Uttaler du noen ord feil?

Jeg uttaler visst fengsel helt feil ifølge vennene mine :P Jeg uttaler det fengshel.. men har merket i ettertid at jeg har det fra mamma som prater en anna dialekt enn meg :P

Her sies det også fengshel. Har mange ord her i Østfold ihvertfall som man uttaler s på den måten ;)

Også har vi Sarsborg, Haflund osv :)

Her sies det også fengshel. Har mange ord her i Østfold ihvertfall som man uttaler s på den måten ;)

Også har vi Sarsborg, Haflund osv :)

Åja, da er jeg i hvert fall ikke alene om det ;) Trodde egentlig jeg var litt rar som sa det, helt til jeg la merke til at mamma også uttaler det sånn :P Mamma er fra Rjukan i Telemark :)

Jobber på gullsmed. 95% av kundene sier øredobbler...
60% sier anheng om kjede :)

25 uker <3

Du mener shashbår?? :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Er mange som sier det og. Ihvertfall av de som bor der ;)
Og det ble vel mer riktig i forhold til uttalen min og egentlig så det blir vel Sashbår jeg sier ;)

Åja, da er jeg i hvert fall ikke alene om det ;) Trodde egentlig jeg var litt rar som sa det, helt til jeg la merke til at mamma også uttaler det sånn :P Mamma er fra Rjukan i Telemark :)

Er nok maaange som sier det ja ;)

Akkurat det jeg tenkte også! :P
Eller shashbårr'eh :P

Enda mer riktig med dobbel r ja.. hehe. Veldig dårlig på å skrive uttalen min :p

Kommer ikke på noe, men svigermor sier antidoksianter :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg irriterer meg veldig når folk ikke greier å si rett navn. De sier Guri istedet for Guro og Lise istedet for Line osv. Jeg har bittelitt klisterhjerne når det gjelder navn, så jeg har liten forståelse for at andre ikke kan lære seg rett navn :-/

Mannen nevnte her i stad at det er mange som sier fo'ball...
Selv sier jeg fottball, så kanskje de rett og slett bare gir meg en ekstra t :D

Jeg er fæl til å si geriljamel,istedenfor griljermel!
Også raspolje istedenfor rapsolje.

Mannen sier overforsvømmelse;)

TuMmY LoVe
Jeg har sagt overforsvømmelse i alle år :laughing002 Har sluttet med det nå, men plutselig glimter jeg til.. Haha! Mannen makter ikke å si avacado, sier advocado.. Har ei venninne som alltid bestiller ekspresso.. Jadda :rolleyes:

Back
Topp