Utstyrssnakk

Med mine første hadde jeg en stol jeg arvet av mamma når hun døde året før. Jeg var 19 år og hadde dårlig råd, det var en sånn kjempe stygg stor stressless sak som de hadde før i tiden og det er den beste stolen jeg noen gang har hatt. Perfekt for amming, gynga men forlot ikke plassen sin, og har fotskammel og liggestilling for de gangene man sitter der en stund.
Med sønnen min kjøpte jeg en estetisk pen med gynge føtter(?) og det skal jeg aldri ha igjen. Han var ett barn som krevde MYE, dvs stolen var mye brukt, og jeg brukte like mye tid på å dra stolen tilbake til startpunkt for å kunne gynge meg bakover igjen. :bag:

Denne gang vurderer jeg en stygg stol som faktisk er nyttig i bruk. :hilarious:
Det er noe med de stygge stolene! :laughing002 Var akkurat en sånn som satte igang tanken om en drømmestol. Sliten stygg stressless-aktig greie i svart lær som gynga og la seg godt bakover. Kanskje det er det som må til…

Det er noe med de stygge stolene! :laughing002 Var akkurat en sånn som satte igang tanken om en drømmestol. Sliten stygg stressless-aktig greie i svart lær som gynga og la seg godt bakover. Kanskje det er det som må til…

Har allerede vært inne på Finn for å finne ett bilde til mannen til «hva du må holde utkikk etter» lista :hilarious:

Vedlegg

• IMG_6583.jpeg
    IMG_6583.jpeg
    365,1 KB · Visninger: 17
Noen som har erfaring med tfk mono pro?

Står mellom den og å finne en brukt britax go big

Noen som har erfaring med tfk mono pro?

Står mellom den og å finne en brukt britax go big
Vi har TFK mono 2 til 2024-barnet, og skal forhåpentligvis bruke den nå også. Veldig fornøyd med vognen, ekstremt behagelig på tur, god til skogsturer/ jogging og i variert terreng. Deilig med bremse! Eneste minuset er at den tar stor plass sammenlagt og i vårt bagasjerom er det ikke plass til så mye annet når vi har vognen med. Har derfor hatt en egen vogn i bilen til kortere turer og handling.

Vi har TFK mono 2 til 2024-barnet, og skal forhåpentligvis bruke den nå også. Veldig fornøyd med vognen, ekstremt behagelig på tur, god til skogsturer/ jogging og i variert terreng. Deilig med bremse! Eneste minuset er at den tar stor plass sammenlagt og i vårt bagasjerom er det ikke plass til så mye annet når vi har vognen med. Har derfor hatt en egen vogn i bilen til kortere turer og handling.
Tusen takk, da skal vi sjekke den ut og prøve den. :love7

Ikke så redd for plass i bilen. Vi har en gammel buffalo som vi skal ha til bilvogn. Men trenger en god vogn som er fin og trille. Trillet mye med begge guttene mine, så setter kjøreegenskaper høyt. Sist oppgradere vi bugaboo buffalo til fox5 til lillebror da vi var avhengig av en vogn som ikke tok så stor plass i bilen. Storebror hadde emmaljunga sento pro som tar sin plass.

Noen med erfaring med søskenvogn? Det blir ca. 19 måneder mellom de to yngste, så jeg er usikker på om det er noe poeng å bruke masse penger på en søskenvogn. Men blir jo også slitsomt om vi må dra rundt på to vogner :laughing002
Vurderer litt Bugaboo Donkey. Den funker jo fint som enkeltvogn også, men så er den så dyr.

Noen med erfaring med søskenvogn? Det blir ca. 19 måneder mellom de to yngste, så jeg er usikker på om det er noe poeng å bruke masse penger på en søskenvogn. Men blir jo også slitsomt om vi må dra rundt på to vogner :laughing002
Vurderer litt Bugaboo Donkey. Den funker jo fint som enkeltvogn også, men så er den så dyr.
Vi hadde først emmaljunga super viking med søskenadapter, så gikk vi over til bugaboo donkey når minstemann skulle ha sittedel. Var veldig greit for vår del egentlig. Ca 2 år imellom brødrene. Angrer litt på at jeg solgte super viking vogna for den vil jeg ha igjen nå med likle i magen. Sittedelen på den var 10/10!

Har 18måneder mellom mine, og her gikk vi for sele og sjal på ryggen. Og en vogn. Har en sykkelvogn som vi kan trille. Har ikke savnet sykkelvogn egentlig.

