Utstyrstråden

Ny stelleveske må vi og ha ha. Den forrige endte sine dager med en lekk melkeflaske.
 
Her er det også første barnet,så har ingenting i hus. Arver nok endel av storesøs som er ferdig med produksjon. Første barnebarn til svigers,så blir nok litt bortskjemt derfra. Mamma har spandert seng og litt utstyr på alle barnebarna,så det får nok jeg derfra. Hun er også verdensmester i strikking så varmt tøy er også å forvente. Blir nok en del klesshopping på meg når det nermer seg. Tror også vi kommer til å kjøpe endel brukt...ihvertfall barnevogna.

Sent from my HTC One V using BV Forum mobile app
 
Her har vi det meste fra sist. Men vi trenger bilstol. Også vurderer jeg og bytte ut Baby Björnen med Ergo Baby eller Manduca.
 
Har egentlig alt. Har ikke kvitta meg med noe. :) Men vogna mangler bremser. Har slitt den ganske bra ut.. så blir kanskje ny vogn... og nye klær vist det blir jente.:angel1
 
Har egentlig det meste siden sist.
Skal kjøpe ny seng og stellekommode ihvertfall.
Og strikke nytt babyteppe og hentesett selv <3
 
Trenger vel egentlig ingenting, har jente og gutt fra før, og har spart på alt;)

Kommer nok bare til å kjøpe noe småtterier på slutten, er jo såå koselig med babyting;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har egentlig det meste siden sist.
Skal kjøpe ny seng og stellekommode ihvertfall.
Og strikke nytt babyteppe og hentesett selv <3

Så koselig å strikke hente sett selv :) Det fikk jeg også lyst til :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Ny stelleveske må vi og ha ha. Den forrige endte sine dager med en lekk melkeflaske.

Hehe kjenner til den :D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Har nesten alt her også.. Det eneste vi trenger, er en ny stellematte og madrass til seng og vogn.. Og klær hvis det blir jente.
Ellers har jeg lyst på bæresele og ny bilstol.
Også må vi pusse opp det soverommet babyen skal ha. Men det haster jo ikke enda :p
 
Tror jeg har alt fra sist, bortsett fra klær :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Så koselig å strikke hente sett selv :) Det fikk jeg også lyst til :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ja, det er kjempe kos! Best eller kosligste forberedelsen :)
 
Vi må kjøpe ny vogn, bilstol, stellekommode.. Og få lagt gulv på rommet som lillebabyen skal ha. Og selvfølgelig handle klær :)
 
Her har vi det meste fra sist. Men vi trenger bilstol. Også vurderer jeg og bytte ut Baby Björnen med Ergo Baby eller Manduca.

Det er lurt! Vi brukte manducaen ekstremt mye til snuppa, på fjellet, shopping, flyet, mens jeg laga middag, ferie, til og fra bhgen, You name it! Jeg har en kronisk sykdom som gir mye smerter i rygg og bekken men kunne fint bære snuppa i manducaen (kunne gå med krykker og ha snuppa på ryggen også)...

Vi kjøpte ikke bæremeisen før snuppa var over 2 år og ca 14 kg, da begynte det å bli litt trangt for henne i manducaen!


---—–-
 
Leker med tanken å ikke vite kjønn.. har det meste utstyr etter de to første. Må ha ny babygym, stokke newborn set siden jeg solgte det og søskenvogn ettersom de to største var lengre mellom.. ellers har jeg gitt bort klærne etter vesla, men småen har jeg igjen fra. Men klær blir evnt ikke kjøpt før etter fødsel om det blir en overraskelse.. kjøper ny madrass og flasker, så det er ikke store ting med unntak av vogn. Jeg sikter meg inn på bugaboo donkey ;)

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Mange år siden sist, så trenger det meste.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Trenger alt, men kjenner jeg ikke vil begynne å tenke på det før jeg i hvert fall er over 12 ukers grensa :)
Kanskje vente enda iltt lenger.
 
Har mye fra før, men nesten alt er typiske jenteklær. Så det spørs hva det blir denne gangen, da ;) Har gått gjennom en del av de tynne ullklærne (bodyer og strømpebukser), og de begynner å bli vel flekkete fra tidligere gulpere og transpisere. Så da blir det vel litt sånt.
Ellers tenker jeg at en tripptrappstol med babysete hadde vært veldig praktisk, siden 3-åringen har sittet i stykker vippestolen og vi har fått hund siden sist baby o_O
 
Jeg har det meste, men trenger bilstol, og blir det gutt trenger jeg gutteklær. Ellers så ønsker jeg en bedside crib, denne gangen skal amminga funke! Så da er det jo genialt med en slik seng
 
Må kjøpe ny vogn, ny seng, bilstol. Vi har mye igjen etter storesøster så må gå igjennom hva vi har før jeg vet hva vi trenger. Også må jeg se om det blir gutt eller jente, blir det gutt er det aktuelt med enda flere nye ting:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Siden det er første så må jo alt kjøpes. Men jeg tenker å ta en kombinert ferie/babyshoppingstur til Sverige i juli, da er det 2 mnd igjen til termin.

Ser for meg
- Babybay
- Vanlig seng
- Grind
- Vogn/stelleveske og diverse varmt til vogna
- Bilstol, kanskje pose
- Stellebord
- Vippestol (babybjørn eller stokke, anbefalinger?)
- Manduca bæresele
- Bæresjal (anbefalinger?)
- Babygym
- Klær, tror det holder med 8-10 bodyer, noen strømpebukser og sokker og litt ulltøy til å ha ytterst
- Noen tåteflasker og sterilisator. vem vet om jeg klarer å amme, og noen ganger må pappan ta seg av mini også hvis jeg må ut.
- Pumpe. Kjekt å ha
- Badekar. Ikea eller Tummy tub?
- Tøybleier? Vurderes!

Sååååååååååååååååååå får jeg se hva jeg har glemt og hva jeg trenger. Alt av tips mottas med takk :D
 
Back
Topp