Utstyrsliste til babyen

msheart

Flørter med forumet
Hei :)

Er det noen som har gode lister på hva som må kjøpes inn til førstefødte? Er så mange forskjellige lister ute på nettet, at jeg ikke vet helt hva jeg skal gå etter. Kanskje man kan lage en tråd med utstyrsliste her?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Veg at mange sv de listene er fullpakket med ting man ikke trenger. Husk butikkene vil selge mest mulig
 
Du må nesten bare følge magefølelsen din.
Utstyrslistene er bare veiledende og full av ting du ikke vil få bruk for men og med ting du vil få bruk for.
 
Hei :)

Er det noen som har gode lister på hva som må kjøpes inn til førstefødte? Er så mange forskjellige lister ute på nettet, at jeg ikke vet helt hva jeg skal gå etter. Kanskje man kan lage en tråd med utstyrsliste her?


Sent from my iPhone using BV Forum
Det kommer egentlig an på om du har råd til å kjøpe ting du kanskje ikke får bruk for eller ikke. Du trenger bilsete, litt klær, bodyer(gjerne med folding så du ikke må tre over hodet) strømpebukser, pysjer og bukser. Du bør også ordne med soveplass, f eks sprinkelseng med dyne og sengetøy, babyen skal ikke ha pute i starten. Vogn kan du kjøpe, eller vente med. Skal man kjøpe ny vogn må den bestilles i god tid, mens brukt får man lett tak i på kort varsel. Stellebord trenger man som regel, samt en balje til å bade babyen i.
Ellers er det lurt å kjøpe noen av tingene etter babyen har kommet, når du ser behovene og hva du faktisk trenger.
 
Husk å at man får mye
 
trenger man badebalje når man har badekar?
 
trenger man badebalje når man har badekar?
Nei, du kan sikkert bruke karet. Men helt i starten er jo babyen veldig liten, så da er det kanskje praktisk å bade i noe litt mindre. Men har du en klesbalje eller noe, så funker det utmerket. Evt om vasken på badet er litt stor er også den perfekt som babybadekar.

Vi har ikke badekar, så her bader jeg ungene i den største baljen de har på Europris. Helt genial siden den går inn i dusjen og har propp i bunnen. Jeg liker å bruke sånn liggende badesete når babyen er fra nyfødt til nesten et halvt år, og den får plass nedi også. Da har jeg hendene fri til å vaske.
 
Takk for tips :) liggende badesete hørtes smart ut, det skal jeg få meg
 
Back
Topp