Utstyrssnakk

Vogn har jeg tenkt på i mange år, kanskje mest fordi jeg jobbet i butikk som solgte barnevogner/bilstoler:hilarious:

Har alltid tenkt jeg vil ha Britax smile, men heller mer mot cybex nå tror jeg.
Jeg vet ihvertfall at jeg ikke vil ha stokke eller emmaljunga:happy: har to venninner som nylig har fått baby som har kjøpt vogner fra to merker jeg aldri har hørt om, men skal få kommet meg på trilletur med de så jeg får testet ut:happy:

Vi fikk en Britax Smile 3 da vi ventet nr 1 i 2022. Har vært veldig fornøyd med den, og kommer nok til å bruke den igjen med tredjemann :) Vi var innom en utstyrsbutikk i vinter og da forelska jeg meg litt i smile 5z i warm caramel, men den koster jo så mye :laughing002

Vi fikk en Britax Smile 3 da vi ventet nr 1 i 2022. Har vært veldig fornøyd med den, og kommer nok til å bruke den igjen med tredjemann :) Vi var innom en utstyrsbutikk i vinter og da forelska jeg meg litt i smile 5z i warm caramel, men den koster jo så mye :laughing002
Ja, de er kjempefine :love017
Hva ligger dere på i pris nå? Synes å huske britax nesten alltid når jeg jobbet der vi solgte de:hilarious:

Her er baby nummer 1 bare 8,5 mnd så blir fort en bungaboo donky på oss! Har en Britax 5Z til første barnet og har angret veldig på at vi ikke gikk for bungaboo Fox…

Er sugen på bugaboo donkey. Venter nr 2, men førstemann er 3 år når den kommer til så vet ikke. Han liker fortsatt å "kjøre vogn" som han sier når vi går turer.

Vi har ikke bestemt oss for vogn. Vi skal selge vår bugaboo fox5 til lillebror. Sist hadde vi to tette og en stor hund. Av og til måtte vi kjøre med hund og to vogner i bilen og valgte derfor fox5. Med begge har jeg gått veldig mye stort sett hver dag, så en god vogn er viktig.

Står mellom TKF mono pro eller en brukt britax go big.

Jeg har også et mai22 barn, koselig at flere mai22 skal få søsken i høst :love7

Vi har ikke bestemt oss for vogn. Vi skal selge vår bugaboo fox5 til lillebror. Sist hadde vi to tette og en stor hund. Av og til måtte vi kjøre med hund og to vogner i bilen og valgte derfor fox5. Med begge har jeg gått veldig mye stort sett hver dag, så en god vogn er viktig.

Står mellom TKF mono pro eller en brukt britax go big.

Jeg har også et mai22 barn, koselig at flere mai22 skal få søsken i høst :love7
Ja, det er så koselig :love7 Spent på hvordan hun kommer til å reagere! Når hun ble storesøster i fjor var hun så liten, men nå er hun større og forstår mye mer.

Ja, det er så koselig :love7 Spent på hvordan hun kommer til å reagere! Når hun ble storesøster i fjor var hun så liten, men nå er hun større og forstår mye mer.
Spent på det samme. Her var storebror 18måneder når lillebror kom, og var ikke så mye mer med det enn at det plutselig var en baby hjemme. Nå er han mer bevist, sett på Peppagris som blir storesøster og ønsker seg storesøster, eller lillesøster. Så tror det blir noe helt annet. :laughing002

Ser jo at du får nesten samme avstand mellom din nummer 2 og 3, som jeg har mellom 1 og 2. Fin aldersforskjell.

Vogn har jeg tenkt på i mange år, kanskje mest fordi jeg jobbet i butikk som solgte barnevogner/bilstoler:hilarious:

Har alltid tenkt jeg vil ha Britax smile, men heller mer mot cybex nå tror jeg.
Jeg vet ihvertfall at jeg ikke vil ha stokke eller emmaljunga:happy: har to venninner som nylig har fått baby som har kjøpt vogner fra to merker jeg aldri har hørt om, men skal få kommet meg på trilletur med de så jeg får testet ut:happy:
Ble veldig nysgjerrig på hvorfor du ikke vil ha de to merkene? Spesielt emmaljunga da jeg hadde det med 11åringen selv og var veldig glad i vogna:happy: Er det fordi den er tung? Jeg likte godt at den var så stor og at barnet lå helt flatt husker jeg. Unngå å belaste rygg og rumpe.. Tror jeg har bestemt meg for å droppe den pga vekten denne gangen, men har unngått å kikke. Vil nyte det den dagen jeg føler meg tryggere på at det blir et barn ut av graviditeten:Heartred

Hvordan bilstol vurderer dere?

