Utstyrssnakk

Sniker fra desember. Dere som har barn fra før, hva skal dere kjøpe denne gangen som ikke ble kjøpt sist? Her tenker jeg kanskje:

-En god bæresele (enkel å ta i bruk)
-Bag/nest til å ha i vogn for å flytte over baby når man skal inn og ut

Og HVORFOR solgte jeg bbhugme-puta mi? Tenkte vel det var lettjente penger, men angrer sånn nå :laughing002 må jo kjøpe en ny.

Sniker fra desember. Dere som har barn fra før, hva skal dere kjøpe denne gangen som ikke ble kjøpt sist? Her tenker jeg kanskje:

Og HVORFOR solgte jeg bbhugme-puta mi? Tenkte vel det var lettjente penger, men angrer sånn nå :laughing002 må jo kjøpe en ny.
Skal bærbar nest denne gangen. Følte ikke behovet forrige gang men storebror er 2 år når baby blir født og kan se for meg at det kan være greit å kunne frakte med meg babyen når jeg følger etter storebror :p ellers skal ikke vi kjøpe noe mer annet enn vogn siden vi solgte den forrige

Akkurat samme som deg :laughing002 Tenker å kjøpe sånn Voksi Carry Me-bag (hadde Najell sleep carrier til nr. 2, og det funka kjempebra! Angrer på at jeg solgte det!) og en god bæresele eller ferdigknyttet sjal. Har en bæresele som funker bra for eldre babyer, men syns ikke den er så praktisk for nyfødt. Og med to unger så blir det nok praktisk å kunne bære babyen enkelt.
Har også solgt bbhugme, så må nok kjøpe en sånn en igjen. Har ammeputa, men den blir for liten når magen blir større.
Vurderer også søskenvogn siden nr. 2 ikke er 2 engang når den babyen kommer.
Vippestol!! Den har jeg også solgt.. men den var veldig praktisk når nr. 2 vokste ut av sleep carrieren.

Kommer nok ikke til å kjøpe så mye mer enn vogn før fødsel. Samtidig blir det dyrt å kjøpe alt etterpå.
Meeeen med treåringen hadde jeg moonboon, vugge, sprinkelseng, bedside, babynest, fult av flasker og sutter, vippestol, babyseat til tripp trapp.

Fikk brukt for ingen av de. Treåringen har ikke sovet en natt i sprinkelsenga. Han brukte baggen til vogna to ganger og da hyla han konstant.

Det jeg fikk mye brukt for var bæresele, bæresjal og yogaball. :hilarious:

Kommer nok ikke til å kjøpe så mye mer enn vogn før fødsel. Samtidig blir det dyrt å kjøpe alt etterpå.
Meeeen med treåringen hadde jeg moonboon, vugge, sprinkelseng, bedside, babynest, fult av flasker og sutter, vippestol, babyseat til tripp trapp.

Fikk brukt for ingen av de. Treåringen har ikke sovet en natt i sprinkelsenga. Han brukte baggen til vogna to ganger og da hyla han konstant.

Det jeg fikk mye brukt for var bæresele, bæresjal og yogaball. :hilarious:
Ikke sant, man vet jo ikke om det er en baby som vil være mye nær i lang tid, eller som kan like å sove alene. Har jo tenkt på moon boon, men måtte evt. bli leie først for å se. Har vugge, men blir jo noe annet med soving denne gangen med en 3-åring løpende rundt!

Bærbar nest så jeg slipper bære vognbaggen opp 3 etasjer.
God vogn med god kjørekomfort, sist måtte jeg ta hensyn til plass i bilen og endte med fox5, ikke den beste kjørekomforten når man triller mye på grusvei og triller noen timer hver dag.
Skal kjøpe meg et eller to til ekstra bæresjal som er håndvevd, men har noen liggende fra før da.

