Utvikling

Mamsen88

Flørter med forumet
Lurer litt på hva deres babyer "kan" og hvor gamle de er? Jenta mi er 7 uker og jeg lurer litt på hvor mye vi skal ha henne på magen, hun løfter hodet litt men blir fort lei.. Når kom den første latteren? Jeg venter i spenning :)

Født 22/12-14
Hun var nøyaktig 11 uker da hun lo første gang, men har ikke gjort det siden. I dag er hun 12 uker. Hun blir lei av å ligge på magen etter noen sekunder og begynner først med sutring som til slutt blir hylgrining. Hun holder ut litt lenger på magen på stellebordet, så hun ligger ofte der mens jeg er på do. Hun klasker borti lekene på babygymmen, det virker som det ikke er så tilfeldig lenger...
Smiler litt mer enn før. Ellers gjør hun ikke så mye enda....

Lille gutten her er 7,5uke, ligger lenge på magen og smiler skikkelig, blir han lei av å ligge på magen ruller han over på rygg:) når han ligger på magen løfter han opp hele overkroppen på albuene og holder en god stund mens han gjør alt han kan for å få feste med tærne så han klarer å dytte seg fremover:) han synes det er kjedelig å ligge i armene når han er våken, så han skal aller helst opp og "stå", hoppe og sitte på fanget å se på alt rundt:) til og med når vi er på byen vil han sitte opp i vogna for å følge med på det som skjer:)

Jeg fikk høre at de bør ligge på magen mest mulig når de er våkne, men lillegull er en gulpebaby, og en spisebaby, så det blir fort mye søl når han ligger på magen. I tillegg blir han som dere nevner, sliten og lei etter en kort stund. Men jeg prøver så ofte jeg kan:)

Født 22/12-14
Hun var nøyaktig 11 uker da hun lo første gang, men har ikke gjort det siden. I dag er hun 12 uker. Hun blir lei av å ligge på magen etter noen sekunder og begynner først med sutring som til slutt blir hylgrining. Hun holder ut litt lenger på magen på stellebordet, så hun ligger ofte der mens jeg er på do. Hun klasker borti lekene på babygymmen, det virker som det ikke er så tilfeldig lenger...
Smiler litt mer enn før. Ellers gjør hun ikke så mye enda....

Hvordan gjør du i forhold til sikring når hun ligger på stellebordet når du er på do? Er det rett ved siden av?
Jeg fikk streng beskjed om å alltid ha en hånd på babyen når han er på stellebordet, noe jeg syntes er temmelig kronglete når jeg skal vaske hender, f.eks :D

Min er 6,5 uker. Hun smiler når vi smiler til henne, og er begynt å bli litt interessert i lekene på babygymmen, men bare en liten stund før hun blir lei. Hun forstår at hun skal få mat når hun ser flasken, snur seg etter lyder og følger personer med blikket. Hun er veldig nysgjerrig og kan bli sur hvis hun ikke får opp og se. Hun holder hodet kjempebra når hun ligger på brystet mitt, eller hvis hun blir holdt over skulderen, men ikke noe særlig når hun ligger på magen. Virker ikke som hun liker så godt å ligge på magen i det hele tatt. Hun snur hodet fra side til side i mageleie, men har ikke begynt å snu seg fra mage til rygg eller omvendt. :)

Min gutt på 11 uker smiler og "prater":-). Er så koselig å se på;-). Ellers følger han med på lekene i babygymmen men griper ikke helt etter dem ennå. Har en vippestol hos foreldrene mine med litt leker foran som lager lyd - disse "slår" han etter og virker som han synes er kjekke. Han synes ikke det er så utrolig kjekt å ligge på magen så blir kun korte perioder av gangen, men klarer å holde hodet oppe - hvis han vil. Ellers legger han seg over på siden når han ligger på stellebordet og i sengen vår men ikke snudd seg helt rundt ennå. Han har vært veldig avhengig av meg i starten så er først nå de siste ukene han har "godtatt" å ligge for seg selv når han er våken enten i babygymmen eller på sofaen (med oss ved siden av). Jeg kan ikke legge han fra meg på dagtid når han sover uten at han våkner enda

Min er syv uker og sover fortsatt veldig mye. Når hun er våken er det ofte mye gråting pga magevondt :( hun har begynt å smile, så smiler masse når hun har gode dager uten så mye magevondt. Kan også sitte lenge I vippestolen og har så vidt begynt å intressere seg for lekene på babygymen. Liker ikke å ligge på magen men holder hodet godt oppe når hun ligger på brystet. Vil opp å se når hun er våken og blid, ikke så intressert I å bare ligge å kose på brystet lenger.