Vi er så fastlåst på hvordan vi kan velge grunnet bilen. Vi har britax safe z2 som vi kan bytte inn til pro, siden z2 ble tilbakekalt. Men vet ikke om jeg stoler på britax og bilstol. Z2 skulle være forberedt versjon uten problemer med håndtaket, og vi valgte stole på det. Ingen er dum nok å sende ut den forbedret versjonen med samme feil. Vi bor i 3.etasje og brukte bilstolen mye. Den glippet litt i håndtaket, så vi utsatte lillebror for fare. Er enda irritert på britax, og irritert på oss selv som er så forbanna naive.

Hørt med andre som byttet inn i pro, at de ikke stoler på stolen.

Var eneste som ga rett helling med base i vår bil. Vi kan kanskje se på den nye til besafe, men ser mange må ha svevende base med den. Bilen er godkjent med det, men er i tvil om jeg stoler på det.

Vi får en kabal med tre bakovervendte barn, så bilstolkabalen er noe vi tenker tidlig på.

Spent på det samme. Her var storebror 18måneder når lillebror kom, og var ikke så mye mer med det enn at det plutselig var en baby hjemme. Nå er han mer bevist, sett på Peppagris som blir storesøster og ønsker seg storesøster, eller lillesøster. Så tror det blir noe helt annet. :laughing002

Ser jo at du får nesten samme avstand mellom din nummer 2 og 3, som jeg har mellom 1 og 2. Fin aldersforskjell.
Ja, det blir vel rundt 19 måneder mellom nr 2 og 3! Ganske spent på det, siden storesøster var nesten 3 år da nr 2 kom og da var hun jo en del mer selvstendig. Men det går nok veldig bra :laughing002

Ble veldig nysgjerrig på hvorfor du ikke vil ha de to merkene? Spesielt emmaljunga da jeg hadde det med 11åringen selv og var veldig glad i vogna:happy: Er det fordi den er tung? Jeg likte godt at den var så stor og at barnet lå helt flatt husker jeg. Unngå å belaste rygg og rumpe.. Tror jeg har bestemt meg for å droppe den pga vekten denne gangen, men har unngått å kikke. Vil nyte det den dagen jeg føler meg tryggere på at det blir et barn ut av graviditeten:Heartred
Emmaljunga er fordi de jeg har hatt erfaring med har vært store og tunge, vært stor slått sammen og tung å vri/vende på. Men selvfølgelig finnes det variasjoner her og, gjelder nok ikke alle. Og er nok en veldig god vogn på mange måter, men pga erfaringene jeg har trooor heg ikke vi velger fra det merket. Men aldri si aldri:D
Og stokke er veldig stor og ruvende, samboer hadde stokke vogn med hans første barn og han likte den ikke.

Ja, vi legger nok ikke veldig mye tid og energi i leting av utstyr før vi har kommet oss på tidlig ultralyd på sykehuset:Heartred

Ja, det blir vel rundt 19 måneder mellom nr 2 og 3! Ganske spent på det, siden storesøster var nesten 3 år da nr 2 kom og da var hun jo en del mer selvstendig. Men det går nok veldig bra :laughing002
Herlig aldersforskjell. Har jo 18måneder mellom mine og det gikk/går greit. :happy: Noen perioder er tyngre enn andre, men det tror jeg det er uansett aldersforskjell. :laughing002

Vi har Emmaljunga Sento fra 24 barnet som vi er veldig fornøyd med. Den er ikke tung og vanskelig å trille, slik de eldre Emmaljungaene kunne være. Vurderer også Bugaboo Donkey siden det blir 2,5 år mellom våre to.

Emmaljunga er fordi de jeg har hatt erfaring med har vært store og tunge, vært stor slått sammen og tung å vri/vende på. Men selvfølgelig finnes det variasjoner her og, gjelder nok ikke alle. Og er nok en veldig god vogn på mange måter, men pga erfaringene jeg har trooor heg ikke vi velger fra det merket. Men aldri si aldri:D
Og stokke er veldig stor og ruvende, samboer hadde stokke vogn med hans første barn og han likte den ikke.

Ja, vi legger nok ikke veldig mye tid og energi i leting av utstyr før vi har kommet oss på tidlig ultralyd på sykehuset:Heartred
Den ser jeg og er ikke uenig hehe. Jeg hadde ikke førerkortet når jeg fikk første barnet mitt, så trengte kun å slå sammen vogna om vi skulle noe spesielt hvor noen kjørte oss, derfor kjente jeg nok ikke på det, ikke var jeg så mye på plasser hvor jeg kjente på at vogna var vanskelig å snu på heller, men heller at den hadde god plass for barnet, god plass under,, store hjul som var fine på alt slags føre, stødig vogn etc :) drømmen min var de største hjulene som gjorde vogna super enkel å ta opp og ned trapper. Vet ikke om de hjula finnes lenger en gang, men de var geniale, hehe :) takk for at du delte, interessant å høre hva noen som har vært borti litt vogner tenker :happy:

Hater vår emmaljunga pga at den ble så stor og tung når jeg var "svak" etter fødsel...så blir nok en annen her i hus.

Jeg elsker vår Emmaljunga vogn ☺️

Back
Topp