Bærbar nest så jeg slipper bære vognbaggen opp 3 etasjer.
God vogn med god kjørekomfort, sist måtte jeg ta hensyn til plass i bilen og endte med fox5, ikke den beste kjørekomforten når man triller mye på grusvei og triller noen timer hver dag.
Skal kjøpe meg et eller to til ekstra bæresjal som er håndvevd, men har noen liggende fra før da.
Liker den kommentaren, «har noen liggende fra før» :laughing001 Skal bare ha et par nye liksom. Kjenner jeg er spent på hvor mye man får lyst på av nye bæresjal som gravid :hilarious:

Noe av det mest meningsløse jeg kjøpte på første var sånn bbhugme , bare najell sin type. Fikk helt fnatt av å måtte ligge låst med beina . Så den endte alltid opp ut av senga , også de gangene den fikk til å sovne med den i senga (ikke under beina bare ved siden av meg så dytta jeg den ned i søvne . Brukte den til amming så ikke helt bortkasta , men kunne klart meg med en laaaangt billigere . Og sånn vanlig babynest . Ungen hata det . Og også sånn vippestol . Totalt unødvendig.

Liker den kommentaren, «har noen liggende fra før» :laughing001 Skal bare ha et par nye liksom. Kjenner jeg er spent på hvor mye man får lyst på av nye bæresjal som gravid :hilarious:
Haha, jeg skal begrense meg til et grønt og et annet. Blått eller frisk i fargene. :laughing002

Sikler på et nå, men alt for tidlig.

Ja, spennende det jeg også, antar vi er flere der. :laughing002

Noe av det mest meningsløse jeg kjøpte på første var sånn bbhugme , bare najell sin type. Fikk helt fnatt av å måtte ligge låst med beina . Så den endte alltid opp ut av senga , også de gangene den fikk til å sovne med den i senga (ikke under beina bare ved siden av meg så dytta jeg den ned i søvne . Brukte den til amming så ikke helt bortkasta , men kunne klart meg med en laaaangt billigere . Og sånn vanlig babynest . Ungen hata det . Og også sånn vippestol . Totalt unødvendig.
Noen som er enig med meg. Bbhugme var en bomkjøp.:smiley-ashamed004 sjeldent jeg møter likesinnede på den.
Babynest, ergobaby sele, vugge (barn nummer to brukte den også minimalt), flaskesterilisator og smokker. Ikke fått brukt noe av det.

Noen som er enig med meg. Bbhugme var en bomkjøp.:smiley-ashamed004 sjeldent jeg møter likesinnede på den.
Babynest, ergobaby sele, vugge (barn nummer to brukte den også minimalt), flaskesterilisator og smokker. Ikke fått brukt noe av det.
Flasker og smokker :hilarious: :hilarious: Jeg har brukt alt for mye penger på smokker. Meeen ingen av barna mine ville ha... vet ikke om jeg gidder denne gang. Virker veldig lettvint med den smokken, men vi kjenner ikke til noe annet og er veldig glad for det nå at vi slipper avvenning. Det at de ikke var avhengig av smokk for å sove har også vært veldig greit mtp forkjølelse og slikt. De ville ikke ha flaske heller..

Flasker og smokker :hilarious: :hilarious: Jeg har brukt alt for mye penger på smokker. Meeen ingen av barna mine ville ha... vet ikke om jeg gidder denne gang. Virker veldig lettvint med den smokken, men vi kjenner ikke til noe annet og er veldig glad for det nå at vi slipper avvenning. Det at de ikke var avhengig av smokk for å sove har også vært veldig greit mtp forkjølelse og slikt. De ville ikke ha flaske heller..
Samme her. Med nummer to bestilte jeg en hel haug med smokker med navn på. :laughing002 Selvfølgelig har han et navn som mest sannsynlig bare han heter, så får ikke gitt de bort heller.:smiley-ashamed004

Kejnne også på at vi ikke kommer til å gidde denne gangen selv. Har hatt to som ikke har brukt det uansett hvor mye innsats jeg har lagt i det. Ene ble fly forbanna på smokken. Og synes det er greit å slippe oppvåkning fordi de har mistet smokken, og avvenningen som du sier. Mine tok heller ikke flaske, men har noen uåpnet etter første enda. For der bestilte jeg en hel haug like etter fødselen. For det virket så logisk der og da. :laughing002

Jeg har heller aldri hatt barn som tar smokk, men har handlet en pakke med 2 pk mummi smokker :laughing002 over gjennomsnittet opptatt av mummi, så har allerede kjøpt gulpekluter og Stellematte i mummi :laughing002 var også sånn brukt marked i bygda her jeg bor, det var vel i oktober. Da kom jeg over ei som solgte endel babyklær med mummi på... Kjøpte alt med mummi på jeg da selvfølgelig :laughing002

Back
Topp