Ting fra forrige gang som var gull verdt:
Cozyfix ammepute (Fikk den ikke før etter noen uker, men burde hatt den fra starten av og spart meg mye styr med diverse sofaputer)
Vippestol (Det eneste stedet bortsett fra på kropp som babyen var fornøyd med å være i en periode)
Mange bomullspysjer med glidelås helt ned til foten (hadde en baby som gulpet ut hele pysjen 6-10 ganger i døgnet, så trengte ikke dyre, fancy klær som tok en evighet å få på- bare en stor haug med lettvinte bonullspysjer som kunne vaskes hvert døgn)
Purelan (redningen for såre brystvorter)
Ammeullgenser (se for eks ammebutikken. En genser i merinoull med ammeåpning- superdigg, brukte den dag og natt)
Hva jeg skal skaffe meg neste gang som jeg ikke hadde:
Bæresele til nyfødt (jeg hadde sjal, men syntes det var for komplisert og føltes utrygt med et nyfødt barn når jeg ikke hadde noen til å vise meg hvordan)
Babyrede (til å ha i senga. Vi hadde bedside crib, men brukte den bare i noen får uker, da det var så mye amming på natta at jeg ble lei av å flytte babyen fram og tilbake)
Ting jeg kunne spart meg:
Pumpe (fikk det aldri til å funke noe særlig, syntes det var enklere å bare amme)
Nyfødtsete til tripptrappstol (ble lite brukt og kun i en veldig kort periode)
Babymatte til gulvet (jeg syntes det var like greit å bare bruke et teppe eller en vanlig treningsmatte)
Masse ‘fine’ ammeklær (brukte nesten bare ullgenseren, eller tilsvarende genser i bomull, med mindre jeg var på ‘finere steder’ og det var ikke så ofte

)