UVI :(

Kulo2015

Blir kjent med forumet
Noen som har råd å komme med som hjelper mot urinveis? Legen hadde ikke tid i dag så må vente til i morgen, men jeg har så vondt at jeg nesten griner her jeg ligger :( Gruer meg skikkelig til jeg må på do igjen...

Ring legevakta om det er så vondt så får du noe for det? Ellers bør du drikke mye. Gjerne tranebærjuice

Hadde ringt legevakta, sa du at du var gravid ???? Smertestillende hjelper, mye vann/juice <3 god bedring :)

Masse, masse vann med masse, masse sitronsaft (altså, fra de gule små flaskene).. Det skal være så surt at du nesten ikke klarer å drikke det!! Drikk masse av det og tiss så ofte du bare kan! Det er et helvete, men hjelper utrolig!

Lykke til!

De på legevakten sa at jeg skulle ta smertestillende og tranebær tabeletter, så skulle jeg ringe til legen i morgen. :/ Syns det var litt rart, men. Håper bare smerten demper seg nå. Sitronsaft er jo en av mine favoritter, så hiver innpå med det nå! :) Tusen takk dere! ♡ :)

Appelsinjuice kan også hjelpe. Men drikk MASSE! Og gå på do når du må.

Sleit mye med uvi før, drikk MYE. Appelsinjuice og vann hjelper, også hadde jeg drukket tranebærjuice eller tatt tranebærtabletter om du har det :) paracet for å ta vekk verste brodden. Også hadde jeg forlangt time hos legen imorgen! Er jo ekstra ugreit når man går gravid :)

Urinveisinfeksjoner prioriteres stor sett ikke på legevakt når fastlege kan oppsøkes neste dag dessverre. Om du hadde fått AB i kveld hadde du sannsynlig ikke merket noen bedring heller til i morgen, hvis det er noen trøst. Og selv om uvi er utrolig vondt, så skjønner jeg igrunn legevakt også. Brått hadde du måttet vente i 4 timer fordi du ikke hadde blitt prioritert:-/ Da er det bedre for det å være hjemme..
Uansett, var jo ikke det du spurte om:) Drikk masse surt; appelsinjuice, tranebærjuice, og masse vann. Ta smertestillende og ta det med ro. Håper det ordner seg hos legen i morgen, og at du blir raskt bedre:)

De på legevakten sa at jeg skulle ta smertestillende og tranebær tabeletter, så skulle jeg ringe til legen i morgen. :/ Syns det var litt rart, men. Håper bare smerten demper seg nå. Sitronsaft er jo en av mine favoritter, så hiver innpå med det nå! :) Tusen takk dere! ♡ :)

Ja, dårlig at du må vente sånn... Håper det demper seg og at du får sove godt og kommer inn RASKT i morgen :)

Er vel ikke en prioritet kanskje, spesielt om de har mye å gjøre. Første gang jeg hadde fikk jeg komme inn med en gang, men da tissa jeg knallrødt :/

Håper du får raskt hjelp i morgen tidlig da, og at du får sove litt i natt selv om du har vondt♡

Urinveisinfeksjoner prioriteres stor sett ikke på legevakt når fastlege kan oppsøkes neste dag dessverre. Om du hadde fått AB i kveld hadde du sannsynlig ikke merket noen bedring heller til i morgen, hvis det er noen trøst. Og selv om uvi er utrolig vondt, så skjønner jeg igrunn legevakt også. Brått hadde du måttet vente i 4 timer fordi du ikke hadde blitt prioritert:-/ Da er det bedre for det å være hjemme..
Uansett, var jo ikke det du spurte om:) Drikk masse surt; appelsinjuice, tranebærjuice, og masse vann. Ta smertestillende og ta det med ro. Håper det ordner seg hos legen i morgen, og at du blir raskt bedre:)
Jaja, jeg syns det var veldig greit at du sa det. Da forstår jeg litt mer hvorfor de svarte som de gjorde (og er i grunn bare glad jeg slipper å sitte på de vonde stolene der inne i timesvis :) )

Er vel ikke en prioritet kanskje, spesielt om de har mye å gjøre. Første gang jeg hadde fikk jeg komme inn med en gang, men da tissa jeg knallrødt :/

