Utvendig TUL

Pippilura

Forelsket i forumet
Oktoberskattene 2015
Septemberhjertene 2018
Jeg har egentlig grublet en del helt siden TUL. Dette er barn nr.3 og jeg har vært tett oppfulgt med ul allerede fra uke 6-7 med de to andre.
Jeg bestilte time selv til tul nå. Har ikke vært på den klinikken tidligere, men syns det virket som de hadde god erfaring.

Hyggelig dame, hun noterte i papirer og alt var som vanlig. Så kommer vi til tiden for ul og hun ber meg legge meg på benken, trenger ikke kle av meg for hun tar utvendig. Hun sier hun tar utvendig først og om vi ikke får sett noe så kan vi evt. ta innvendig da. Altså, jeg ble litt overraska, har aldri opplevd at de tar utvendig ul før uke 10 minimun. Her var jeg etter menstermin 7+5, men utifra egne bereginger 6+4, noe hun også var klar over.
Vi fikk sett et lite bankende hjerte og hun gjorde målinger. Hun mente jeg var 6+0 og sa etterhvert hun kunne ta innvendig også om jeg absolutt ville det, men vi var fornøyd med bankende hjerte og at det faktisk er liv. [emoji173]
Likevel irriterer det meg litt, for jeg følte det ikke ble riktige målinger osv. Det er selvfølgelig ikke lett å måle når de er så små og en millimeter utgjør plutselig en uke. Dessuten er det jo heldigvis OUL som er avgjørende.

Kan være at jeg bare har blitt utdatert og irriterer meg helt uten grunn, så lurer rett og slett på om noen andre også har kun tatt utvendig tul så tidlig? Kanskje det har blitt normalen for alt jeg vet! [emoji85]
 
Jøss, dette har iallefall ikke jeg hørt om tidligere, det er jo en grunn til at de ønsker å ta innvendig så tidlig, fordi det er mer nøyaktig med tanke på hvor liten den lille faktisk er.. Så skjønner godt at dette er noe som irriterer deg..
Dersom det irriterer deg veldig, så hadde jeg kanskje villet kontaktet de på nytt og spurt hvorfor de ikke tar innvendig til å begynne med.. Bare et forslag :)
 
Jøss, dette har iallefall ikke jeg hørt om tidligere, det er jo en grunn til at de ønsker å ta innvendig så tidlig, fordi det er mer nøyaktig med tanke på hvor liten den lille faktisk er.. Så skjønner godt at dette er noe som irriterer deg..
Dersom det irriterer deg veldig, så hadde jeg kanskje villet kontaktet de på nytt og spurt hvorfor de ikke tar innvendig til å begynne med.. Bare et forslag :)
Takk for svar! Det samme tenker jeg, virket som hun ikke så poenget med å ta innvendig om vi klarte å se noe fra utsiden. Har alltid fått inntrykk av at så tidlig ul gjøres innvendig - uten unntak.

Vi fikk jo uansett bekreftet liv og alt så bra ut, men jeg ønsker å ta i uke 12 og den har jeg bestilt et annet sted.

Så jeg har vel konkludert med at jeg er en erfaring rikere og kommer nok ikke til å gjøre noe mer utav det, men syns det er ålreit å høre at jeg ikke er helt på bærtur [emoji28][emoji12]
 
Jeg fikk utvendig i uke 6, så ikke en drit[emoji849] Skal tilbake til de på mandag.. Ho sa at i dag er ul apparatene så bra at de ser ting like godt med utvendig, vet ikke helt hva jeg tror om det da men..
 
Takk for svar! Det samme tenker jeg, virket som hun ikke så poenget med å ta innvendig om vi klarte å se noe fra utsiden. Har alltid fått inntrykk av at så tidlig ul gjøres innvendig - uten unntak.

Vi fikk jo uansett bekreftet liv og alt så bra ut, men jeg ønsker å ta i uke 12 og den har jeg bestilt et annet sted.

