Utstyrstråd !!

Steinbukken'90

Forelsket i forumet
Hvilket utstyr skal dere helt sikkert ha, og hva skal dere absolutt IKKE ha?

Vi skal ha babynest denne gangen! De var ikke kommet når storebror ble født, og jeg ser absolutt verdien i den! :D

Hva vi ikke skal ha er jeg usikker på, var egentlig ingentingg vi ikke brukte forrige gang :p utenom ammepute, det skal jeg ikke ha..

Får jeg spørre hvorfor du ikke skal ha ammepute?
Uten det hadde jeg dødd! :P

Ammepute har jeg, og vil nok bruke den mens babyen er liten.

Lekegrind tror jeg ikke vi trenger denne gangen heller.

Bedside crib vil jeg ha denne gangen, å helst vugge til å henge i taket i stua ol.

Vi har jo det meste etter første, så tror ikke det er så mye vi ikke skal ha :P

Jeg vil ha bedside crib, vugge til å henge i taket og en lettere vogn denne gangen. Lekegrinda brukte vi minimalt, så den "forkaster" jeg denne runden:)

Kommer til å investere i babynest (hadde sammenrulla tepper som pølse rundt baby sist), lekegrind om det er plass i det nye huset...
Skal og investere i en babybjørn Vippestol

For uten det så har vi vel det meste etter minstejenta på 3år... Men nesten alt er rosa og har vært på utlån de siste to årene, så ikke sikkert alt er like helt og pent lengre...

Er det noe jeg må ha denne runden som jeg ikke hadde sist er det: vippestol, ammepute (hvis jeg skal amme, har ikke helt bestemt meg enda. Men var et mareritt med frøkna)

Noe vi ikke trenger denne runden er lekegrind

Ellers har vi så og si alt etter første runde men er nok noe som ikke er like fint lengre og må byttes ut :P

Så bra tråd!
Jeg tar notater :D

Jeg har en mor som er veldig flink med håndarbeid, lurer på om hun skal få lov til å sy babynest :) Det tror jeg hun hadde syntes hadde vært koselig. Har snoka litt, og liker lilleverden sine

Jeg skal ha ammepute, bedside crib og babynest.

Ting jeg hadde med første som jeg IKKE skal ha denne gangen er vippestol og smokker. Det ble aldri brukt.

Jeg skal få tak i meg et kort sjal, og muligens ei ringslynge. Bør ha en liten vogn til bilen, men tenker den kjøpes brukt, siden vi har den like fine Emmaljungaen enda.

Har en på 7 mnd., så vi har nok stort sett det vi trenger. Trenger litt mer ull i små størrelser, og vurderer å skaffe en annen ammepute, for jeg liker ikke den jeg har.

De tingene jeg har hatt mest bruk for/glede av med første, er bæretøy (sjal og sele), dobbel elektrisk brystpumpe frem til amminga kom skikkelig i gang, bedside crib og tripptrapp-stolen med tilbehør. Lekegrinda derimot blir stort sett bare brukt til å samle rot. :-P

Vi har mye etter første men skal ha ny seng og en vugge eller kurv som lille kan sove i, i stua. Ellers ble ikke bæreselen brukt i det hele tatt sist så ønsker å prøve sjal denne gangen .

Skal ikke ha lekegrind. Hadde ammepute sist som jeg ikke brukte, men tror jeg skal kjøpe det likevel bare for å kunne bruke den i senga siste tiden før fødsel. Veldig god å ha mellom bena :-)

Denne gangen skal vi ihvertfall ha bedside crib, og en god bæremeis når vi skal ut på tur. Hadde bæresele den første tiden sist men kunne godt tenkt meg å prøve sjal denne gangen :-)

Lekegrinda ble aldri brukt til gutten vår, så den blir heller ikke brukt nå.
Brukte babynest lite med første, men det angret jeg litt på så den blir brukt tror jeg..
Kommer til å kjøpe bilstolpose, siden vi får vinterbaby. Det hadde jeg ikke til første, for han var sommerbaby.
Eller bruker jeg nok det meste fra første :)

Hmm..jeg har hørt at babynest ikke er så bra, siden babyen ofte ligger med hodet på siden og at den da ikke får nokk luft fordi at sidene på babyneste er så høy og tett..men jeg vet ikke. Noen her som har hørt noe om det? :-) jeg vil jo gjerne ha babynest, men blir litt usikker :p

Jeg skal ha sjal denne gangen og så må vi kjøpe ny matte å ha på gulvet, den ble så godt brukt at vi kastet den :) Ellers brukte vi ikke lekegrind sist og ser ikke at det skal bli noe behov denne gangen heller :) Vippestol var unødvendig for oss da den nesten ikke ble brukt :)

Tips til vinterbaby er bilstolpose! Den var gull verdt! :)

Back
Topp