Utstyrstips og anbefalinger

FruPanda

Blir kjent med forumet
Dette blir mitt første barn, så det er mye som skal kjøpes inn. Selv om det er litt tidlig å starte å handle, så tenkte vi det kanskje var lurt å spare litt penger hvis det kommer noen gode salg i januar.

Men siden dette er første gang for oss, så vet vi jo egentlig ikke hva som er verdt å kjøpe :laughing002 Kanskje vi kan bruke denne tråden på å dele gode tilbud på ting man faktisk trenger:Heartred

Nå var det ikke heeelt det du spurte etter, men vil anbefale å kjøpe klespakker og utstyr på finn (eller liknende). Sparer myyye penger på det og mesteparten er lite og pent brukt :happy:

Sier fra hvis jeg også kommer over noen gode tilbud på ordinære butikker. :D

Nå var det ikke heeelt det du spurte etter, men vil anbefale å kjøpe klespakker og utstyr på finn (eller liknende). Sparer myyye penger på det og mesteparten er lite og pent brukt :happy:

Sier fra hvis jeg også kommer over noen gode tilbud på ordinære butikker. :D
Ja! Det er også veldig lurt! Kanskje vi kan bruke dette som en generell babyting-anbefalinger-tråd? Hvilke merker det er verdt å kjøpe? Hvilke ting man ikke burde kjøpe billige-versjoner av, og hva det holder med billig-versjoner av :love017

Vi har mye siden vi har både gutt og jente fra før. Men etter yngste skreik kontinuerlig solgte jeg babybjørn vippestolen, tripptrapp newborn seat og babygymmen. Vi skulle jo IKKE ha flere barn :wacky: Dette er ting jeg må kjøpe på nytt da vi alltid har hatt veldig god nytte av dette.

Ellers vil jeg slå et slag for bbhugme sin store graviditetspute. Kjøp den så tidlig som mulig i svangerskapet og du sparer bekkenet ditt for mye. Den er dyr, men mitt aller beste kjøp.. kasta den nylig ut fra soverommet og yngste er 3,5år :hilarious:

Lur tråd! Har spart på det meste fra første, men litt nytt blir det nok likevel. Har sett meg ut ergobaby embrace bæresele, den virker veldig kjekk den første tiden. Ellers støtter jeg bbhugme, den var helt gull fra ca uke 20! Og til amming var cosyfix ammepute helt suveren, redda ammingen min i alle fall. Den er også litt dyr, men fås kjøpt rimeligere på finn og trekket kan vaskes :)

Lur tråd! Har spart på det meste fra første, men litt nytt blir det nok likevel. Har sett meg ut ergobaby embrace bæresele, den virker veldig kjekk den første tiden. Ellers støtter jeg bbhugme, den var helt gull fra ca uke 20! Og til amming var cosyfix ammepute helt suveren, redda ammingen min i alle fall. Den er også litt dyr, men fås kjøpt rimeligere på finn og trekket kan vaskes :)
Ååh, ja cosyfix! Den solgte jeg også! Fader da :arghh::hilarious: Må skaffe meg den igjen

Jeg har spart på donutringen jeg måtte sitte på i 3 uker etter fødsel da :wtf:

Ting fra forrige gang som var gull verdt:
Cozyfix ammepute (Fikk den ikke før etter noen uker, men burde hatt den fra starten av og spart meg mye styr med diverse sofaputer)

Vippestol (Det eneste stedet bortsett fra på kropp som babyen var fornøyd med å være i en periode)

Mange bomullspysjer med glidelås helt ned til foten (hadde en baby som gulpet ut hele pysjen 6-10 ganger i døgnet, så trengte ikke dyre, fancy klær som tok en evighet å få på- bare en stor haug med lettvinte bonullspysjer som kunne vaskes hvert døgn)

Purelan (redningen for såre brystvorter)

Ammeullgenser (se for eks ammebutikken. En genser i merinoull med ammeåpning- superdigg, brukte den dag og natt)

Hva jeg skal skaffe meg neste gang som jeg ikke hadde:
Bæresele til nyfødt (jeg hadde sjal, men syntes det var for komplisert og føltes utrygt med et nyfødt barn når jeg ikke hadde noen til å vise meg hvordan)

Babyrede (til å ha i senga. Vi hadde bedside crib, men brukte den bare i noen får uker, da det var så mye amming på natta at jeg ble lei av å flytte babyen fram og tilbake)

Ting jeg kunne spart meg:
Pumpe (fikk det aldri til å funke noe særlig, syntes det var enklere å bare amme)

Nyfødtsete til tripptrappstol (ble lite brukt og kun i en veldig kort periode)

Babymatte til gulvet (jeg syntes det var like greit å bare bruke et teppe eller en vanlig treningsmatte)

Masse ‘fine’ ammeklær (brukte nesten bare ullgenseren, eller tilsvarende genser i bomull, med mindre jeg var på ‘finere steder’ og det var ikke så ofte ;) )

Ergobaby embrace er helt fantastisk. Mini bodde i den de første 5 mnd!

Helt enig med bbhugme. Hadde ikke klart meg uten den i forrige svangerskap!