Så jeg har vel konkludert med at jeg er en erfaring rikere og kommer nok ikke til å gjøre noe mer utav det, men syns det er ålreit å høre at jeg ikke er helt på bærtur [emoji28][emoji12]
Snedige greier.. Men er jo heldigvis bekreftet liv, så dersom du klarer å slå deg til ro med det så er det like greit å vente noen uker ekstra:) Man får jo se så mye mer allerede i uke 12:) Kanskje neste ultralyd klarer å veie opp for denne :) Gratulerer med liv i magen uansett :D :Heartred
 
Jeg tok tul da jeg var 6+6 etter "EL-termin", 7+0 etter menstermin. Tok utvendig ul da hun sa hun alltid prøvde det først, og jeg var veldig fornøyd med dette [emoji5] Ble målt til 8+0 uker og så et flott bankende hjerte [emoji173]
 
TUL idag og hun tok utvendig. Var forberedt pp innvendig egentlig, men veldig fornlyd mwd at jeg slapp det! Frem fremskyndet med 2 dager
 
Ser det er flere som har hatt utvendig ul så tidlig, så da er det hvertfall ikke så "sjelden" som jeg hadde inntrykk av med mine to forrige. [emoji4][emoji106]
 
Jeg fikk utvendig i uke 6, så ikke en drit[emoji849] Skal tilbake til de på mandag.. Ho sa at i dag er ul apparatene så bra at de ser ting like godt med utvendig, vet ikke helt hva jeg tror om det da men..
Skjønner hva du mener. Det er nok noe i det, at apparatene har blitt så bra nå at det ikke spiller noen rolle.
Vi så ingenting vi heller, bortsett fra når hun forstørret x10. Da så vi et lite bankende hjerte inni en liten ert [emoji12]
Håper du får en bedre opplevelse på mandag! Jeg har bestilt ny time 2.mars. Da er jeg 12+6 menstermin og 11+5 etter EL beregning. Da er det jo faktisk en liten baby å se på skjermen. Men det føles litt som en evighet til [emoji28][emoji85]
 
Blir bare glad hvis de prøver seg utvendig først. Er ikke SÅ mye å se uansett, så hvis de ser at hjertet slår utvendig så er jeg fornøyd med å slippe å fram med det aller helligste [emoji85][emoji23]
 
Blir bare glad hvis de prøver seg utvendig først. Er ikke SÅ mye å se uansett, så hvis de ser at hjertet slår utvendig så er jeg fornøyd med å slippe å fram med det aller helligste [emoji85][emoji23]
Ser den og er jo forsåvidt enig [emoji12] Er ikke så gøy å ligge der på utstilling! Har bare alltid fått inntrykk av og trodd at man ikke får med seg alt så tidlig når man tar utvendig. Ser jo nå at det er flere og flere som får utvendig tidlig. Det skjer jo stadig forbedringer med både teknikker og utstyr! Absolutt supert om man kan slippe å ta innvendig. Så lenge resultatet er like bra [emoji4]
 
Jeg var på ul på 6+5 og forventet innvendig, men de tok bare utvendig.
Etter mye leting fant jordmor og lege en liten ert!
De har som policy at hvis man ikke ser noe ordentlig så får man komme tilbake noen uker senere, så jeg skal dit igjen om akkurat 2 uker:)
Da burde jeg være 9+2 og ser forhåpentligvis mye mer da!
 
Blir bare glad hvis de prøver seg utvendig først. Er ikke SÅ mye å se uansett, så hvis de ser at hjertet slår utvendig så er jeg fornøyd med å slippe å fram med det aller helligste [emoji85][emoji23]

Enig!
Første gang jeg tok tul var jeg ikke forberedt på at det kom tlt å være innvendig, ble litt sjokk:D
 
Jeg var på ul på 6+5 og forventet innvendig, men de tok bare utvendig.
Etter mye leting fant jordmor og lege en liten ert!
De har som policy at hvis man ikke ser noe ordentlig så får man komme tilbake noen uker senere, så jeg skal dit igjen om akkurat 2 uker:)
Da burde jeg være 9+2 og ser forhåpentligvis mye mer da!
Så fint at du får komme tilbake da, i uke 9 så ser man jo veldig mye mer også. Utrolig hvor raskt de vokser![emoji4]
 
Var på UL 6+0, det var en skygge slik at vi fikk ikke det bildet vi trengte med innvendig UL. Ble derfor tatt utvendig. Fikk målt den lille til 3mm og klarte såvidt å se og høre hjertet.
Ved 7+2 var det innvendig. Var hos gynekolog som har ekstra peiling på UL og trolig noe av det beste apparatet som er å få tak i
 
Min første på 5+6 var utvendig, jeg ble overrasket over at de så noe utvendig så tidlig da jeg kun har erfaring med innvendig så tidlig, men det gikk helt fint det, viktigste å se bankende hjerte. Hadde innvendig for noen dager siden, og bildene blir jo finere og bedre målinger :)
 
Det er mest vanlig å ta utvendig tul hvis man ikke går til gyn. Jeg tok innvendig fordi jeg gikk til gyn.
 
Back
Topp