Uttaler du noen ord feil?

Kjenner meg igjen i noen forslag her : lebestift, avokado. Ellers hører jeg at jeg også sier mævver (les : maur). Men en gjenganger som irriterer meg, er når noen sier psykRiatrisk og ikke psykiatrisk. Og mannen sier " det er mye vi skal i mellom", i stedet for igjennom. :-D

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Kjenner meg igjen i noen forslag her : lebestift, avokado. Ellers hører jeg at jeg også sier mævver (les : maur). Men en gjenganger som irriterer meg, er når noen sier psykRiatrisk og ikke psykiatrisk. Og mannen sier " det er mye vi skal i mellom", i stedet for igjennom. :-D

Men det heter jo Avokado :P

Jeg husker at på terminforumet mitt var det noen som sa at de vaglet bortover gaten. Det fikk meg til å le, for det er hønene som vagler seg, mens vi derimot vagger ^^

Snuppa mi sier mørv til maur :D hun er 4,5 år. Så søt da! Hun vet hun sier feil, men får det liksom ikke helt til.

25 uker <3

Bytter på mævver og møvver jeg. Har bodd forskjellige steder o Østfold, så tilpasser meg etter hvor jeg er..hehe

Hvor kommer overforsvømmelse fra?? Jeg har aldri hørt det ordet før og skjønner egentlig ikke hvorfor noen sier det? :-P

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er mye mævver i skævven i særp ;)

TuMmY LoVe

Hehe. Er mer i fredrikstad. I særp er det vel egentlig mer møvver ;p
Men de har vel blanda seg litt med åra :D

Hver gang jeg skal si horten/moss ferga så sier jeg morten/hoss i stedet for:p går litt fort i svingene noen ganger;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Hahaha..jeg er fra Morten faktisk ;)

Jeg sier middagsprosjon, heter visst porsjon :p
så har jeg presentasjonsangst....

Søsteren klarte ikke si kulepenn før i 1.klasse, sa pulepenn hun :p

Den derre jækla prestasjonen...jeg sier også presentasjonsangst ;) Også sier jeg losslitt...i stedefor loslitt...så mine klær er slitt av en los...så veit dere det ;)

Asså...når jeg leser denna tråden, så skjønner jeg at jeg egentlig sier mye "feil"...men de fleste orda er pga.talemåten der jeg er fra..som f.eks mævver, båtane etc..veit ikke om jeg skal strekke meg til å kalle det dialekt, men føler det er endel sånna lokale uttalemåter ;) Men kan henge meg på å si at jeg faktisk også glipper og sier opperst og gamlest..er ikke fra grenland, men fra Horten..og sier sashbårr og lebestift...ja og glilås... Herregud...bra jeg tar meg sammen på jobb ;)

Asså...når jeg leser denna tråden, så skjønner jeg at jeg egentlig sier mye "feil"...men de fleste orda er pga.talemåten der jeg er fra..som f.eks mævver, båtane etc..veit ikke om jeg skal strekke meg til å kalle det dialekt, men føler det er endel sånna lokale uttalemåter ;) Men kan henge meg på å si at jeg faktisk også glipper og sier opperst og gamlest..er ikke fra grenland, men fra Horten..og sier sashbårr og lebestift...ja og glilås... Herregud...bra jeg tar meg sammen på jobb ;)

Vil vel si at veldig mye som har kommet fram her er dialekt. Snakkærnte sånn på jobb jeg heller :)

Morsom tråd!
Har alltid irritert meg over ordet bussjåfør. Det blir som oftest uttalt bushsjåfør. Mon tro om Bush familien er gode sjåfører?

--------------------------
Taster fra appen

Morsom tråd!
Har alltid irritert meg over ordet bussjåfør. Det blir som oftest uttalt bushsjåfør. Mon tro om Bush familien er gode sjåfører?

--------------------------
Taster fra appen

Hehe. Eller en busk ;) her sies det bushåfør ;)

Back
Topp