Utstyrstips og anbefalinger

Noen som har brukt/ har erfaring med Najell sleep carrier? Det er en babybag/nest som en kan ha i vogna og også bære med sei rundt i huset/på besk osv. ser så lunt å deilig ut, og bare det å ikke måtte vekke baby på besøk eller hjemme når de er helt små.
Har ingen erfaring med den, men synes også den ser veldig smart ut.
 
Noen som vet hvorfor Stokke Trailz ble tatt ut av produksjon? Den ble vel erstattet med Stokke Xplory (?), men jeg synes ikke den vogna virker noe god. Virker som alle elsker Stokke Trailz :bag:
 
Har noen tips til senger? Lurer på en sånn bedside crib, men har null erfaring med merker/typer :confused004
 
Har noen tips til senger? Lurer på en sånn bedside crib, men har null erfaring med merker/typer :confused004
Har ingen erfaring, men har sett meg ut Yngri på Finn da den kan pakkes og tas med. Vi vet vi skal reise til familie i jula, så tenkte det var praktisk for oss :) Hvis ikke hadde jeg sikkert gått for en sprinkelseng-type.
 
Har noen tips til senger? Lurer på en sånn bedside crib, men har null erfaring med merker/typer :confused004

Vi har sånn hvit spinkel-type, vet ikke merket fordi vi arvet den, men kan tenke meg det er troll eller noe sånn. Funka veldig greit for oss, baby sov stort sett i den, med noen perioder der vi samsov litt i tillegg.
 
Vi har Tova fra Yngri og fornøyd med den som bedside, kommer til å bruke den når lillesøster kommer. Eneste er at den er ganske tung og tar stor plass når den pakkes ned. Så vi endte opp med å kun bruke den hjemme. Kjøpte heller to reisesenger på finn som står hos hver sin besteforeldre - veldig greit å slippe å dra med seg seng hver gang man reiser på besøk!
Når det kommer til sprinkelseng har vi god erfaring med de hvor man kan ta av den ene siden, som Sundvik fra Ikea. Da slipper man å kjøpe ny seng når de begynner å skal klatre over sprinklene!
 
Jeg ville droppet bedside og bare kjøpt en sprinkelseng som man kan ta med den ene siden på og festen den inntil senga. Så sparer man seg for en seng som man uansett bare bruker noen få måneder :)
 
Dere som anbefaler sprinkelseng fremfor bedside crib - jeg ser noen sprinkelsenger kan heves, men kan disse heves like høyt som bedside crib’ene? Senga vår er 65 cm høy, og ville gjerne hatt baby på samme høyde som vår seng, så det blir lettere å flytte til/fra puppen (spesielt mtp ks).
 
Dere som anbefaler sprinkelseng fremfor bedside crib - jeg ser noen sprinkelsenger kan heves, men kan disse heves like høyt som bedside crib’ene? Senga vår er 65 cm høy, og ville gjerne hatt baby på samme høyde som vår seng, så det blir lettere å flytte til/fra puppen (spesielt mtp ks).
Da tror jeg nesten du må bare sjekke den enkelte sprinkelseng. Den vi har (fra IKEA) blir nesten like høy som senga vår- kanskje 5 cm forskjell, og det er godt nok for meg :)
 
Dere som anbefaler sprinkelseng fremfor bedside crib - jeg ser noen sprinkelsenger kan heves, men kan disse heves like høyt som bedside crib’ene? Senga vår er 65 cm høy, og ville gjerne hatt baby på samme høyde som vår seng, så det blir lettere å flytte til/fra puppen (spesielt mtp ks).
Sniker!
Vi laget ekstra hull på vår fra IKEA. Vi har ganske høy seng!
 