Skal sies at tidvis første sommeren hadde vi to vogner når vi var på lengre turer sammen, men vi brukte mye sele eller sjal også når vi var på langturer. Største ville stort sett helst gå.

Vurderer E-Priam igjen. Og skjønner ikke hvorfor for jeg hadde den til treåringen og solgte den raskt. Syns ikke den var noe hjelp oppover. God hjelp nedover. Og batteriet gjorde den ekstra tung.
Nå hata jo han alt som ikke var å være klistra inntil meg, så vi hadde nok solgt den uansett. Kjipt med vogn til 20.000 på står til pynt.
Men nå ser jeg så mange som skryter så enormt av den vogna…. :bag: Men altså ja, vi var jo ikke super fans, men mulig det var noe galt med vår!?

Sist kjøpte jeg en brukt Stokke trailz vogn som var tidenes drit vogn :hungover: kjempe stor og tung. Måtte ha mæ reisetrille så brukte mest bare bilstole på adapter på den frem til jeg kjøpte en brukt babyjogger mini gt når hun kunne sitte i vanlig vogndel. Super lett og digg vogn bare kjipt at jeg ikke kunne ha ho mot meg . Det er en gammel modell som man ikke kan ha bagdel på . Så jeg må ha meg ny vogn :cool: vurderer den Cybex talus x lux. Noen som har erfaring ? Vurderte bugaboo fox5 men vil kunne ha ungen liggende flatt .

Sist kjøpte jeg en brukt Stokke trailz vogn som var tidenes drit vogn :hungover: kjempe stor og tung. Måtte ha mæ reisetrille så brukte mest bare bilstole på adapter på den frem til jeg kjøpte en brukt babyjogger mini gt når hun kunne sitte i vanlig vogndel. Super lett og digg vogn bare kjipt at jeg ikke kunne ha ho mot meg . Det er en gammel modell som man ikke kan ha bagdel på . Så jeg må ha meg ny vogn :cool: vurderer den Cybex talus x lux. Noen som har erfaring ? Vurderte bugaboo fox5 men vil kunne ha ungen liggende flatt .

Ja vi vurderte Stokke trailz til treåringen fordi de var så fine. Men prøvde en heldigvis og fytti pus for en elendig sak. :hilarious:

Ville bare tipse litt at dersom noen er på utkikk etter bæresele til de nyfødte, så er det mange av de mer "kjente" bæreselene som ikke egner seg så godt fra helt nyfødt alder. Derfor har vi kjøpt bæreselen neko tiny, som er en av få seler som passer fra nyfødt av. Veldig pen og nett sele. Alternativt er ergobay embrace eller elastisk sjal å anbefale :):)

Ville bare tipse litt at dersom noen er på utkikk etter bæresele til de nyfødte, så er det mange av de mer "kjente" bæreselene som ikke egner seg så godt fra helt nyfødt alder. Derfor har vi kjøpt bæreselen neko tiny, som er en av få seler som passer fra nyfødt av. Veldig pen og nett sele. Alternativt er ergobay embrace eller elastisk sjal å anbefale :):)

Den så veldig fin ut! Den skal jeg definitivt prøve. Selv om jeg er veldig glad i sjal så er det godt å ha en sæle også. Hadde ergobaby embrace sist, men syns denne så mye mykere og nettere ut ☺️

blir samme aldersforskjell her og vi har tenkt akkurat det samme som dere :hilarious: men syns også den er veldig dyr, så litt usikker på hva vi gjør enda.

Den så veldig fin ut! Den skal jeg definitivt prøve. Selv om jeg er veldig glad i sjal så er det godt å ha en sæle også. Hadde ergobaby embrace sist, men syns denne så mye mykere og nettere ut ☺️
Enig! Jeg liker nok best sjal selv, men pappaen får ikke helt til det. Så har bestilt denne så vi kan ha begge deler. Denne er også i 100% bomull, mens ergobaby embrace er laget av polyester

Kan tilføye at til større barn fra 3-4månder og oppover anbefaler jeg virkelig Isara sine. :happy: De er helt fantastiske. Har Isara the one, og isara Quick Full Buckle. Liker begge veldig godt, men Isara the one varer lengst av de.

Håper å få testet en neko tiny denne gangen :D

I går kjøpte jeg bed side crib på Finn. Litt tidlig kanskje, men er så koselig å begynne med innkjøp. Ingen av de to andre har brukt den før, så spørs vel denne gangen og, men verdt å gi det et forsøk

Back
Topp