Utstyrstråden

Trenger alt, så det blir mye å handle. Vil helst bruke minst mulig, så det blir nok mye brukt. Er også veldig glad i å sy, så noe blir nok hjemmelaget også. Vognpose, babynest, noe klær etc. :)
 
Vi må kjøpe alt:) Skal bestille vogn om noen mnd, kjøpe ny bil med plass til både vogn og bur, og absolutt ALT annet:) Har en strå-himmelseng som jeg brukte når jeg var liten, men det er det eneste jeg har:)

Eneste av annet utstyr vi har funnet er babycall og bilsete:p
Og Leander-vugge til å henge i taket!:) Fritt for hunden, og deilig for baby
 
Last edited:
Her har jeg seng, stellebord og et ny innkjøpt sete :) Trenger vogn ( gleeeder meg ) og masse nye klær ♥ ( trodde vi var ferdige med små etter frøkna ) Voksi pose trengs også, samt skinn og tepper. Babystol til kjøkkenbordet .. sikkert mer også ;)

Å hvor jeg gleder meg til å begynne å handle igjen :)
 
Har vel egentlig det meste,men har lyst på ny vogn(har bare 4)en til tripp trapp stol(storebror bruker den andre og kommer nok til å gjøre det noen år...),baby Bjørn vippestol,bæresele(noen anbefalinger?)og klær hvis det blir jente...
 
Ja det skikkelig klør i fingrene etter å begynne handle inn ting :) vi fant ett babyteppe i bomull på salg igår som var veldig fint og kan passe til både jente og gutt. Da kunne vi ikke gå från butikken uten det ;) så nå har vi en ting hjemme å ta frem å se på ibland. tipper vi begynner kjøpe in ting om ca en måned :) må ha nesten allt, utenom det vi får arve.
 
Vi har en del, men det må kjøpes vogn, bilstol, madrass, bæresele, bilstolpose, klea (har litt jente klea, så får se om vi får bruk for det)

jente 2010 ♥♥
nr 2 kommer i september 2014 ♥♥
 
Jeg har ingen ting fra tidligere! Så må skaffe alt :cool: Kjøper vel noe nytt, kanskje man får låne noe og så går det jo an å kjøpe noe brukt... Vet noen om det finnes en liste over ting man må ha? Er så mange lister over mye forskjellig, men ser for meg at noen ting som f.eks. vogn og seng er viktigere enn andre?
 
Selvom vi har en på 1,5 fra tidligere trenger vi endel ting.

- Bagvogn. Solgte Emmaljunga City Cross da vi ikke var fornøyd med sportsdelen.
- Søskenvogn (?) Eller holder det evt. med søskenbrett?
- Ny seng (enten til babyen som kommer, eller lillejenta)
- Stelleveske. Solgte den med barnevognen.
- Klær str. 50-56. Ga bort alt til noen som trengte.
- Ny vippestol. Vi kjøpte brukt sist, og den ble virkelig utslitt i fjæringen.
- Alt av klær om det blir gutt
- En skikkelig sengekant

Ellers har jeg også lyst på en Quinny Zapp Extra, siden vi sannsynligvis kommer til å kjøpe elbil, og trenger noe som tar liten plass i bagasjerommet. Men tre vogner er vel kanskje litt i overkant :p
Og hvis leiligheten ikke er klar (vi pusser opp deler av huset) til fødsel trenger vi nok en slik "bedside crib", siden vi bare har ett soverom pr. nå.
 
Her blir det nok ikke kjøpt så veldig mye nytt. Jeg har tatt vare på det meste fra førstemann... Men vi trenger sprinkelseng og madrass, bilstol og stelleveske. Ny babycall står også på ønskelista, da batteriene er veldig slitne på de jeg har, men vi får se...

Har en del nøytrale klær i de minste størrelsene, men blir raskt guttete, så kan hende det blir litt klær også om d blir jente.... Men der kan vi nok arve en del og får sikkert litt i gaver, så blir nok ikke så mye i starten i alle fall...
 
Har tatt vare på eller lånt ut det meste etter vår jente. Det vi trenger å kjøpe er bilstol, tripp trapp stol. Hvis vi får jente har jeg mye klær, blir det gutt må jeg nok ut i butikken å kjøpe. Ellers så har jeg en svigerinne som jeg kan arve litt klær av :)
 
Vi trenger alt. Gleder oss til vi kan begynne å handle inn litt :) Sitter å ser litt på forskjellige vogner nå. Så spent :)
 
Vi trenger alt. Gleder oss til vi kan begynne å handle inn litt :) Sitter å ser litt på forskjellige vogner nå. Så spent :)

Har og sett masse på vogner ;) føler jeg sett allt nå :p må bare prøvekjøre litt og bestemme oss før noe :)

Så må vi se om det blir brukt eller ny :) dette er såååå gøy :)
 
Har og sett masse på vogner ;) føler jeg sett allt nå :p må bare prøvekjøre litt og bestemme oss før noe :)

Så må vi se om det blir brukt eller ny :) dette er såååå gøy :)

Ja det koster. Men siden dette er vårt første barn har Jeg bestemt at vi skal kjøpe ny. Selv om det virker helt tåpelig siden det er så mange fine brukte vogner til salgs for halv pris
 
Ja det koster. Men siden dette er vårt første barn har Jeg bestemt at vi skal kjøpe ny. Selv om det virker helt tåpelig siden det er så mange fine brukte vogner til salgs for halv pris

Blir mest sannsynlig ny før oss og, hvis vi ikke finner en så godt som ny på finn avisen modellen vi bestemmer oss før :) den skal jo holde til mange unger ;) dette er første :)
 
Etter mye frem og tilbake falt vi på Basson vogn!:) noen med erfaring?:) Gleder meg sååå mye til å handle!:)
 
Jeg har ingenting etter gutten min på 6.. Så her skal alt kjøpes! :) Blir en TFK joggster twist som vogn! Gleder meg til jeg kan begynne å kjøpe klær! Det er så koselig!! :D
 
Vi må kjøpe søskenvogn, siden vi får to tette :) (13 mnd i mellom) Så må vi ha en sprinkelseng til m/utstyr, så kanskje litt klær om det blir jente. Ellers har vi det meste tror jeg.. Blir å kjøpe ny bilstol til storebror istedet :)
 
Madrass og uro thats it hehe

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app
 
Jeg har ihvertfall funnet ut at vi skal ha bæresele, mest sannsynlig ergobaby :) kjenner flere som bruker dette flittig!
 
Vi har det vi treng etter frøkna, men har lyst på en ekstra tripp trapp med New born sett. Frøkna skal få køyeseng slik at spinkelsenga blir ledig. Har handla det meste av dyrt yttertøy og sko i nøytrale fargar i tilfelle nestemann vart gut, men litt shopping blir det nok uansett kjønn :)
 
Back
Topp