Utstyrsplanlegging

leseløve

Flørter med forumet
Jeg eeeeeelsker babyutstyr, og har (heldigvis?) solgt unna mesteparten fra sist.

Hva tror dere at dere ikke får bruk for?
Har dere funnet noe som dere bare mååå ha?

skal dere kjøpe nytt eller brukt?

Ammeputa mi MÅ jeg ha. Samme med babynestet :) Og god vogn (har Bugaboo Donkey søskenvogn, men må sikkert ha et søskenbrett på i tillegg). Ellers ullklær, ullklær, ullklær. Og ja Voksi Urban vognposene!

Jeg vurderer sterkt bilstol pose. Noen som har vært borti det? Godt å ha eller unødvendig?

Ellers har eg stellebord, vugge, spinkelseng og mer fra storebror.

Må ha ny vippestol og vogn. Arver lekegrind som kan stilles litt opp i høyden.
Mulig eg hamstrer inn smått i ull om det kommer noe utsalg på det. Men da blir det sikkert bare kjøpt blått. Eg Kan putte blått på en jente, men ikke rosa på gutt :p

Jeg vurderer sterkt bilstol pose. Noen som har vært borti det? Godt å ha eller unødvendig?

Ellers har eg stellebord, vugge, spinkelseng og mer fra storebror.

Må ha ny vippestol og vogn. Arver lekegrind som kan stilles litt opp i høyden.
Mulig eg hamstrer inn smått i ull om det kommer noe utsalg på det. Men da blir det sikkert bare kjøpt blått. Eg Kan putte blått på en jente, men ikke rosa på gutt :p

jeg hadde bilstolpose. syns den hadde noen fordeler, men blir veldig varm inne hvis man bruker den i vogna også eller tar ungen med inn på butikken. og så blir den fort for liten. blir sikkert å gjenta kjøpet siden det er vinterbaby.

Er en del vi må ha nytt fordi vi ikke hadde det første gangen, eller det har blitt ødelagt eller for gammelt i mellomtiden.

Vogn, bilstol, kommode til klær, og en del klær må vi nok også ha. Lurer på ny vippestol, fordi den vi hadde ikke var særlig god.
Trappegrind må vi ha. Og så vil jeg ha en sånn gravidpute som jeg kan ha som et reir i senga når jeg blir så stor at jeg ikke kan sove på magen mer.

Jeg ville nok bare hatt vanlige klær og eventuelt et teppe til å legge over om det er kaldt i bilen. Vi hadde en sånn pose til vesla, tror den ble lite brukt. Husker ikke helt hvorfor, men ser ikke behovet i det hele tatt. :)

jeg vil ha babynest denne gangen. Tror jeg enten syr selv eller tvinger venninna mi til å gjøre en liten innsats.

og så har jeg bæresjal fra sist. gleder meg til å bruke det masse, denne gangen helt fra starten!

vippestol brukte jeg ikke i det hele tatt, ikke babygrind heller... MEN stokke newborn seat ga meg mange middager.

Sist når jeg hadde desemberbaby brukte vi bilstolposen utrolig mye. Hadde bare vanlig klær under posen og åpnet den om det var for varmt i bilen eller på butikken ol. så det vil jeg ha denne gangen også. ellers er en god ammepute og brystpumpe høyt på listen... Jeg har ikke noe igjen da jeg kvittet meg med alt etter sist gutten... Jaja slik kan det gå

Jeg ville nok bare hatt vanlige klær og eventuelt et teppe til å legge over om det er kaldt i bilen. Vi hadde en sånn pose til vesla, tror den ble lite brukt. Husker ikke helt hvorfor, men ser ikke behovet i det hele tatt. :)
tipper det er fordi den er litt i overkant varm når man feks tar bilstol inn i butikken. Kommer an på om ungen er kald av seg eller varm av seg...

Sist når jeg hadde desemberbaby brukte vi bilstolposen utrolig mye. Hadde bare vanlig klær under posen og åpnet den om det var for varmt i bilen eller på butikken ol. så det vil jeg ha denne gangen også. ellers er en god ammepute og brystpumpe høyt på listen... Jeg har ikke noe igjen da jeg kvittet meg med alt etter sist gutten... Jaja slik kan det gå
jeg og kvitta meg med det aller meste. skulle IKKE ha flere!! :p

Første barnet så vi trenger alt. Noe arver vi/kjøper vi av søstra mi, men blir nok en del nytt også :)

Har det meste. Vurderer å kjøpe bilstolpose, siden dette blir vinterbebis. Prøver å få mannen med på at vi trenger ny vogn(!) ammeputa og babynestet var et must sist

Første barnet så vi trenger alt. Noe arver vi/kjøper vi av søstra mi, men blir nok en del nytt også :)
Trenger også alt :D første barn.. kjekt med utstyrstråder, så får man litt oversikt over hva som er nyttig og mindre nyttig. Akkurat nå har jeg null kontroll over hva vi må ha, kan jo ikke dette helt! *ler*

Har aldri hatt vinterbaby før, så må oppdatere med ull i små størrelser og bilstolpose :)
Babynest og babyseat til tripptrapp skal og i hus. Viser det seg at det kommer en gutt nå så må vi oppdatere hele garderoben, da det bare er jenter født etter 2007 i familien :)

Lista begynner å bli lang

- Babycall til to små
- Stellebord (hadde ikke plass sist)
- Søskenbrett el sidevogn
- Koppholder til barnevogna...
- Varme klær i nyfødtstr
- evt bilstolpose
- Evt Bedside crib (ikke plass til vogge på soverommet lengre)
- Vognpose vinter (Voksi classic?)
- Tåteflasker i glass
- newborn Seat til tripp trapp
- ny stol til storebror

Hvorfor behøver man dette?
Jeg skriver liste og tar notater for harde livet :) Jeg har ingen barn, så jeg må ha alt

Jeg synes jeg behøver det, ikke sikkert andre synes det samme :-) Prøver å minske antall produkter i plast, og så at de hadde i glass på Babyshop fx. Tenkte at det må vi ha :-)

Jeg synes jeg behøver det, ikke sikkert andre synes det samme :-) Prøver å minske antall produkter i plast, og så at de hadde i glass på Babyshop fx. Tenkte at det må vi ha :-)
Vitus apotek hatt også i glass :)

Back
Topp