Uwææ, jeg kommer til å bli avslørt.

Caritas

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Min mor var her i dag, og insisterte på at hun skal sy ut bunaden min. Jeg klagde litt i fjor på at den var trang 17.mai, så hun har lovet å fikse den i år. Men nå? I februar?? Det kunne hun vel tenkt på i april heller? Hun ga seg ikke heller, og har nå tatt med bunaden min for å demontere den. Så skal liksom jeg komme innom en dag for å prøve. Yeah, det går sikkert an nå. :sour::p Hvordan skal jeg greie å utsette den hersens prøvingen i en hel måned? For så å si at jeg ikke trenger bunaden i år i det hele tatt...

Min mor var her i dag, og insisterte på at hun skal sy ut bunaden min. Jeg klagde litt i fjor på at den var trang 17.mai, så hun har lovet å fikse den i år. Men nå? I februar?? Det kunne hun vel tenkt på i april heller? Hun ga seg ikke heller, og har nå tatt med bunaden min for å demontere den. Så skal liksom jeg komme innom en dag for å prøve. Yeah, det går sikkert an nå. :sour::p Hvordan skal jeg greie å utsette den hersens prøvingen i en hel måned? For så å si at jeg ikke trenger bunaden i år i det hele tatt...

Kan du si at du la på deg ganske mye over jula og at u gjerne vil prøve trene litt en stund før du måler?

Kan du si at du la på deg ganske mye over jula og at u gjerne vil prøve trene litt en stund før du måler?
Hmmm, det er kanskje verdt et forsøk. Det passer litt dårlig med min personlighet, men det er bedre enn ingenting. Dessverre har jeg aldri slanket meg i hele mitt liv (er naturlig slank), og så har jeg vært litt høylydt om hvor tåpelig jeg synes det er med folk som ikke vil sy ut bunadene sine, og heller prøver å slanke seg inn i dem... Jeg har dessverre hatt sterke meninger om at festdager er til for å nytes, og at man ikke skal plage seg selv inn i for trange plagg... Bunaden min er sydd ut 10-12 ganger før, og jeg har vært så bestemt på at den skal være god på, det er ikke en konkurranse om den smaleste midjen... Det er aldri for sent å ombestemme seg, er det? :p Den kan ikke sys ut nå i alle fall. Den midjen jeg har nå er ikke bare avslørende, på kveldstid tror jeg faktisk ikke at det er nok stoff i bunaden til at det kunne gått en gang. :p

Hmmm, det er kanskje verdt et forsøk. Det passer litt dårlig med min personlighet, men det er bedre enn ingenting. Dessverre har jeg aldri slanket meg i hele mitt liv (er naturlig slank), og så har jeg vært litt høylydt om hvor tåpelig jeg synes det er med folk som ikke vil sy ut bunadene sine, og heller prøver å slanke seg inn i dem... Jeg har dessverre hatt sterke meninger om at festdager er til for å nytes, og at man ikke skal plage seg selv inn i for trange plagg... Bunaden min er sydd ut 10-12 ganger før, og jeg har vært så bestemt på at den skal være god på, det er ikke en konkurranse om den smaleste midjen... Det er aldri for sent å ombestemme seg, er det? :p Den kan ikke sys ut nå i alle fall. Den midjen jeg har nå er ikke bare avslørende, på kveldstid tror jeg faktisk ikke at det er nok stoff i bunaden til at det kunne gått en gang. :p

Haha! Ikke lett!

Det viktigste for å holde noe skjult er å opptre litt nonchalant iallfall.

Tror du ikke du kommer til å klare og bruke bunaden selvom du er gravid? Jeg har termin 5.juli, og regner med at bunaden skal brukes. Har du lavt liv på den kanskje?

Tror du ikke du kommer til å klare og bruke bunaden selvom du er gravid? Jeg har termin 5.juli, og regner med at bunaden skal brukes. Har du lavt liv på den kanskje?

Hva slags bunad har du? De fleste har lavt liv tror jeg.

Hva slags bunad har du? De fleste har lavt liv tror jeg.

Har to, en grafferdrakt, men den er jeg så redd for (arvet av farmor, og den er hvit. Vil ikke bruke den på 17.mai pga vær og pølse med ketchup) men har brukt den i en dåp allerede i år. Har ikke mage, så den passer fint, går også å løfte midjen til der magen er smalest.

også har jeg en adelsdrakt fra Oslo, som jeg bruker mest. Der er livet rett under bysten.

ImageUploadedByBV Forum1423010577.676946.jpg

Har to, en grafferdrakt, men den er jeg så redd for (arvet av farmor, og den er hvit. Vil ikke bruke den på 17.mai pga vær og pølse med ketchup) men har brukt den i en dåp allerede i år. Har ikke mage, så den passer fint, går også å løfte midjen til der magen er smalest.

også har jeg en adelsdrakt fra Oslo, som jeg bruker mest. Der er livet rett under bysten.