Finn er gull,kjøpte 2 ullbodyer som så helt nye ut til 200kr. Nesten ikke brukt parkdress fra refleks,150kr. Viking vintersko,Ecco vintersko. Alt så nytt ut. Mitt tips er å ikke kjøpe så altfor mye utstyr med en gang,se hva du trenger etter lille har kommet. Vi har feks mye klær vi aldri fikk brukt siden han hadde så mye. Eg går ofte på billigstativene,fant mye billig ull på Cubus nå før jul

Kan være lurt å avvente med å hamstre ull som innerste lag. Våre tålte det ikke, og det er ikke veldig uvanlig :confused:

Ja! Det er også veldig lurt! Kanskje vi kan bruke dette som en generell babyting-anbefalinger-tråd? Hvilke merker det er verdt å kjøpe? Hvilke ting man ikke burde kjøpe billige-versjoner av, og hva det holder med billig-versjoner av :love017

Om du vil endre overskriften til å reflektere tips til babystuff så kan du gjøre det ved å trykke på de tre prikkene :) Hvis ikke gjetter jeg noen plutselig oppretter en tilsvarende tråd og hadde egentlig vært fint å hatt det samla. Helt opp til seg selvfølgelig :happy: :D

Legger ved screenshot av en tråd jeg starta (man kan ikke endre på andre sin så derfor denne)

Screenshot_20230102_204155.jpg

Om du vil endre overskriften til å reflektere tips til babystuff så kan du gjøre det ved å trykke på de tre prikkene :) Hvis ikke gjetter jeg noen plutselig oppretter en tilsvarende tråd og hadde egentlig vært fint å hatt det samla. Helt opp til seg selvfølgelig :happy: :D

Legger ved screenshot av en tråd jeg starta (man kan ikke endre på andre sin så derfor denne)

Vis vedlegget 395926
Åh! Jeg vil gjerne gjøre det, men av en eller annen grunn har ikke jeg den samme knappen som du har? Er det noe jeg overser? Er ikke så dreven på forum. 9051801F-E3FD-4145-AEAB-DA01D6A77996.jpeg

Åh! Jeg vil gjerne gjøre det, men av en eller annen grunn har ikke jeg den samme knappen som du har? Er det noe jeg overser? Er ikke så dreven på forum. Vis vedlegget 395931
Jeg ser du heller ikke har mulighet til å redigere dine egne innlegg. Skal være tre prikker ved siden av "rapporter" også. Det er noe tull med tilgangen til dette for enkelte. Ba om hjelp til å rette dette for deg inne på teknisk. Når du får svar kommer sikkert de 3 prikkene begge plasser :happy:

Jeg ser du heller ikke har mulighet til å redigere dine egne innlegg. Skal være tre prikker ved siden av "rapporter" også. Det er noe tull med tilgangen til dette for enkelte. Ba om hjelp til å rette dette for deg inne på teknisk. Når du får svar kommer sikkert de 3 prikkene begge plasser :happy:
Tusen takk! :love017

Ting fra forrige gang som var gull verdt:
Cozyfix ammepute (Fikk den ikke før etter noen uker, men burde hatt den fra starten av og spart meg mye styr med diverse sofaputer)

Vippestol (Det eneste stedet bortsett fra på kropp som babyen var fornøyd med å være i en periode)

Mange bomullspysjer med glidelås helt ned til foten (hadde en baby som gulpet ut hele pysjen 6-10 ganger i døgnet, så trengte ikke dyre, fancy klær som tok en evighet å få på- bare en stor haug med lettvinte bonullspysjer som kunne vaskes hvert døgn)

Purelan (redningen for såre brystvorter)

Ammeullgenser (se for eks ammebutikken. En genser i merinoull med ammeåpning- superdigg, brukte den dag og natt)

Hva jeg skal skaffe meg neste gang som jeg ikke hadde:
Bæresele til nyfødt (jeg hadde sjal, men syntes det var for komplisert og føltes utrygt med et nyfødt barn når jeg ikke hadde noen til å vise meg hvordan)

Babyrede (til å ha i senga. Vi hadde bedside crib, men brukte den bare i noen får uker, da det var så mye amming på natta at jeg ble lei av å flytte babyen fram og tilbake)

Ting jeg kunne spart meg:
Pumpe (fikk det aldri til å funke noe særlig, syntes det var enklere å bare amme)

Nyfødtsete til tripptrappstol (ble lite brukt og kun i en veldig kort periode)

Babymatte til gulvet (jeg syntes det var like greit å bare bruke et teppe eller en vanlig treningsmatte)

Masse ‘fine’ ammeklær (brukte nesten bare ullgenseren, eller tilsvarende genser i bomull, med mindre jeg var på ‘finere steder’ og det var ikke så ofte ;) )
Takk for masse gode tips ❤️
Ammebutikken ble forresten nedlagt i september/oktober engang…

Vil legge til at babynest og sengekantbeskytter kan øke risikoen for kvelning. Babynest kan brukes når babyen er under tilsyn, og man bør ikke bruke sengekantbeskytter.

Har ikke noe direkte tips om spesielle ting men det er 25% på nesten alt av varer på Barnas hus om man er medlem :wav

Det jeg kommer på i farta som vi har brukt mye:
Babybjørn vippestol, babynest (på dagtid under tilsyn), babygym, cozyfix ammepute, bedside crib, tripp trapp e.l. stol med newborn sete, elektrisk brystpumpe, amme-bh (kanskje avvente brystpumpe før man vet om man faktisk kommer til å amme).
Mannen syntes også det var flott med bæresele (men ryggen min likte ikke det).

Og så klart vogn, bilstol og stellebord da :p

Noen som har brukt/ har erfaring med Najell sleep carrier? Det er en babybag/nest som en kan ha i vogna og også bære med sei rundt i huset/på besk osv. ser så lunt å deilig ut, og bare det å ikke måtte vekke baby på besøk eller hjemme når de er helt små.

Back
Topp