Utstyrsplanlegging

Jeg skjønner ikke greia med babynest jeg da.. Hadde ikke sist (fantes omtrent ikke her i landet i 2009 :confused005) så sikkert derfor jeg ikke ser greia. Lærte "burritowrap" med helseteppe på sykehuset, og det holdt følte vi vel ;)
Hadde en bæreslynge forrige gang, så mer bæretøy ønsker jeg meg denne gangen! Må ha trappegrind etterhvert, og grind rundt peisen. Men det er jo ikke så viktig før barna begynner å bevege seg rundt. Nei, vet ikke om vi trenger så mye mer jeg. Vi skal kjøpe ny babybilstol og ny vogn riktignok, fordi vi gav bort stolen og kjøpte brukt dypvogn sist. Alle videre bilstoler og triller/vogner har vi. Kanskje en stellematte til, sånn at vi har på begge badene. Finner det vel ut etterhvert :happy:

Jeg skjønner ikke greia med babynest jeg da.. Hadde ikke sist (fantes omtrent ikke her i landet i 2009 :confused005) så sikkert derfor jeg ikke ser greia. Lærte "burritowrap" med helseteppe på sykehuset, og det holdt følte vi vel ;)
Hadde en bæreslynge forrige gang, så mer bæretøy ønsker jeg meg denne gangen! Må ha trappegrind etterhvert, og grind rundt peisen. Men det er jo ikke så viktig før barna begynner å bevege seg rundt. Nei, vet ikke om vi trenger så mye mer jeg. Vi skal kjøpe ny babybilstol og ny vogn riktignok, fordi vi gav bort stolen og kjøpte brukt dypvogn sist. Alle videre bilstoler og triller/vogner har vi. Kanskje en stellematte til, sånn at vi har på begge badene. Finner det vel ut etterhvert :happy:
Bæreslynge er et must, den har jeg tatt vare på etter forrige gang. Men jeg sluttet å bruke den ganske tidlig da jeg synes bæringen ble litt vrien, fikk aldri taket på det skulle brettes når baby ble litt større. Hvor store var ditt barn når du brukte det?

Enig med deg ang babynest, tror vi ikke trenger det denne gangen. Det blir heller ikke anbefalt mtp det er skummelt om barnet kommer inntil kanten og ikke får puste.

Vi har jo det meste etter småen :) så lite vi MÅ ha nytt.

Men jeg ønsker meg vugge til å henge i taket, så babyen kan få litt fred fra storebror. Så er vi inne på tanken med søskenvogn. Ellers vurdere jeg ny ammepute, husker ikke hva den heter :P

Har

- vugge
- sprinkel seng
- vippestol
- babygym
- stellebord
- to bryst pumper
- tre vogner, men et par av de må nok vekk om vi skal ha søsken vogn.
- to bæreseler
- småen er også desember barn, så har mye klær vi kan bruke igjen.
- bilstol pose
- lammeskinns pose til vogn, å dun pose.

Jeg har alltid vært litt over middels interessert i barneutstyr hehe.. Dette er listen så langt;

- Mountain Buggy vogn
- Maxi Cosi bilstol
- Stokke Home Sprinkelseng med stellebord oppå
- Bedside crib
- Babynest
- Babybjørn vippestol
- Stokke tripptrapp med newborn seat

Har egentlig det meste tror jeg, og det jeg ikke har får jeg lånt. *heldig*
Syns det var veldig morsomt å handle inn sist jeg var gravid - men både jeg og lommeboka er glad jeg slipper å handle så masse nå :)

Jeg anbefaler dere å investere i en god ammepute. Fikk låne søsteren sin i begynnelsen som var en av de billigste på babyshop. Den var så hard.. Men kjøpte selv en litt dyrere og den fungerte helt supert!:) og ammepute er greit å bruke i senga før ungen kommer ut :)

Eller vil jeg ha babynest. Samsov med forrige uten. Men kanskje greit å ha, siden eldste fortsatt kommer inn på morningen.

Jeg vurderer sterkt bilstol pose. Noen som har vært borti det? Godt å ha eller unødvendig?

Ellers har eg stellebord, vugge, spinkelseng og mer fra storebror.

Må ha ny vippestol og vogn. Arver lekegrind som kan stilles litt opp i høyden.
Mulig eg hamstrer inn smått i ull om det kommer noe utsalg på det. Men da blir det sikkert bare kjøpt blått. Eg Kan putte blått på en jente, men ikke rosa på gutt :p
Jeg har ei venninne som hadde bilstol pose, men bare brukte den et par ganger fordi hun ikke syntes det var nødvendig. Hun syntes det var mye lettere å bare legge over et pledd og da ble den lille mindre forstyrret når han skulle ut av bilstolen også. Så jeg tenker at det heller er noe jeg kan kjøpe etter at babyen er født om jeg plutselig ser at jeg skulle trenge det :)

Jeg eeeeeelsker babyutstyr, og har (heldigvis?) solgt unna mesteparten fra sist.

