Våkentid

FruFranzen

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Januarlykke 2020
Februarbarna 2023
Merker at det blir mer og mer våkentid her nå, og lille vil helst henge over skulderen min og titte på omgivelsene hele tiden. Begynner å få ganske vondt i ryggen :P Ellers begynner babygym å bli litt interessant, og han liker også å ligge på ryggen og titte på meg og skravle litt. I tillegg holder han ut kortere perioder i stokke-setet sitt. Men stort sett er det skulderen som er stedet! Å ligge i armene eller på fanget kommer ikke på tale :P

Hva gjør dere med babyene når de er våkne og dere ikke steller eller mater? Er de stort sett blide, eller gråter de mye?

Høres ganske likt ut som her ;) Babygymmen har vært ganske interessant i to-tre uker nå, titter fælt og smiler for seg selv når hun ligger i den.

Snuppa er for det meste blid og fornøyd, litt sutring når hun blir sulten, og litt gråting etter mat før hun får til å rape. Tror likevel ikke man kan få en mer fornøyd baby, minimalt med skikkelig skriking.

Når hun er våken utenom stell og mat henger hun mye på skulderen, hun hater å ligge på magen sin, så er generelt mye på brystet mitt eller skulderen for å øve på å holde hode/skuldre/overkropp oppe. Ellers er hun som sagt en del i babygymen, holder hvertfall 15min der før hun kjeder seg. Liker også å ligge våken i nestet og titte på meg, vil derimot ikke ligge noe særlig i fanget lenger. Synger en del for henne, da blir hu så blid at hu hikster (spennende å se når latteren kommer). Ellers hender det at jeg tar henne i bæreselen og går på butikken, da titter hun også fælt. Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det fremover nå med tanke på påkledning og kulde. Sitter også litt i vippestolen og følger med når jeg styrer på kjøkkenet. Er i bæresjal når jeg gjør husarbeid (hvis hun ikke sover). Må prøve å bli flinkere til å legge henne flatt på gulvet (på gymmatte), for hun viser ikke antydning til å ville snu seg enda.

Og sånn går no dagan;)

Absolutt mer våkentid! Snart seks uker gammel. Hun her er så vidt begynt å bli glad i babygymmen sin:D Da er hun rolig i opptil 10 minutter, som er mer enn nok til at jeg får spist eller ryddet av bordet eller hva det nå var jeg skulle :) hun liker også å ligge oppå låra mine med et varmt teppe over seg mens jeg spiller av white noise-appen, helst med smokk også, titter meg lenge i øynene, da storkoser hun seg!
Det aller aller beste er å være naken på stellebordet mens mamma og pappa står over og lager masse koseligere om hvor vakker hun er :rolleyes:

En god del våkentid her også. Fanget er ikke særlig populært lengre men det å henge på skulderen å gå på oppdagelsesferd er stas. Han er også veldig glad i babygymmen men også bare å ligge på et leketeppe og prate og sprelle litt. Vi pleier å leke/prate med han, men han kan fint ligge der i 20min og underholde seg selv. Har han selvsagt under oppsikt og han sier ifra når han vil ha selskap eller lei.
Ellers er stellebordet også veldig stas og blir mye prating og kos der:)

I starten var jeg veldig fornøyd med meg selv som leste/sang for han hver kveld. Men det vil han ikke lengre. Etter kveldsamming blir han fort grinete og det eneste som hjelper er å legge han for seg selv i vogga. Der sovner han med en gang eller kan ligge og se seg rundt en god stund før han sovner. Tror det er en meget selvstendig herremann vi har fått ;)

Så lenge deres babyer liker seg i babygymmen, så deilig! Her holder han kanskje 3 minutter :P Men han har en uro over sengen som han synes er kjempefin da, så hvis han er i godt humør kan jeg legge ham der og rekke en kjapp dusj og å kle på meg ;)

Her er det også henge på skulder og titte som gjelder. Og da kan vi ikke sitte rolig i sofaen. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten bæresele og bæresjal. I dag har jeg feks fått støvsuget hele huset med baby på magen. ;)

Han liker seg ikke så godt i babygymmen enda. Vippestolen er kjekk (fantastisk om kvelden når han ikke vet hva han vil :p ). Har også en uro over vuggen i stuen som er spennende i rundt 10 minutt. Stellematten er alltid gøy. Utenom det så vil han jo selvfølgelig bæres, men det får da være grenser :p Blir han sur får han pupp :rolleyes:

Skikkelig mammadalt her! Og urolig mye våken. Noen dager sover han kanskje bare en time mellom 9 og 18! Og å være noe annet sted enn på mamma er uaktuelt. Veldig koselig, men himla upraktisk. Dessuten sovner han ikke med mindre han ligger på mamma og pappa. Syv uker i morgen og babygymmen er ikke særlig intr ennå.