Håper du får raskt hjelp i morgen tidlig da, og at du får sove litt i natt selv om du har vondt♡

Er kanskje ikke topp pri på legevakten nei, men jeg hadde det for 2-2,5 år siden, og da hadde jeg planer om å vente til dagen etter for å dra til legen, men da klokken nærmet seg to på matta måtte jeg bare dra inn til legevakten. Tisset og de sjekket det, og det var så alvorlig at jeg faktisk ble lagt inn - hadde spredd seg til nyrene, og det på bare en dag! Var en skikkelig heftig infeksjon - så får jeg det igjen kommer jeg til å dra asap til legevakten. Kan jo være skikkelig farlig :O særlig nå som vi er gravide! Men føler du det er overlevbart venter du til i morgen - går sikkert fint :) jeg har senere holdt det godt i sjakk med tranebærjuice, Tr,bær kapsler og appelsin og eplejuice når jeg har kjent tendenser!

Er kanskje ikke topp pri på legevakten nei, men jeg hadde det for 2-2,5 år siden, og da hadde jeg planer om å vente til dagen etter for å dra til legen, men da klokken nærmet seg to på matta måtte jeg bare dra inn til legevakten. Tisset og de sjekket det, og det var så alvorlig at jeg faktisk ble lagt inn - hadde spredd seg til nyrene, og det på bare en dag! Var en skikkelig heftig infeksjon - så får jeg det igjen kommer jeg til å dra asap til legevakten. Kan jo være skikkelig farlig :O særlig nå som vi er gravide! Men føler du det er overlevbart venter du til i morgen - går sikkert fint :) jeg har senere holdt det godt i sjakk med tranebærjuice, Tr,bær kapsler og appelsin og eplejuice når jeg har kjent tendenser!

Mulig det hadde gått den veien for meg om jeg hadde ventet og. Og AB begynte å virke fra 1 pille faktisk.
Andre gangen jeg hadde funket ikke AB og en uke senere ble jeg lagt inn med AB på drypp og nyrebekkenbetennelse; satt i 12 timer og ventet og fikk paracet som ikke hjalp et sekund:p (dette var i Irland da; laaang ventetid og dårlige stoler)

Håper du har fått tak i legen nå ts, så du får gjort noe med det:)

Må dere inn til legen for uvi? Her er det bare å levere urinprøve på labratoriet. For å så ringe noen timer etterpå :) å hvis man har det så er det resept på apoteket :)

Må dere inn til legen for uvi? Her er det bare å levere urinprøve på labratoriet. For å så ringe noen timer etterpå :) å hvis man har det så er det resept på apoteket :)

Mange år siden jeg hadde det da, 13 år siden første, så mulig det er forandret her. Men da dro jeg til legevakta og fikk AB med en gang. de bare så på urinprøva mi, trengte ikke ta noen test på den, også fikk jeg piller :p

Er bedre i dag etter jeg tok tranebær tab. og diverse i går, men kjenner det verker enda. (Jeg får ikke den typiske svien, jeg får verk i blæren merkelig nok ;) ) Skal ringe legen nå tenkte jeg. :) Tusen takk for råd alle ♡

Jeg gjør også det, men leverte inn urinprøve i går tidlig og har enda ikke fått svar på den. Jeg pleier ikke ha time hos legen, men nå har jeg mest lyst på time for å si hva jeg mener om det hele. Både han og assistentene så i går hvor dårlig jeg var :confused:

Jeg gjør også det, men leverte inn urinprøve i går tidlig og har enda ikke fått svar på den. Jeg pleier ikke ha time hos legen, men nå har jeg mest lyst på time for å si hva jeg mener om det hele. Både han og assistentene så i går hvor dårlig jeg var :confused:

Det er dårlig når det blir slik ja :(

Sånn er det her og. Var det jeg mente med at jeg skulle vente til dagen etter med å gå til legen. Mente å gå til legekontoret :p

Vil anbefale deg tranebærkapsler daglig for å forebygge hvis uvi er noe du sliter med :) har selv slitt me det og hatt uvi en gang i løpet av svangerskapet, men tar nå tranebærkapsler daglig og har ikke hatt det siden :)

Back
Topp