Utstyrstråden

Vi har Christian sprinkelseng fra Hoppekids. Der kan du montere langsiden i to forskjellige høyder, eller fjerne den ene langsiden helt. Vi fjernet langsiden i starten og satte grindsengen helt inntil vår seng. Da kunne jeg bare smyge henne inntil meg når jeg skulle amme. I dag er hun 2,5 år og hun sover i den enda, dog med langsiden montert på igjen :P ikke nødvendig å kjøpe to senger :)

Vi kommer til å bruke mange av storebror sine ting. Har Stokke Trailz som jeg er superfornøyd med, babynest og 4me bedside crib. Vi kjøpte nettopp tripptrappstol til storebror, og kommer snart til å kjøpe en til den lille også, samt babysete. Matet eldstemann i vippestol helt til han selv kunne sitte, og det skal jeg ikke gjøre igjen

Vi modifiserte faktisk sprinkelsengen for å få den i rett høyde. Fant ut at det bare var å lage nye hull til å sette sengebunnen på, så fikk vi det helt perfekt :) Et genialt triks når sånne ammesenger er så dyre som de er...
Det er sant, jeg tenkte ikke så langt, for her var sengene faktisk nøyaktig like høye. :D

Er dere enig i at denne vognen kan brukes til både gutt og jente? Jeg og gubben syntes det.. Men samtidig så ser jeg jo at den kan være litt feminin.. Gjør det noe isåfall? Ville dere tenkt at det var snålt om vi triller en liten gutt i denne?
Vis vedlegget 195416

Vis vedlegget 195417
Hadde ikke tenkt over hvilket kjønn den ble brukt til hvertfall. Kjempefin vogn :)

Da er vi så gale at vi kjøpte vogna (meget pent brukt og tilnærmet ubrukt sportsdel) for 3000 :-) Kjøpte også en plettfri Stokke Sleepi seng i valnøtt, med utvidelser for 2000,- Hihi :) Blir så fornøyd når vi gjør gode kjøp :D
Så bra! Ei venninne har den vogna bare i grått. Hun brukte den først til gutten sin og nå til ei jente. Passer fint til begge kjønn! :)

Vi ga nettopp vekk vogna etter frøkna, så jeg må finne ny. :-P Men kommer nok til å kjøpe bruke denne gangen, vet hvilke kritierier jeg har, så det blir greit å lete.
Men før jeg kjøper noen ting, så må vi bygge rommet til lille. Nå er det bare betong og stenderverk der, så har en liten jobb å gjøre før jul gitt :-P

Har ikke turt å gå til innkjøp av noe enda, tør ikke jinxe det, hehe.
Men!
Vil gjerne ha sånn babyseng som er inntil min seng, sånn at jeg kan slenge ut puppen og amme og sovne (?!) igjen når det er ferdig, haha.
Nå har flere venninner nylig fått barn, så satser på å arve/kjøpe litt av dem :)
Merker jeg burde lese meg litt mer opp på utstyr, når jeg ser alt dere skriver om! :P
Hvis babysengen er lavere enn deres kan dere også kjøpe sånne klosser f.eks på barnas hus som er til å bygge opp beina med. Vi stablet tre sånne oppå hverandre under hvert bein, og da kom babysengen høyt nok til at babyen bare kunne "skyves" tilbake i sin egen.

Vi må ha nytt bilsete og tripp-trapp stol. Ellers har jeg TFK vogn fra før så står mellom å kjøpe multi x-bag til den eller å kjøpe en annen vogn. Da står det mellom emmaljunga med svingbare hjul foran eller Brio smile. Ellers har vi det meste.

Da er vi så gale at vi kjøpte vogna (meget pent brukt og tilnærmet ubrukt sportsdel) for 3000 :) Kjøpte også en plettfri Stokke Sleepi seng i valnøtt, med utvidelser for 2000,- Hihi :) Blir så fornøyd når vi gjør gode kjøp :D
Fin vogn til begge kjønn! Elsker og å gjere gode kjøp:D

Vi har stort sett solgt alt av utstyr etter førstemann, da vi bodde ganske trangt de første årene. Så vi må ha det meste.

-Stokke stol.

-Ny vogn (Stokke trailz tror jeg har landet på)

-Stellebord

-seng (kanskje bedside crib?)

-rosarosa vognpose synes jeg er så fine :)

-babybjørn vippestol

-babycall

-Vugge til stua. Her er jeg mer usikker da jeg ikke kan huske at jeg savnet det med første mann, men da bodde vi ganske lite.

Vi har stort sett solgt alt av utstyr etter førstemann, da vi bodde ganske trangt de første årene. Så vi må ha det meste.

-Stokke stol.

-Stellebord

-babybjørn vippestol

-babycall

-Vugge til stua. Her er jeg mer usikker da jeg ikke kan huske at jeg savnet det med første mann, men da bodde vi ganske lite.

Risarosa vognpose selvfølgelig :)

-Stokke stol.

-Stellebord

-babybjørn vippestol

-babycall

Vi hadde vugge på stua, men det ble omtrent ikke brukt. Småen ville bare sove i babynestet i sofaen heeeeelt inntil mammaen sin :D

Back
Topp