Utstyrstråd !!

Hihi enig! Skriver liste ut fra denne tråden jeg nå! Ser ut til at det ikke blir lekegrind ihvertfall :) tror ikke jeg tørr handle før etter 12 uker. Selv om jeg har veldig lyst :)

Lekegrind er årsktisk å ha hvis en har hund eller katt :)
Vi har det å skal bruke den sånn at jeg trygt ka gå ifra lillegullet selv om hunden er i samme rom :)

Jeg kan anbefale den på det varmeste. Har brukt den masse til vesla, og kommer til å bruke den masse til nye knøttet også ^^,
Da tror jeg iallefall det valget er bestemt :) er bagdelen og fin å bruke? God plass til posen på vinteren?

Den forrige posten min var jo bare litt kjapp, men det er faktisk en del ting vi trenger.

- ny bilstol
- ny vogn
- madrass til senga og kanskje eventuelt nytt soveskinn da det forrige ble veldig flatt og tovete og ekkelt
- trappegrind
- Noe klær, og spesielt om vi får gutt trenger vi vel klær
- kommode til å ha klærne i (orker ikke stellekommode, vi steller på gulvet, så slipper vi tenke på eventuell rulling).
- og så vil jeg ha en sånn fantastisk gravidpute som kan berge sovingen min denne gangen!

Da tror jeg iallefall det valget er bestemt :) er bagdelen og fin å bruke? God plass til posen på vinteren?
Vi har ikke hatt bagdel til vår - kjøpte den når vesla var så stor at det ikke var behov for det. Men blir overrasket om den er dårlig, siden resten av vognen er så genial :D

Takk for gode tips! Jeg er førstegangsgravid og har derfor ingen erfaring med hva som trengs eller ikke. Kjekt med mange meninger!
En ting man tydeligvis ikke trenger er lekegrind(hvertfall når vi verken har dyr eller andre barn):-)

Vi har en bilstol kjøpt i 2010-2011. Er det ikke sånn at etter noen år så er det krav om å bytte den ut med tanke på alder?
Nei den er godt innafor :) de anbefaler bare ikke å kjøpe brukte bilstoler som er over 5 år. Så lenge dere har hatt den en stund selv så vet dere jo hva den har blitt utsatt for :)

Kan skrive under på denne jeg :)
Jeg har også lyst på en ordentlig vogn som tar liten plass i bilen, en type baby jogger med 3 hjul. Babygym matte (tykk treningsmatte).
Ellers har jeg vel det meste fra nr 1. Ergo baby seler har jeg også lyst å prøve ut da vi er mye ute, og jeg liker å gå i fjellet. Noen som har god erfaring med det?

Ergo baby sele er gull verdt. Hadde kolikk barn sist og den ble mye brukt inne og slik at eg fikk laget middag og tatt litt husarbeid :-) Min sønn elsket å være i selen, la seg til å sove med en gang :-)

Skal ikke ha lekegrind og heller ikke bleiebøtte. Bæsjebleiene (minus nyfødt) MÅ ut, de stinker samme hvor bra bøtta er.

Angående babynest har jeg også lest dette med at det kan bli tett rundt hodet til barnet, slik at o2-konsentrasjonen blir lavere. Jeg tenker på krybbedød, og blir skeptisk. Tviler på at vi skal ha dette.

Jeg syns det var utrolig kjekt med lekegrind. Hadde to tette barn så da fikk de leke litt alene mens den andre fikk kos. Pluss lekegrinden jeg hadde kunne justeres i høyde.
Baby Bjørn sele kjekt selv om en kan få litt vondt i ryggen om en bruker den lenge.

Amme pute syns jeg var helt forferdelig og brukte den aldri.

Back
Topp