Her er det også henge på skulder og titte som gjelder. Og da kan vi ikke sitte rolig i sofaen. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten bæresele og bæresjal. I dag har jeg feks fått støvsuget hele huset med baby på magen. ;)
Bæregreier er genialt

Ja, bæresele er gull! Eneste upraktiske med den jeg har (ergobaby) er at det er så vanskelig å bøye seg :rolleyes: Prøvde å tørke støv her i helgen, men måtte gi opp da de fleste overflatene var akkurat litt lave til at det fungerte ok.

Ja, bæresele er gull! Eneste upraktiske med den jeg har (ergobaby) er at det er så vanskelig å bøye seg :rolleyes: Prøvde å tørke støv her i helgen, men måtte gi opp da de fleste overflatene var akkurat litt lave til at det fungerte ok.
Knebøy! Bra trening også. ;)

Enig!

Har den jeg også, og det blir mye knebøy :-P

Min har ikke så mye våkentid ennå, men det er blitt litt mer. Hun er stort sett strålende blid, men er ikke så veldig interessert i så mye. Stort sett vil hun bare prate, har lange samtaler nå som tydeligvis er veldig morsomme. Siden hun har 4 familiemedlemmer som elsker å prate med henne, så får hun stort sett skravlet mesteparten av den lille våkentiden hun har. Hun viser utrolig liten interesse for lekene, vil egentlig bare se på dem hvis noen andre leker med dem. Dette er overhode ikke noe problem, da begge storesøsknene vil leke med babylekene...:rolleyes: (Jeg har funnet ut at det bare er plass til to barn samtidig under en babygym, og har da måttet insistere på at et av de to barna må være babyen...:meh: ) Ellers sitter hun en del i bæresjalet, men inne virker det som om hun koser seg mer enn hun kikker seg rundt da. Ute kikker hun seg mer rundt føler jeg, spesielt elsker hun å se på alle lysene hvis vi går tur etter at det er blitt mørkt. Men igjen, det er 10 minutter titting før babyen sover... Og, det glemte jeg nesten, hun liker å se på vaskemaskinen mens jeg ordner meg på badet.:)

Knebøy! Bra trening også. ;)
Haha, det tenker jeg noen ganger når jeg må plukke opp mye fra gulvet også, må da bli litt treningseffekt av å bære babyen rundt slik. :)

Men de siste årene har jeg gått fra å være verdens verste husmor, til å faktisk ha litt kontroll på husarbeidet her, og jeg må bare få anbefale fjærkost til støvtørking. Da forsvinner behovet for å bøye seg eller strekke seg. :D

Haha, det tenker jeg noen ganger når jeg må plukke opp mye fra gulvet også, må da bli litt treningseffekt av å bære babyen rundt slik. :)

Men de siste årene har jeg gått fra å være verdens verste husmor, til å faktisk ha litt kontroll på husarbeidet her, og jeg må bare få anbefale fjærkost til støvtørking. Da forsvinner behovet for å bøye seg eller strekke seg. :D
Fjærkost er i bruk.. og støvsuger. Jeg støvsuger så og si alt!

Min har ikke så mye våkentid ennå, men det er blitt litt mer. Hun er stort sett strålende blid, men er ikke så veldig interessert i så mye. Stort sett vil hun bare prate, har lange samtaler nå som tydeligvis er veldig morsomme. Siden hun har 4 familiemedlemmer som elsker å prate med henne, så får hun stort sett skravlet mesteparten av den lille våkentiden hun har. Hun viser utrolig liten interesse for lekene, vil egentlig bare se på dem hvis noen andre leker med dem. Dette er overhode ikke noe problem, da begge storesøsknene vil leke med babylekene...:rolleyes: (Jeg har funnet ut at det bare er plass til to barn samtidig under en babygym, og har da måttet insistere på at et av de to barna må være babyen...:meh: ) Ellers sitter hun en del i bæresjalet, men inne virker det som om hun koser seg mer enn hun kikker seg rundt da. Ute kikker hun seg mer rundt føler jeg, spesielt elsker hun å se på alle lysene hvis vi går tur etter at det er blitt mørkt. Men igjen, det er 10 minutter titting før babyen sover... Og, det glemte jeg nesten, hun liker å se på vaskemaskinen mens jeg ordner meg på badet.:)

Hahaha! Herlig!! :D De virker som to fine storesøsken som viser stor interesse for bittelillesøster, og det er så koselig!!

Her er det ikke mye våketid egentlig, og hun blir fort overstimulert og grinete hvis hun er våken mer enn 30 min. La hun i babygymmen først i dag, 7 uker gammel og foreløpig var det veldig populært :)

Han e stortsett blid å fornøyd :) vi kan ha han i baby gymmen å han smile å slår på di figuran, men vi må ligge rett attme han å prate me han, ellers e d ikke like morsomt :) åsså bruke vi å ha han i vippestolen, den kan han å være litt i viss vi gynge han. Ellers e han vældi fang ban å kreve mye oppmerksomhet, så han vil ikke være mye aleina...

Back
Topp