Våkentid

Mini her har begynt å sove mer enn før han. Er våken 1 1/2-2t hver gang, og sover da vanligvis en time. Deilig at han nå er mer oppmerksom på omgivelsene synes jeg. Tidligere var det kun pupp, byssing eller gråt. Så her har han blitt mindre krevende :)

Begynte med babygym da han bare var noen uker. Var det eneste stedet han kunne ligge noen minutter uten å gråte. Er 8 uker nå og elsker det. Han ligger der 15-20min alene, og litt lengre med selskap. Hyler av glede når jeg legger han der mens jeg lager meg frokost på morgenen :) Han er også blitt en skikkelig skravlegutt, så pratestund i fanget blir det en del av. Drøyer også gjerne stellene, for han elsker å ligge der og bable. Har også begynt å leke oss litt på treningsmatta. Han titter på meg mens jeg gjør noen få treningsøvelser, vi skravler litt og han trener litt på å ligge på magen. Stokkestolen og vippestolen kan også brukes i korte perioder om han er i det rette humøret. Da titter han rundt seg og følger med på oss. Blir foreløpig raskt utålmodig da :) Bæresela brukes også om han ikke finner roa noe annet sted.

Skikkelig mammadalt her! Og urolig mye våken. Noen dager sover han kanskje bare en time mellom 9 og 18! Og å være noe annet sted enn på mamma er uaktuelt. Veldig koselig, men himla upraktisk. Dessuten sovner han ikke med mindre han ligger på mamma og pappa. Syv uker i morgen og babygymmen er ikke særlig intr ennå.
Vi har også en liten en som nesten ikke får sove om det ikke er oppå mamma eller pappa :p babygymen er gøy i 2-5 min noen ganger, vippestol kan være stas i opp til 10 min, men bare på formiddagen :p han liker seg ikke så godt i sjal og bæresele, men vi prøver å jobbe med å venne ham til det :) han sover også lite på dagtid, og helsesøster mente han var overtrøtt. Trives best på armen mens vi synger eller snakker om omgivelsene, da smiler han og koser seg! Ellers er stellebordet også veldig gøy, da "snakker" han masse og ler mot oss Sov masse de første to-tre ukene, men nå er det mer spennende å være våken!

Back
Topp