Utvikling baby

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
Tenkte det var koselig å ha en slik tråd, der vi kan skrive hva babyen kan :) nå begynner de jo å kunne litt av hvert! :D

Vår frøken kan selvfølgelig smile, hun er 11uker.
Hun løfter hodet og skuldrene litt når hun ligger på mage, og hodet er ikke sånn vikklete lenger når hun er oppreist.
Hun spiser på hendene sine og holder seg i hendene, og tar tak i klær/puppen/tepper.
Hun snur seg av og til fra mage til rygg og fra rygg til mage, og er mere "mobil". Her om dagen la jeg henne på rygg midt inni babygymmen, så gikk jeg på kjøkkene å smurte meg en brødskive, da jeg kom tilbake lå hun utfor babygymmen på mage :p
Hun "snakker" med oss, og er veldig glad i å ha "samtaler" :)

Gleder meg til den første latteren! Foreløpig er det bare noen rare lyder som kommer :p

Smile Gjør hun ofte. Tar tak i ting, ruller fra mage til rygg, ligger lenge stødig på magen med løfta overkropp- er ganske sterk. Flytter litt på seg når hun ligger på rygg, men jeg har ikke sett det enno, bare finner henne litt lenger til venstre som regel fra der jeg la henne..
Snakker mye! Kan lange samtaler nå :-)

Her kan han smile og le! Veldig glad i samtaler og å herme etter kvarandre. Tar tak i ting, han er blitt voldsom med å "tygge" på neven (kløe i gummene). :-)
Han er også blitt veldig sterk i ryggen, ser at det er ikkje lenge til han kan snu seg fra rygg til mage ivertfall! :'D

William er 3 mnd på torsdag :)

Smiler, ler og prater MYE(Spesielt om han er overtrøtt :P ). Snur seg fra mage til rygg en del ganger, men virker ikke helt som om han skjønner hva han har gjort når han gjør det! "Krabber" bakover på rygg med bena for å flytte seg! Griper tak i leker og spiser på alt. Kan stå en god stund med støtte, holder alltid hodet og nakken oppe uten støtte, både når han ligger på magen og ellers! Kan snart ta tak i tærne sine virker det som. Hah er en skikkelig gladgutt :) :) ❤️❤️

11 uker her. Ligger i pute pga hofter så rulling og sånn blir det ingenting av enda.

Smiler og hikste-ler. Prater masse. Holder hodet og løfter brystkassa i mageleie. Samler hendene og putter dem i munnen. Prøver å ta etter ting hun ser, med åpen hånd.

Lillebror er 3 mnd og noen dager.

Ligger stødig lenge på magen og spreller som en gal for å komme seg framover (men får det ikke helt til da).

Ruller (faller?) fra mage til rygg og i går fikk han endelig til å rulle fra rygg til mage - det har han prøvd på lenge.

Smiler og ler og prater masse. Griper etter ting, slår på leker i babygym'en.

Spiser noe enormt på hendene sine og sikler, og synes faktisk jeg kan merke noe skarpt i undermunnen. Vi får se om det er første tannen eller bare innbildning fra mammaen

Han er 13 uker i dag og kan;

Smile og le, begynt å le først i forrige uke, hærlig å høre på..

Ganske stødig i nakke/hode nå, når han ligger på mage holder han hode å brystkasse godt oppe, når han gidder:p

Har "tippa" ett par ganger fra mage til rygg, men ikke bevist uten hjelp enda...

Prater masse, og holder samtaler og bra øyekontakt:)

Griper stadig mer etter koseklut og veldig på å gnage på hendene..(tror det klør i gummene).
Har også begynt å pressantere føttene for han, som han virker veldig nyskjerrig på:))

Jenta vår er 12 uker i dag og kan:

Smiler masse, latter på vei, hikser mye

Holder både hode/nakke og delvis bryst opp når hun ligger på magen, så lenge hu gidder..

Tipper fra mage til rygg med mindre vi holder rumpa nede, men er nok ubevisst

Veldig bra øyekontakt.

Sover natta igjennom (fra ca 20.00 - 05.00)

Spiser på hendene sine og sikler

Hun har veldig få lyder enda, og generelt lite babling. Også lite interessert i å gripe ting foran seg..

Back
Topp