Hvordan gjør du i forhold til sikring når hun ligger på stellebordet når du er på do? Er det rett ved siden av?
Jeg fikk streng beskjed om å alltid ha en hånd på babyen når han er på stellebordet, noe jeg syntes er temmelig kronglete når jeg skal vaske hender, f.eks :D
Det er ganske høy kant det, så hun klarer ikke å rulle ned derfra nå og det er eneste stedet hun ikke gråter når hun ligger på magen. Jeg rekker ikke frem med hånden, men ser på hun hele tiden. Du må jo selvfølgelig få beskjed om det, tenk på alle de som ikke tenker seg om og plutselig har en unge med hodet rett i flisene.

11 uker imorgen å smiler hele tiden, blir sterkere å sterkere i nakken når hu ligger på magen, men blir fort utålmodig. Hun holder hue oppe 99% av tiden når jeg bærer henne. Og 'setter' seg opp når hu ligger på armen:) faller fort ned igjen men klarer å sette seg opp. Tror latteren er rett rundt hjørnet for hun lo litt smått for en uke siden:)

8 uker her og hun løfter hodet sitt og lener seg på albuene når hun legges i mageleie, liker å ligge sånn virker det som, men som alt annet så vil hun røre på seg fort:) Nysgjerrig på omgivelser, og liker å se på bilder og litt på leker. Men liker aller best å se på ansiktene til oss i familien. Da smiler hun og skravler som bare det :) Vi har et meeega stort bilde på veggen som hun elsker p se på, kan ligge lenge å se fra kant til kant opp på bildet :) Ruller ikke på mage/rygg, og tror ikke det skjer før "det skal".. Veldig sosial baby som vil prate med oss når hun er våken, men vender blikket bort når hun er lei og ønsker litt fred, og respekterer vi det så er alle blid og fornøyd :) Legger seg fint i egen seng, skravler litt og sovner ganske fort :)
Veldig glad i sang og billedkort med farger, mye sånnt her når vi går hjemme :) Hun sitter i vippestolen på kjøkkenbenken når jeg lager middag foreksempel, da synger jeg masse og stopper opp innimellom og da "synger" jammen hun å :D HÆRLIG!!<3
Gleder meg til videre utvikling, og ikke minst latter!!!

2 dager til hun blir 3 mnd og rullet over på ryggen hver gang jeg la henne på magen i dag. :D

Lillemor har begynt å si "rø" når vi sitter og snakker med henne <3 7 uker

Ruller fra mage til rygg og ho er snart 3 mnd. Men det sies at d ikke er bevist når de er så små. Det kommer av at hode er så tungt og at den første beviste snuingen er fra rygg til mage. Så derfor teller jeg det ikke med på det ho kan:)

Ruller fra mage til rygg og ho er snart 3 mnd. Men det sies at d ikke er bevist når de er så små. Det kommer av at hode er så tungt og at den første beviste snuingen er fra rygg til mage. Så derfor teller jeg det ikke med på det ho kan:)

Har fått med meg det jeg og, men synes det ser så bevisst ut fordi hun sparker fra med beina, så legger godviljen til og velger å tro at det er noe hun har lært seg. :)

12 uker i morgen. Har skravla og smilt lenge, men i går lo han for første gang :) helt herlig.

Min jente er 10 uker idag:-) Smiler og prater masse, men har ikke ledd enda! Også har ho begynt å lage "prompelyder" med munnen så sikkelet spruter:-p Ellers holder hun hodet veldig godt selv, men er ikke så glad i å ligge på magen enda (har vært litt dårlig til å trene på det, men hat vært flinkere den siste uken)! Glad i babygymmen, og har så smått begynt å strekke seg etter ting:-) Ho er veldig nysgjerrig og kikker masse rundt seg når vi er nye plasser! Syyynes de utvikler seg altfor fort! Klarer nesten ikke henge med:-)

Back
Topp