Utstyrstråd !!

Bleiebøtte er egentlig det eneste vi ikke fikk bruk for.
Neste gang skal jeg investere i en skikkelig god gravid/ammepute, og en sånn "plastdings" som babyen kan ligge på i badebalja.

Tripp trapp stol med newbornsete er nok noe av det mest geniale vi kjøpte.
:)

Hmm..jeg har hørt at babynest ikke er så bra, siden babyen ofte ligger med hodet på siden og at den da ikke får nokk luft fordi at sidene på babyneste er så høy og tett..men jeg vet ikke. Noen her som har hørt noe om det? :) jeg vil jo gjerne ha babynest, men blir litt usikker :p

Babynest er fint å ha når babyen sover i stua på dagen f.eks, for da følger man jo med, men om natten bør babyen kun ha dyne/teppe/sovepose, og ikke noe annet i sengen. :)

Alle babyer er forskjellige, så det kan godt være at du får bruk for ting du ikke fikk bruk for med forrige mann, og vice versa.
Vi kommer ikke til å kaste noe som helst, og vi kan nok komme til å kjøpe ting vi ikke trengte forrige gang.
Det vet man aldri. :)

Skal kjøpe meg en ny ammepute. Har en nå, men vil ha en myk en. Trenger også vippestol. Og klær blir det sikkert noen innkjøp av :p
Sikkert noe mer vi trenger også.
Har endel fra guttungen som seng, bilstol, vogn og leker.

Utrolig kjekt med en slik tråd! Jeg har ikke barn fra før og aaaner jo ikke hva som trengs og ikke. Veldig greit med litt pekepinner ;) Her må jo alt kjøpes inn så det blir nok å handle inn litt og litt for å ha råd. Men hvor tidlig skal man tørre å handle inn? 12 uker skal jo være "trygt" men burde vi vente lenger?

Utrolig kjekt med en slik tråd! Jeg har ikke barn fra før og aaaner jo ikke hva som trengs og ikke. Veldig greit med litt pekepinner ;) Her må jo alt kjøpes inn så det blir nok å handle inn litt og litt for å ha råd. Men hvor tidlig skal man tørre å handle inn? 12 uker skal jo være "trygt" men burde vi vente lenger?

Hihi enig! Skriver liste ut fra denne tråden jeg nå! Ser ut til at det ikke blir lekegrind ihvertfall :) tror ikke jeg tørr handle før etter 12 uker. Selv om jeg har veldig lyst :)

Hihi enig! Skriver liste ut fra denne tråden jeg nå! Ser ut til at det ikke blir lekegrind ihvertfall :) tror ikke jeg tørr handle før etter 12 uker. Selv om jeg har veldig lyst :)

Jeg og begynte på liste nå. Tenker at om det ikke går denne gangen skal vi jo fortsette å prøve så den lista får evt bare stå litt lenger på vent :p Men innhandling skjer nok fra uke 12 så fram til at alt ser bra ut da selvfølgelig :)

Her har jeg tatt vare på det meste fra storebror som snart er to år. Han er også vinterbarn og jeg kunne Ikke klart meg uten bilstolpose, den er gull verdt, så det anbefaler jeg dere å kjøpe, ikke så gale pris heller :D
Pga nattamming er jeg ute etter en smart løsning mtp. amming i sengen om natta, har hørt folk som har hatt baby liggende i babynest om natten i sengen sin, noen andre som har gjort det?
Vurderer egentlig en bedside crib men er veldig usikker på hva som er best :)

Kan jo ramse opp hva jeg har fra sist :)

- babynest
- babybjørn vippestol
- god gammaldags vugge
- babygym
- babybjørn one bæresele og en ergobaby orginal
- ammepute
- elektrisk brystpumpe og manuel
- to stellekomoder
- badekar på stativ
- simo og TFK barnevogn begge ned bag
- retro simo vogn fra 80 tallet

Sikkert noe jeg har glemt, men da var det sikkert ikke flittig i bruk :)

Så det vi MÅ ha er ny babybilstol, for den solgte vi.
Ellers har jeg jo nevnt over at vugge til å henge i taket eller hengekøye, samt bedside crib står på ønskelista :)
Så er jo spørsmålet om vi må ha søskenvogn, da småen bare er 2 år da babyen blir født.