Hva tror dere at dere ikke får bruk for?
Har dere funnet noe som dere bare mååå ha?

skal dere kjøpe nytt eller brukt?
Jeg har spart omtrent alt fra frøkna mi, så håper egentlig vi får ei jente til nå, hehe. :hilarious:
ellers tenker jeg vi dropper bleiebøtta denne gangen :p

Vi har en utstyrstråd lenger ned her :)

Men jeg skal ha babynest !

Og så skal jeg IKKE ha lekegrind og ammepute ;) hata det forrige gang :p
Babynest, hva er det igjen? Sånn seng til å feste på siden av senga di? I såfall har jeg lyst på sånn denne gangen :) Har en superbra ammepute fra sist gang som jeg akter å bruke denne gangen oxo. Husker ikke navnet på den, men man kan klipse den fast rundt livet :cat:

Trenger også alt :D første barn.. kjekt med utstyrstråder, så får man litt oversikt over hva som er nyttig og mindre nyttig. Akkurat nå har jeg null kontroll over hva vi må ha, kan jo ikke dette helt! *ler*

Vi og trenger alt siden dette er første barnet våres :D Vi har mange i familien som har barn og kan låne bort mye til oss, noe kjæresten syns er supert. Jeg derimot vil ha litt nye ting siden dette er våres første <3 Men men, vi får ha litt blanding tenker jeg..

Jeg har ei venninne som hadde bilstol pose, men bare brukte den et par ganger fordi hun ikke syntes det var nødvendig. Hun syntes det var mye lettere å bare legge over et pledd og da ble den lille mindre forstyrret når han skulle ut av bilstolen også. Så jeg tenker at det heller er noe jeg kan kjøpe etter at babyen er født om jeg plutselig ser at jeg skulle trenge det :)

Det var ikke dumt å ta den etter behov :) med strikkesett og gode ullteppe skal det vel gjerne holde i bilstolen. Heller passe på å varme opp bilen når det er kaldt :)

Vil ha babynest denne gangen. Og understell til bilstol tror jeg

Babynest, hva er det igjen? Sånn seng til å feste på siden av senga di? I såfall har jeg lyst på sånn denne gangen :) Har en superbra ammepute fra sist gang som jeg akter å bruke denne gangen oxo. Husker ikke navnet på den, men man kan klipse den fast rundt livet :cat:
ImageUploadedByBV Forum1464414392.574388.jpg

Nei det er sånn her :) det er bedsidecrib du tenker på, den kan du ha inntil senga di.

Ja. Bleiebøtte er bare tull. Vanlige brødposer rundt bæsjebleier i en vanlig søppelbøtte (i skapet) funker såååå mye bedre!
Ja, helt enig :happy: Greit nok at man slipper lukta fra bleia der og da, men når du skal tømme bøtta når den er stappfull av gamle bæsjebleier derimot... :hungover::wtf:
Og i starten lukter ikke bæsjen noe spes heller, litt surmelk-aktig :joyful:

lyst på babyjogger vogn men tenker litt at jeg vil forsøke å finne meg brukt vogn denne gangen, så da blir det litt opp til hva markedet har.. I tillegg kommer jeg til å kjøpe nytt bilsete men da et som passer på vognen jeg kjøper. Hva annet? vippestol? og en god stelleveske med mange rom

Bæreslynge er et must, den har jeg tatt vare på etter forrige gang. Men jeg sluttet å bruke den ganske tidlig da jeg synes bæringen ble litt vrien, fikk aldri taket på det skulle brettes når baby ble litt større. Hvor store var ditt barn når du brukte det?

Enig med deg ang babynest, tror vi ikke trenger det denne gangen. Det blir heller ikke anbefalt mtp det er skummelt om barnet kommer inntil kanten og ikke får puste.
Glemte visst helt å svare!
Jeg hadde han i slynge fra jeg kjøpte den(tipper han var 2-3 måneder) og til rett over året :-) Bar han ikke så mye etter at han begynte å krabbe rundt selv, men når han var trøtt/irritabel (haha) så var den gull :-) Kunne sikkert hatt en treåring i den slyngen - god plass ;-)
Ble mer sittende inntil kroppen liksom. Vil prøve en mer "løsere" variant denne gangen tror jeg. Den jeg hadde kom i størrelser og nå er den for stor (men nå har jeg et svangerskap å gå opp på igjen for så vidt :sorry:) Kan jo hende den passer igjen om 7 måneder :angelic:

Back
Topp