Utvendig ultralyd - hvor tidlig?

Hattifnatt♡

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Påskeliljene 2022 ❤️
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Jeg vil ta en tidlig ultralyd (privat), og lurer på hvor tidlig den kan gjøres utvendig. Ønsker ikke å gjøre det før det (med mindre det skulle bli behov for det av medisinske årsaker). Mange steder står det at det gjøres fra uke 12, men hører/leser om dem som har tatt utvendig tidligere enn dette også. Noen med erfaring? :) skal sjekke med klinikkene i området, men syns det er litt tidlig å ta kontakt enda.
 
Sniker. Tok utvendig ultralyd 8+6, ble ikke de beste bildene da. :)

Takk for svar! Ikke så nøye med bildene egentlig, men vil jo gjerne at de kan se «noe». At hjertet slår og at det er forventet størrelse på fosteret etc.
 
Jeg tok i uke 7, men som sagt- hun så ikke noe særlig bra. I uke 12 tok hun innvendig for å gjøre de sikreste målene og bildene ♥️
 
Jeg tok i uke 7, men som sagt- hun så ikke noe særlig bra. I uke 12 tok hun innvendig for å gjøre de sikreste målene og bildene ♥️

Takk for svar ❤️ Skal ta kontakt med den klinikken jeg vil på snart og høre hva de tenker. Har det noe å si om man er slank/ikke slank? Eller bare plassering av livmor kanskje?
 
Jeg fikk ikke ta utvendig før i uke 12. det var så smått før den tid at det var vanskelig å få nøyaktige målinger :)
 
Varierer nok fra klinikk til klinikk spes med tanke på utstyret de bruker og muligens kroppslige årsaker :) der jeg har gått sjekket de utvendig i uke 8-9..ikke noe problem med kvalitet på bilde eller målinger :)
Har tatt innvendig også men det var pga MA veldig tidlig i forløpet..sett vekk ifra sorgen så går det helt fint med innvendig også :) prøv og senk skuldrene :)
 
Jeg tok en utvendig UL hos lege i uke 7/8, kunne knapt se noe. Hadde to innvendige UL privat hos gyn, den ene ca i uke 9 og den andre i uke 12. Jeg ble anbefalt det for best mulig resultat. Var ikke på flere private før oul uke 19:)
 
Jeg vil ta en tidlig ultralyd (privat), og lurer på hvor tidlig den kan gjøres utvendig. Ønsker ikke å gjøre det før det (med mindre det skulle bli behov for det av medisinske årsaker). Mange steder står det at det gjøres fra uke 12, men hører/leser om dem som har tatt utvendig tidligere enn dette også. Noen med erfaring? :) skal sjekke med klinikkene i området, men syns det er litt tidlig å ta kontakt enda.
Jeg som er sykelig overvektig fikk utvendig i uke 12, men så mye mer med innvendig ul
 
Jeg tok utvendig i uke 9 (8+3) hos fastlegen. Så at det var liv, men veldig lite detaljer. Tok innvendig en uke senere og så mye mer! Tok også innvendig i uke 12. Jeg er også slank og har fremovervendt livmor.
 
Har snakket med klinikken nå og de sa at de kunne ta utvendig fra uke 7, men det var ikke anbefalt. Mer hvis man hadde blødninger og ville få bekreftet liv, men ikke ønsket innvendig. De anbefalte utvendig fra uke 8-9, så da tror jeg at jeg går for uke 9 :)
 
Har tidligere tatt utvendig i uke 9, (var desverre MA), men man så det man skulle. Har noen kilo ekstra på magen.
I svangerskapet nå tok jeg innvendig i uke 8, og utvendig fra uke 12. (11+4).
 
Tok i uke 10, men det var da innvendig ultralyd.
Var ikke så ille det altså, men det kommer jo an på hvor komfortabel man er. du kan jo bare vente til uke 12 for og være sikker ;)
 
Har tatt utvendig fra uke 6, litt vanskelig å se skikkelig og få målt bra nok, men mulig å se hjerte slå osv :)
 
Akkurat det jeg trenger ❤️ Tror jeg tar i uke 8 eller 9.
Vet ikke hvor du bor, men jeg tok ultralyd privat i uke 8 og 12. hos Mille på Familieklinikken på Majorstua. Utrolig koselig jordmor som har jobbet mange år på sykehuset. Var aldri noe spørsmål om å ta det innvendig og fikk se både bankende hjerte og lille cashewnøtta i uke 8 :)
 
Akkurat det jeg trenger ❤️ Tror jeg tar i uke 8 eller 9.
Det er absolutt bedre da ja, så klarer du å vente så lenge så er det selvfølgelig kjempebra :D når jeg blir gravid kommer jeg til å ta ukentlig ultralyd fra uke 6 :p
 
Det er absolutt bedre da ja, så klarer du å vente så lenge så er det selvfølgelig kjempebra :D når jeg blir gravid kommer jeg til å ta ukentlig ultralyd fra uke 6 :p

Oi, hvorfor så ofte? :)
 
Back
Topp