utvendig/innvendig ul?

Frøbert2016<3

Elsker forumet
når er det man går fra innvendig ul til utvendig ul? sånn ca?
hva er deres erfaringer? :)
 
Ca 12 uker.

Jeg er 11+5 Idag. Skal på UL Idag og fikk beskjed om at de prøver alltid utvendig først. Noen ganger må de ta innvendig om babyen ligger litt dumt til:)
 
takk for svar <3 jeg har litt problemer med innvendig.. har vært igjennom to ganske såre overgrep, så alt "der nede" er så vanskelig for meg å gå igjennom.. har lyst til å bestille en ultralyd i uke 12, men jeg vil helst ikke om den MÅ være innvendig..
 
Der jeg har vært så sa gyn at hos de fleste så gjelder utvendig fra uke 12 :)
 
Jeg var på UL i går. Da var jeg 12+2. Da tok hun utvending og innvendig.
Pga babyen lå litt vanskelig til.
 
tusen takk for alle svar :) da tror jeg at jeg skal drite meg til å bestille en time til etter uke 12 :)
 
Fikk utvendig 10+6. Lå veldig langt nede men gikk fint.
Når du ringer ville jeg bare forklart at du ønsker utvendig.
Beklager du har måtte oppleve overgrep, ingen burde oppleve slikt.. Langt mindre to ganger.
 
Innvendig ul uke 8 pga livmoren. Håper på innvendig på mandag uke 12 :) får så mye finere/klarere bilder da :D
 
Eg tok utvendig UL i veke 8. Var på privat klinikk. Ho var jordmor og tok alltid kun utvendig.
 
Fikk utvendig 10+6. Lå veldig langt nede men gikk fint.
Når du ringer ville jeg bare forklart at du ønsker utvendig.
Beklager du har måtte oppleve overgrep, ingen burde oppleve slikt.. Langt mindre to ganger.
takk <3 jeg går til terapi for det som har hendt, så det går greit. Jeg har fortrengt det i så mange år, men når problemene med å bli gravid kom på banen, så kom de tankene også. så da ble det terapi.
TO år med voldtekt av tidligere stebror, fra jeg var 10 år!! Det gjør noe med en!! :(
 
JM tok utvendig i uke 6 på meg. Og såg klart og tydelig hjertet som banket og sånn. I uke 9 tok jeg og utvendig.
Vet ikke om det har noe å si, men jeg er sånn skikkelig "skrapa" tynn, så det er ikke mange "lag" en skal igjennom for å se noe der.
Men sist jeg var gravid var det innvendig tom uke 9 tror jeg.. Igrunn litt merkelig..
 
Jeg var på ul da jeg var 8+4 ifølge bv sin app. Tok først utvendig men siden hun ikke så godt nok ville hun ha innvendig også. Med førstemann tok hun kun utvendig og var vel da rundt 9 uker
 
Dro på ul i uke 9, da ville hun ta innvendig ( har litt å si hvor mye mor veier, dvs om det er litt mage som skjuler for kidden eller ikke) men jeg nektet, og ba hun ta utvendig først iallefall. Hun mente hun ikke kom til å se noe, men hørte på meg. Litt uklart bilde, men så et bankende hjerte og lengdemålet tilsa bare termin noen få dager etter min beregning. jeg trengte bare å se at det var liv, så det var nok undersøkelse for meg. Hadde vel blitt tydeligere bilde om magen ikke hadde hatt noen kg for mye. Lykke til, trist å høre om overgrep...
 
Forrige svangerskap hadde jeg innvendig i uke 11 og utvendig i uke 12 :)
 
Jeg hadde utvendig i går..
 
Jeg endte opp med å måtte ta innvendig i dag (11+5). Babyen lå litt dumt til for å få tatt de målene som skulle tas!
 
Back
Topp