Dere som anbefaler sprinkelseng fremfor bedside crib - jeg ser noen sprinkelsenger kan heves, men kan disse heves like høyt som bedside crib’ene? Senga vår er 65 cm høy, og ville gjerne hatt baby på samme høyde som vår seng, så det blir lettere å flytte til/fra puppen (spesielt mtp ks).
Vi har bygd opp med klosser/planker under sprinkelsenga for å få den til å passe med vår seng. Funker fint :happy:
 
Ang sprinkelseng. Jeg har den jeg brukte da jeg var liten. I senere tid tror jeg det muligens har kommet regler på at spriklene skal være hakket tettere enn de var på slutten av 80tallet (selv om en vanlig nyfødt ALDRI kan sette fast hodet sitt der). Men altså fy fader hvor jeg har forbanna meg med barn 1 og 2 over å ikke kunne ta hånden inn gjennom sprinklene når vi har vært på ferie hos svigerforeldre som har nymotens seng. Det å måtte reise seg og stå og henge over senga for å trøste ungen, når man egentlig bare hadde trengt å ta en hånd gjennom sprinklene er så utrolig irriterende. :banghead:

Så om det finnes senger hvor man fortsatt får armen gjennom uten å miste blodomløpet så hadde jeg valgt det ved nykjøp. (Er normalvektig så har ikke svære armer altså :hilarious:)

Når de er nyfødte er det jo ikke et problem da man gjerne har sengen inntil uten å ha kant imellom.. men bare nevner det så kanskje noen sjeler her spares for unødvendig frustrasjon :wacky: :hilarious:
 
Ang sprinkelseng. Jeg har den jeg brukte da jeg var liten. I senere tid tror jeg det muligens har kommet regler på at spriklene skal være hakket tettere enn de var på slutten av 80tallet (selv om en vanlig nyfødt ALDRI kan sette fast hodet sitt der). Men altså fy fader hvor jeg har forbanna meg med barn 1 og 2 over å ikke kunne ta hånden inn gjennom sprinklene når vi har vært på ferie hos svigerforeldre som har nymotens seng. Det å måtte reise seg og stå og henge over senga for å trøste ungen, når man egentlig bare hadde trengt å ta en hånd gjennom sprinklene er så utrolig irriterende. :banghead:

Så om det finnes senger hvor man fortsatt får armen gjennom uten å miste blodomløpet så hadde jeg valgt det ved nykjøp. (Er normalvektig så har ikke svære armer altså :hilarious:)

Når de er nyfødte er det jo ikke et problem da man gjerne har sengen inntil uten å ha kant imellom.. men bare nevner det så kanskje noen sjeler her spares for unødvendig frustrasjon :wacky: :hilarious:

Vi har Sundvik fra IKEA og der får jeg armene ganske greit inn. Har sittet/ligget mye på gulvet ved siden av med armen inn :hilarious:
 
Hei:)
Noen som har noen babycall anbefalinger? Jeg ønsker en babycall som man kan se babyen, og at det er en egen skjerm (altså ikke en app på mobilen). Jeg søkte på babycall test 2023 og da kom denne bra ut, noen som kjenner til den? :happy:

 
Hei:)
Noen som har noen babycall anbefalinger? Jeg ønsker en babycall som man kan se babyen, og at det er en egen skjerm (altså ikke en app på mobilen). Jeg søkte på babycall test 2023 og da kom denne bra ut, noen som kjenner til den? :happy:

Vi har en fra motorola vi er fornøyde med fra nr 1! Finner den ikke igjen nå, kjøpte den i 2020 til rundt 1000kr. Den kan snus 340-350° vil jeg si, og vi ser ganske godt på den :) Den justerer seg også etter mengden lys. Det eneste jeg savner er at den ikke zoomer slik som jeg kunne tenkt meg, men har to innstillinger bare:bored: Kameraet må alltid være koblet på strøm, men ikke foreldreenheten. Og den trenger ikke internett!
 
Har fått en babygym fra en nabo, men på vaskeanvisningen står det at den kun kan maskinvaskes i kaldt vann. Jeg blir skeptisk til å bruke den da, for bakterier vil vel ikke dø av det? Hadde dere brukt den, eller bør jeg kjøpe ny?
 
Har fått en babygym fra en nabo, men på vaskeanvisningen står det at den kun kan maskinvaskes i kaldt vann. Jeg blir skeptisk til å bruke den da, for bakterier vil vel ikke dø av det? Hadde dere brukt den, eller bør jeg kjøpe ny?
Jeg ville prøvd å vaske den på varmere vann, og hvis den mot formodentlig blir ødelagt- kjøpe en ny. Min erfaring er at masse ting lar seg vaske mye varmere/hardere enn det står på anvisningen. Jeg vasker for eks vanlig barneklær i bomull på 60 ved behov (oppkast, avføring osv.) og det er veldig sjeldent at noe blir ødelagt.
 
Back
Topp