UVI

Ladida

Glad i forumet
Jeg sliter en del med tilbakevennende urinveisinfeksjoner. Nå har jeg fått det igjen og jeg blir nesten gal. Skal til legen på fredag for noe annet, så skal ta det opp da om det ikke er blitt noe bedre. Hovedproblemet hver gang er at jeg får en slags trykkende følelse i urinrøret, akkurat som om jeg er skikkelig tissetrengt uten å være det. Den følelsen er konstant og umulig å overse. Er det noen som vet om noe jeg kan gjøre, spise, drikke eller egentlig hva som helst, som vil dempe symptomene? Det er så ufattelig ubehagelig og jeg har mest lyst til å dunke hodet i veggen til jeg svimer av, bare for å få det til å slutte. Trenger ikke tips til hvordan jeg skal forebygge, da jeg allerede er klar over det, men det var visst ingen utvei denne gangen..
 
Legen sa til meg at (for datteren min i alle fall) er anbefalingen å medisinere med ibux. Det er jo betennelsesdempende. Og smertelindring. Begrense antibiotikabruken.

Drikke mye. Drikke surt. Det vet du vel.
 
Legen sa til meg at (for datteren min i alle fall) er anbefalingen å medisinere med ibux. Det er jo betennelsesdempende. Og smertelindring. Begrense antibiotikabruken.

Drikke mye. Drikke surt. Det vet du vel.

Ja, dette med å drikke surt var jeg klar over, men vi har dessverre ikke noe juice eller lignende i hus akkurat nå, så må nok på butikken. Får vel kjøpe ibux i samme slengen tenker jeg :) får prøve det hvertfall. Uutholdelig altså :eek:
 
Har du sånn skvise-sitron-flaske? Sånn bor det alltid 2-3 av i kjøleskapet mitt selv om jeg nesten aldri bruker det. Typisk kjøper jeg når jeg trenger. En gang...

Men i kaldt vann blir det surt sitronvann
 
Har du sånn skvise-sitron-flaske? Sånn bor det alltid 2-3 av i kjøleskapet mitt selv om jeg nesten aldri bruker det. Typisk kjøper jeg når jeg trenger. En gang...

Men i kaldt vann blir det surt sitronvann

Det har vi faktisk! Da prøver vi det! :-D tenkte jeg ikke på en gang :eek:
 
Bare sånn litt utenom, urinrøret kan bli irritert og gi den følelsen ved hyppig sex eller om man er litt for tørr nedentil. Friksjonen irriterer og man kan få symptomer på UVI. Glidemiddel kan forebygge :)
 
Har hatt det masse og det som fungerer for meg er c-vitamin. Masse! 6-7 gram. Kjøp sånne brusetabletter eller piller med 1 gram og ta 6-7 stk. Det er det eneste som har funket for meg. Gjør urinen veldig sur :)
 
Du kan spørre om å få hiprex. Det er en medisin mot tilbakevendende urinplager. Jeg hadde uvi på og av i flere år og ikke hatt det siden jeg fikk denne medisinen.
 
Du kan spørre om å få hiprex. Det er en medisin mot tilbakevendende urinplager. Jeg hadde uvi på og av i flere år og ikke hatt det siden jeg fikk denne medisinen.

Skulle akkurat til å nevne det samme. Av en eller annen rar grunn virker det nesten ikke som at leger vet at hiprex finnes.
 
Skulle akkurat til å nevne det samme. Av en eller annen rar grunn virker det nesten ikke som at leger vet at hiprex finnes.
Det er vel fordi Hiprex brukes som siste løsning (som regel) for profylaktisk behandling. Det er ikke en direkte behandling av UVI? Eller?
 
Back
Topp