Vis vedlegget 101983

Så fin den adelsdrakten er! Ser for meg at det er kledelig med mage under den ja :)

Bunader med "vanlig vest" med stakk som hentes på er for figurnære til noe annet enn veldig tidlig svangerskap for de fleste.

Flere venninner kunne ikke bruke sine bunader før etter de var ferdige å amme pga den ble for trang over bringa :p

Så fin den adelsdrakten er! Ser for meg at det er kledelig med mage under den ja :)

Bunader med "vanlig vest" med stakk som hentes på er for figurnære til noe annet enn veldig tidlig svangerskap for de fleste.

Flere venninner kunne ikke bruke sine bunader før etter de var ferdige å amme pga den ble for trang over bringa :p

Tusen takk :) veldig glad i den. Tror den vil bli fin med en liten kul under. Ser jo nesten ut som jeg er gravid i den ellers og!

Åh, du har med vest? Da blir det verre ja. Men har du begynt å få mage allerede? Kan jo hende det ikke blir noe problem om den kan bli langt ut litt? Jeg er 19 uker, og ikke tegn til noe enda :p

Er du bedre fra morgenen av da? Så løsningen kan være å ta det da? Når du har lagt den ut så mange ganger tenker hu kanskje ikke over det? :p

Jeg har heldigvis festdrakt med høyt liv, så jeg har ikke trengt å legge ut min siden jeg fikk den til konfirmasjonen :)

Ser ikke for meg at jeg kommer inn i den bunaden i år, selv om den er romslig... Men lov å håpe!
Lyv så det renner av deg, Caritas! Skyld på omgangssyken for å holde henne unna :P

Vis vedlegget 101983
Den var nydelig. :) Mye mer praktisk med slikt liv til gravide ja.

Jeg har nordmørsbunad dessverre. Den har mye lavere liv, og er ettersittende. Min er i tillegg veldig nøyaktig figursydd, det er kanskje fordi min mor er så nøye med den at den har måttet sys ut så mange ganger. Eller eventuelt fordi den er 20 år gammel, og jeg den gang var en ekstremt undervektig og flatbrystet konfirmant. :P

Jeg hadde termin i september sist også, jeg brukte bunaden på 17 mai :) jeg har graffer
Oi, imponerende. :) Jeg kunne ikke en gang bruke bunaden 17.mai da jeg var gravid med desemberbarnet mitt. :eek:

Er du bedre fra morgenen av da? Så løsningen kan være å ta det da? Når du har lagt den ut så mange ganger tenker hu kanskje ikke over det? :p

Jeg har heldigvis festdrakt med høyt liv, så jeg har ikke trengt å legge ut min siden jeg fikk den til konfirmasjonen :)
Hvorfor var det ingen som forklarte meg denne forskjellen da jeg var konfirmant? :P Hadde jeg valgt kystdrakt i stedet den gangen så hadde jeg sikkert ikke hatt dette problemet nå. :P

Det er litt bedre om morgenen, men jeg får ikke på meg noen av de vanlige buksene mine da heller. Mulig jeg er paranoid her, men jeg tror det ville blitt avslørt med en gang.

Heldige dere som har bunad :) jeg vurderer å spare :D tar vel noen år... :p
Det synd det er så dyrt i innkjøp. :( Du sparer den inn på sikt, men det hjelper så lite når den skal kjøpes. Min er 20 år gammel nå, og har vært brukt 18 ganger til 17.mai (minus de to årene jeg var gravid), og i sikkert 20-30 dåp- og konfirmasjonsselskap. Tror den er inntjent nå, hvis jeg regner på hva alle de festantrekkene ville kostet meg om jeg skulle ha noe nytt hvert år. :)

Hvorfor var det ingen som forklarte meg denne forskjellen da jeg var konfirmant? :p Hadde jeg valgt kystdrakt i stedet den gangen så hadde jeg sikkert ikke hatt dette problemet nå. :p

Det er litt bedre om morgenen, men jeg får ikke på meg noen av de vanlige buksene mine da heller. Mulig jeg er paranoid her, men jeg tror det ville blitt avslørt med en gang.
Det var nok ikke helt det mora mi tenkte på når jeg fikk den, men :p praktisk er det :D

Ja, det kan jo hende, men i og med at hu har sydd den ut før så kanskje hu ikke tenker på det. Men det veit man jo ikke :p

Ser ikke for meg at jeg kommer inn i den bunaden i år, selv om den er romslig... Men lov å håpe!
Lyv så det renner av deg, Caritas! Skyld på omgangssyken for å holde henne unna :p
Jeg har faktisk tenkt tanken selv. :P Mulig jeg blir akutt og smittsomt syk når det blir for mye press på å komme for å prøve. :P I mellomtiden har jeg akkurat gjort ungene lykkelig ved å bestille en helgetur til Trondheim, så jeg flykter litt vekk fra familien her. :P Mulig jeg må sove på hotellrommet mens de utforsker byen med pappaen sin, men det blir nok fint for alle parter. :) Jeg får lyve på meg masse overtid, foreldremøter, og alt jeg kan komme på, og så sier jeg det bare om 3 uker tenker jeg.

Back
Topp