere som har vært hos jordmor... hvor ofte jobber deres jordmor?
Tenkte å bestille en time for en ekstra kontroll. Men det var ikke så lett. Fikk beskjed om at jordmor ringer meg på torsdag for å avtale time.
Første time hos jordmor ga jeg opp, da hun ikke kunne tilrettelegge for at jeg jobbet et stykke unna. Slik at jeg må ta over 1/2 dag fri
Min jordmor er der hver dag, men hun er ute på barselbesøk og litt sånt også, men innom kontoret stort sett hver dag :)
 
Dere som har vært hos jordmor... hvor ofte jobber deres jordmor?
Tenkte å bestille en time for en ekstra kontroll. Men det var ikke så lett. Fikk beskjed om at jordmor ringer meg på torsdag for å avtale time.
Første time hos jordmor ga jeg opp, da hun ikke kunne tilrettelegge for at jeg jobbet et stykke unna. Slik at jeg må ta over 1/2 dag fri
Har ingen aning, men har aldri hatt problemer med å få time :bored:
 
Dere som har vært hos jordmor... hvor ofte jobber deres jordmor?
Tenkte å bestille en time for en ekstra kontroll. Men det var ikke så lett. Fikk beskjed om at jordmor ringer meg på torsdag for å avtale time.
Første time hos jordmor ga jeg opp, da hun ikke kunne tilrettelegge for at jeg jobbet et stykke unna. Slik at jeg må ta over 1/2 dag fri
Min jordmor jobber ganske naturlig turnus, men nesten hver dag, igår var jeg hos en annen på sjekk siden det var litt mer akutt.
Siden fødestua og jordmortjenesten er det samme er det ALLTID noen der.
 
Har fått time overraskende fort ved behov, i løpet av få virkedager eller samtale på telefon samme dag. De er to jordmødre på helsestasjonen, regner med de også har litt hjemmebesøk og sånt.
 
Hvordan går det forresten med formen EnsligStork?
 
Uff, hørtes ikke godt ut! Håper du får et ordentlig svar hos legen. Jeg har også vært plaget en del med kynnere og magesmerter i det siste, venter nr 2 og snakket med både legen og jordmor og de begge fortalte at det er mer vanlig og kjenne slike ting tidligere når man er andregangsfødende. Men har måttet lagt meg ned i fosterstilling et par ganger har også fått beskjed av jordmor om og levere en urinprøve til dyrkning så man kan evnt utelukke en urinveisinfeksjon, kanskje du får beskjed om det samme Håper det går over for deg snart i alle fall!
Jeg begynte med en del kynnere i går og det vil liksom ikke gi seg. Er med nr 2, merket ingen kynnere med han første, så blir jo bekymret selv om det er helt normalt :wideyed: Har heldigvis ingen smerter, så håper det gir seg fort nå. Så greit å lese om andre i lignende situasjon, det beroliger :)
 
Går greit. Sover veldig mye, blir så sliten av å ha vondt. Håper dette gir seg snart, for nå blir jeg snart gal :hilarious:
Hvordan er formen nå da? Det har jo gått litt lenger tid. Blir du bedre?
 
Hvordan er formen nå da? Det har jo gått litt lenger tid. Blir du bedre?
Kommer seg sakte men sikkert. I dag har vært en aktiv dag med jobb fra 07-17 og deretter tur ut for å handle ny familiebil. (Kom hjem og var i seng til rett før 01.00)
Heldigvis har formen for første gang på en uke vært bra!
I dag poppet også magen ut, kanskje det har en sammenheng?
Første mamma sa da hu så meg i dag var; i dag har du fått mage!! Mens hu smålo litt :hilarious:

Håper virkelig smertene kan holde seg borte nå!
 
Back
Topp