Våken?

Lille♥venn

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Min sønn (5.5 uker) har alltid hatt godt sovehjerte, han har sovet hele natten (bortsett fra når jeg må koble han på, og vi sover videre, eller ved bytte av bleie som skjer maks to ganger om natten), og sovet godt på dagen.
Har bare vært noen tilfeller hvor jeg må bære litt på han for å få han til å sove.
I flere dager nå har han sovet så å si hele dagen, så vidt våknet ved puppen, spist godt i søvne, så vidt våknet ved bleieskift.
Men i dag!
I dag skal vi være våkne 2-3 timer hver gang vi våkner..!
Ikke bare det, vi skal plutselig prate masse og kreve at det skjer masse, som å leke fly etc...
Han spiser mye mindre og - tror jeg!
Han har ikke hengt i puppen i nærheten like mye iallefall...
Er det normalt?! :p
Trodde ikke det skjedde før uke 6+?
Er redd for å få overstimulert baby...

Samme her, og mi er på samme alder som din:) Så husarbeidet det er det ikke tid til lengre, da hun sover korte perioder når hun først sover.. Virker ikke til at hun slår seg til ro, og virke som hun spiser mindre som du også sier.. MEN når hun er våken så er hun fornøyd, smiler og har det fint:)

Har du lest om utviklingssprang? De har ett rundt 5 uker, og etter det kan de forandre seg litt, være mer våkne blant annet :-) når det gjelder spising - hvis du ikke opplever at det er mye melk "til overs" (mer brystspreng feks) så har nok bare den lille begynt å bli mer effektiv og fått litt mindre sugebehov. Det sa i alle fall hs til meg i dag, jeg spurte om det fordi frøkna mi også plutselig henger mye mindre på puppen enn før :-)

Har du lest om utviklingssprang? De har ett rundt 5 uker, og etter det kan de forandre seg litt, være mer våkne blant annet :-) når det gjelder spising - hvis du ikke opplever at det er mye melk "til overs" (mer brystspreng feks) så har nok bare den lille begynt å bli mer effektiv og fått litt mindre sugebehov. Det sa i alle fall hs til meg i dag, jeg spurte om det fordi frøkna mi også plutselig henger mye mindre på puppen enn før :-)

Men han har ikke hatt skrikekvelder...
Det bare skjedde, vips så er vi våkne..!
Nå i dag har han sovnet til puppen derimot, så langt!
Han ble vekket til bleieskift i går, det hadde gått så mange timer på ettermiddagen/kvelden, og lillemann skreik og skreik, han hadde så mye luft i magen som jeg måtte hjelpe med, som han ikke hadde fått ut fordi han sov, og fy så sulten han var! Virker som han sov for mye i går..!
Jeg fikk han til å sovne for kvelden i 18-tiden og han sov hele kvelden til kl 24 med unntak av små oppvåkninger og bare ett par måltider...
Han har så vidt spist i natt og :(
Har så vidt bæsjet og til og med hatt en tørr bleie...
Jeg har melkespreng til tusen igjen.
Og når jeg tar av bhen så spruter det ut, så kan ikke sovne med puppen mer, da blir sengen våt.
Ufattelig plagsomt, og jeg føler meg skitten siden det renner så fælt på meg -.-

de kan bli slik i perioder :)
Min har nå hatt to runder, en rundt 5 uker, og neste pågår nå.

Back
Topp