Vi handla ikke noe før etter oul forrige gang, og det blir nok det samme nå :) men om jeg kom over supergode tilbud på ting jeg visste vi skulle ha uansett, sånn som bilstol og vogn, så kjøpte jeg det ;)

Jeg skal ha ammepute, bedside crib og babynest.

Ting jeg hadde med første som jeg IKKE skal ha denne gangen er vippestol og smokker. Det ble aldri brukt.

Kan skrive under på denne jeg :)
Jeg har også lyst på en ordentlig vogn som tar liten plass i bilen, en type baby jogger med 3 hjul. Babygym matte (tykk treningsmatte).
Ellers har jeg vel det meste fra nr 1. Ergo baby seler har jeg også lyst å prøve ut da vi er mye ute, og jeg liker å gå i fjellet. Noen som har god erfaring med det?

Vi handla ikke noe før etter oul forrige gang, og det blir nok det samme nå :) men om jeg kom over supergode tilbud på ting jeg visste vi skulle ha uansett, sånn som bilstol og vogn, så kjøpte jeg det ;)

Det er jo veldig lurt å handle på tilbud på sånt. Koster jo sykt mye :o Har mange besteforeldre til den lille så håper på at vi kanskje får litt hjelp slik at vi ikke blakker oss helt :p

Oj! Æ har ikke engang bynt å tenk på kass utstyr æ skal ha eller ikke... Å æ som trudde æ va sån høvelig mentalt forberedt sjønna jo d når æ les hær inne at æ e en amatør :D

Oj! Æ har ikke engang bynt å tenk på kass utstyr æ skal ha eller ikke... Å æ som trudde æ va sån høvelig mentalt forberedt sjønna jo d når æ les hær inne at æ e en amatør :D
Haha, man blir bare veldig ivrig på å gjøre alt mulig annet når man egentlig skal lese til eksamen :p

Leke grind er veldig greit med barn nummer to. De jeg sitter barnevakt for bruker det, da yngstemann stjeler lekene til elste mann og for at elste mann skal få leke i fred. Også et greit sted å sette en av dem hvis du plutselig må skifte bleie. (mamma brukte også bare leke grinnen for at jeg skulle få leke i fred)

Håper å kjøpe inn ting etterhvert PG fordele utgiftene litt. Kanskje ønske oss litt ting til jul.

Men av ting jeg vet vi skal utenom det essensielle som vogn og bilstol osv. Så ønsker jeg meg en bedside crib, en god ammepute og vippestol.

Tenkte å spørre mamma om å lage babynest.

Kan skrive under på denne jeg :)
Jeg har også lyst på en ordentlig vogn som tar liten plass i bilen, en type baby jogger med 3 hjul. Babygym matte (tykk treningsmatte).
Ellers har jeg vel det meste fra nr 1. Ergo baby seler har jeg også lyst å prøve ut da vi er mye ute, og jeg liker å gå i fjellet. Noen som har god erfaring med det?
Vi har baby jogger city elite, og den er helt genial! Tar nesten ingen plass, og lekende lett å legge sammen ^^,

Her har jeg tatt vare på det meste fra storebror som snart er to år. Han er også vinterbarn og jeg kunne Ikke klart meg uten bilstolpose, den er gull verdt, så det anbefaler jeg dere å kjøpe, ikke så gale pris heller :D
Pga nattamming er jeg ute etter en smart løsning mtp. amming i sengen om natta, har hørt folk som har hatt baby liggende i babynest om natten i sengen sin, noen andre som har gjort det?
Vurderer egentlig en bedside crib men er veldig usikker på hva som er best :)

Jeg hadde tulla i senga i nest. Slengte puppen over i nestet når hun våknet :)

Jeg hadde tulla i senga i nest. Slengte puppen over i nestet når hun våknet :)
Takk for svar, og kjekt å høre at det har fungert for andre :)
Sist gang hadde vi han bare rett opp i sengen med oss, men det resulterte i at vi sov veldig dårlig når han lå der :p

Back
Topp